BMW 528i koelvloeistof raakt meteen op?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn man heeft vorige week zondag de koelvloeistof bijgevuld 2-3 dagen geleden was het op. Dus toen weer bijgevuld. Er was niks zichtbaar verminderd. Maar vandaag is hij alweer leeg? Weten jullie misschien wat dit kan zijn? We hebben geen plasje ofzoietskunnen vinden onder de auto. En hebben er zelf helemaal geen verstand van. De auto gaat morgen sowieso naar de garage omdat we hem willen nalaten kijken of alles ok is. En de zomer banden komen er weer onder. We hebben hem net een week of 5.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Bij mijn vorige auto was toen de koppakking lek. Best een duur grapje, maar het kan ook iets simpelers zijn als een radiateur geloof ik. Heb er geen verstand van trouwens.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik zal mijn mijn zo even vragen. Hij is ook in de koeltechniek opgeleid. Misschien dat hij het ook bij auto's weet.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Of de thermostaat is kapot denkt mijn man, of hij moet toch ergens lekken/koppakking kapot :( heb je niet nog Bovag garantie omdat je de auto pas hebt?

Hij kan ook in de motor zelf lekken en dan zie je alleen blauwe rook in de uitlaat volgens mijn man

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113

Ja dit zegt mijn man nu precies zo. :D

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijk even onder je olievuldop. Zie je daar een soort mayonaise-achtige smurrie dan is je koppakking lek. En anders zit er mogelijk toch ergens een lekje in je koelsysteem. De auto aan zetten en kijken of het ergens lekt. Je krijgt nog geen natte voeten in de auto? De kachelradiateur kan namelijk ook nog koelvloeistof lekken...

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

het enige wat mijn man zegt is; "dure grap"

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    heb je veel rook achter de auto ? dan zou het ook best wel is een lekke koppaking kunnen zijn, daar staan de 528i ook wel om bekend.

Kijk even op de dop of er een bruinige aanslag op zit, en of er veel rook vanachter de auto komt.

Laat hem bij de garage waar je hem gekocht heb,
    het koelsysteem(radiateur,slangen,waterpomp) even onder druk zetten om te kijken of er nergens een scheurtje/lekje zit, daardoor kan je koelvloeistof ook heel snel verdwijnen.

Succes

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Mama van Marit,
    lekke koppakking kost inderdaad veel geld...
    hebben het zelf ook gehad met een VW en dat kostte ook al flink geld (hebben hem er toen voor weg gedaan)
    Weet dat ze toen het complete blok vervangen hebben, en later reed de auto weer...maar dat zijn geen leuke grappen,

Ik hoop dus voor mamavanBatuhan dat de garage garantie heeft gegeven.

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ok, hebben wij dus weer... :( geen garantie :( gekocht via iemand van marktplaats. Maandag horen we hoe of wat :(

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Klinkt als de koppakking, been there, done that, auto naar de sloop gebracht.

Heb je een aankoopkeuring laten doen? Dan komen dat soort dingen dus naar boven.

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    oeps.........
    Als ik een auto via MP of waar dan ook zou kopen, zou ik hem zowiezo altijd even na laten kijken bij een garage (aankoop keuring)

Want denk dat je nu nergens meer staat als je hem particulier gekocht hebt.

Misschien is dat de onderliggende reden van de verkoper ook wel geweest om zn auto te verkopen (niet iedereen is even eerlijk hé helaas)

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Veel mensen gebruiken hun rechtsbijstand voor aankopen van auto's bij particulieren waar veel mis aan is. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar als het idd een groot probleem blijkt kun je eerst de verkoper bellen en als die niet mee werkt je rechtsbijstand inschakelen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #14 Devilschase, 12 feb 2011
    Laatst bewerkt: 12 feb 2011
    witte rook die naar pannenkoeken ruikt, zoet dus, is een teken dat er iets niet goed zit met een koelsysteem/koppakking, evenals een olielaag in de koelvloeistof, blauwe rook is verbrande olie en geeft aan dat je auto onnodig olie verbruikt en/of ergens een olielekkage heeft.

Je vult de KVS niet steeds (met een koude motor) tot de nek toe bij neem ik aan? Want dan wordt alles eruit geperst bij een warme motor en sja, dan kan je elke week bijvullen ja,en zoals ik al zei in je topic over BMW of Audi, koelwatersensoren zijn altijd een probleem bij BMW.

Moet je hem bijvullen in het expansievat of in de radiateur?

Heb je het koelsysteem al eens ontlucht? als er ergens op allerlei plekken luchtzakken zitten kan je ook steeds bijvullen.

Draai met koude motor de dop van het KVSexpansievat er af en laat de motor draaien. Geef vervolgens een klein beetje gas en als dan de koelvloeistof uit het vat komt incl luchtbellen er in dan is de koppakking lek en dan is de enige manier, juist, een nieuwe.

En klinkt niet gelijk als koppakking, het kan ook de waterpomp zijn, dat je daarom geen lekkagesporen op de grond ziet, die lekt namelijk alleen als het systeem op druk is, dus als de motor draait echt als hij dan lekt verdampt het vrijwel meteen en vind je dus ook geen sporen onder de auto.

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb het verder niet doorgelezen, dus weet niet of het al gezegd is.. maar zal even je radiator na laten kijken.. wellicht dat daar een lek in zit..

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Sorry voor mijn erg late reactie. De dag na dat de auto is gesleept konden ze bij de garage geen lekkage vinden. Het s ontlucht ofzoiets en toen moesten we er een week mee rijden. Mn man keek haast elke dag wel of het nog goed zat. Maar dat was blijkbaar geen goed idee. Omdat er weer lucht tussen kwam ofzoiets. Een tijdje feleden moesten we bij de garage zijn voor een schatting van de schade (van de schade de dag dat de auto werd gesleept stond ik stil en knalde een mevrouw tegen mij aan) dus daar weer laten kijken. Zij hebben hem weer ontlucht bijgevuld. En gezegd dat mijn man er NİET aan moest komen :D zo hebben we een week of anderhalf gereden. Later voor controle en alles was nog goed. Als het weer op zou raken was het waarschijnlijk de koppakking maar nu gelukkig al 2 weken niks. Hebben ook express langere afstanden gereden. Ook gelijk gehele controle gelukkig was er niks mis tot nu toe. Alleen de remschijven volgens mij moesten wel over een paar maanden vervangen worden.

Deel Deze Pagina