T gaat nu helemaal goed met de bv ik helemaal blij! Maar toch ben ik onzeker t zit zo, Mijn dochter is bijna 5 maand en laat nu de nachtvoeding vallen ( iets wat ik vreselijk vind, maar dat ter zijde) maar ze groeid al niet super veel, altijd tegen het randje van net genoeg. Ze weegt nu denk ik rond de 5.5 kilo ( hier hoop ik op) maar krijgt nu de voeding er af gaat ongeveer 5 voedingen, 06.00 uur 09.00 uur 13.00 uur 16.30/17.00 uur 20.00 uur. Ik gaf altijd 130 cc gekolfde melk mee naar het kdv want ze zat voorheen op 6/7 voedingen, en leek hier genoeg aan te hebben. Ik denk dat ik nu meer mee moet geven maar hoeveel dan? En ik kolf iedere 2 uur op mijn werk en ik krijg maar de helfd bij elkaar van wat mijn dochter drinkt normaal dan hè. Dus ik kolf in 3 kolfbeurten iedere 2 uur op mijn werk in totaal maar 160 bij elkaar, ik kolf gewoon niet meer wat ik ook doe, wat moet ik nu doen? Krijgt mijn dochter nog wel genoeg met 5 voedingen? Haar plasluiers zijn redelijk 5 volle perdag. Ok weet niet of mijn probleem duidelijk is maar vraag gerust als je nog iets moet weten.
Als je meisje zelf de nachtvoeding laat vallen dan lijkt me dat ze wel genoeg binnen krijgt. Ik weet niet of je het ziet zitten om haar rond 23.00 wakker te maken voor een laatste voeding? Over het flesje. Als je ervan uit gaat dat ze eerst bij elke voeding 130 ml dronk, dan was dat in totaal dus 6 x 130 = 780 ml. Nu drinkt ze nog maar 5x dus dan zou ik 780/5 = 156 ml in haar flesje doen. Als ze elke keer de laatste 20 ml met tegenzin drinkt dan is het blijkbaar niet nodig en kan je altijd nog weer teruggaan naar die 130 ml toch? Er zijn manieren om je kolfproductie te verhogen, maar dat kan je beter aan de lk vragen of wellicht dat iemand hier daar ervaring mee heeft. Zelf kolf ik ook minder per kolfbeurt dan een hele voeding, maar doordat ik elke ochtend kolf na de ochtendvoeding ligt er al een voorraadje in de vriezer en ik hoop dat als ik dat blijf doen op de dagen dat ik niet werk, ik straks voldoende voeding heb.
Als je je zorgen maakt om haar gewicht zou ik haar 's nachts gewoon een keer wakker maken, drinkt ze dan wel? Wat betreft kolven, ik kolfde ook nooit genoeg op mijn werk, maar kolfde vaak 's ochtends of 's avonds nog een keer wat extra. Dat was nooit heel veel, maar elke dag 20/30 ml is toch aardig wat in een week.
Ik kolf s avonds ook extra vlak voor het slapen , meestal 30 cc maar dan nog is het niet genoeg en als ik haar s nachts wakker maak drinkt ze prima. Ze slaapt gewoon door. Dit heb ik al vaak gedaan omdat de ochtendvoeding anders niet uit komt want ik heb 3 kinderen die de deur uit moeten om 8.15 uur. Dus moet de jongste soms wakker maken voor een voeding want dat komt soms beter uit. Maar ze slaapt dus nu ( omdat ik een paar dagen vrij ben) gewoon TOT wanneer zij wil en vanochtend was dat dus 06.00 toen heb ik haar ook wakjer gemaakt omdat mijn (.)(.) Bijna ontplofte. Ik merk wel dat als ze de nacht voeding laat zitten ze de hele dag wat sneller honger heeft ( dus waarschijnlijk regeld ze het zelf wel) maar blijf zo onzeker.