Help wat moet ik doen?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door miesiej, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miesiej

miesiej Nieuw lid

11 nov 2008
    4
    0
    0
    Hoi dames,

ik zal me even voorstellen, ik ben 18 jaar (bijna 19) en heb een hele lieve vriend van 26.
    sinds een weekje dat ik 8 weken zwanger ben,
    ikzelf ben er echt ontzettend blij mee, maar ik zit nu echt heel erg met een dubbel-gevoel.
    Op dit moment kan ik mijn kindje niet geven wat ik zou willen, zoals een huis of een eigen kinderkamertje.
    ik woon namelijk nog bij mijn ouders thuis, en mijn vriend ook.

Mijn vriend wil het liever ook niet houden, omdat hij het pas wilt als we samenwonen.

Maar ik vind het echt verschrikkelijk gevoel om deze zwangerschap te moeten stoppen.
    Het zal echt zo ontzettend moeilijk worden als ik het laat komen, omdat ik nog studeer (wel een thuis-studie) en gewoon niet genoeg geld heb om het te onderhouden.

Help! Wie wilt er met me over praten?

2. smiley18

smiley18 Actief lid

14 okt 2008
    117
    0
    16
    miesiej,

wat moeilijk voor je! maar denk er wel echt goed over na! kun je geen huisje huren met je vriend ofzo want hij is ook al 26 dus dan zal hij vast wel wat gespaard hebben ;) of gewoon bij je ouders met je vriend ofzo als er plek is. die thuis studie is dan juist handig want je kunt gewoon door leren.
    zo zou ik denken maarja ik wil het ook graag dusja dan is 't ook moeilijk te begrijpen dat iemand de zwangerschap wil afbreken.
    iig denk er goed over na, je zult genoeg hulp krijgen mocht je het kindje houden.

ik wens je heel veel sterke bij het kiezen (en misschien geluk ;) ) toe.

liefs..

3. miesiej

miesiej Nieuw lid

11 nov 2008
    4
    0
    0
    Bedankt voor je snelle berichtje!

Het is ook nog zo dat ik me vriend niet met een baby op wil zadelen waar hij eigelijk helemaal niet aan toe is.
    Ik geloof wel dat hij er voor zorgen als we het houden, daar twijfel ik niet aan.

En een huisje huren is gewoon niet zo makkelijk.
    of heeft iemand tips om snel aan een huis te komen?

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej meis...

Tuurlijk is het even allemaal moeilijk enz...

Maar zeg alsjeblieft niet dat je hem wil opzadelen met een baby. Jullie zijn beide de ouders en jullie moeten er beiden voor zorgen.

Het beste zou idd zijn een eigen plekje.
    Ik denk dat je het beste hulp kan zoeken bij een instantie voor jonge moeders. Zij kunnen je goed opweg helpen, ook weten zij presies waar je moet zijn voor o.a. een eigen woonplek.

5. smiley18

smiley18 Actief lid

14 okt 2008
    117
    0
    16
    ja klopt wat nikster zegt,
    en je kunt ook urgentie aanvragen anders. of misschien particulier gaan huren.

liefs

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    hej meis....
    Ook op tienermoeders.nl kun je vinden welke instanties er bij jou in de buurt zitten om je te helpen.

Met o.a. urgentie aanvragen zoals smiley al zei, dit is echter bij elke gemeente anders, zo zijn er ook gemeentes waar je geen urgentie meer krijgt met en zwangerschap of kind.

7. miesiej

miesiej Nieuw lid

11 nov 2008
    4
    0
    0
    Ik woon in rotterdam, volgens mij is daar idd geen urgentie meer voor zwangerschap.

Voor mijn gevoel kan ik het kindje ook echt niet weg doen, ik weet alleen niet hoe verder..

maar ik zal morgen even langs gaan, heb al zo`n instantie uitgezocht op tienermoeders.nl

bedankt :)

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    Goed zo meis!

Je moet ook echt geen overhaaste beslissing maken waar je later spijt van kunt krijgen.

En natuurlijk veel praten met je vriend erover. Het is ook belangrijk voor hem dat hij erover praat. Misschien helpt het hem ook accepteren als jullie het kindje daadwerkelijk gaan krijgen.

9. miesiej

miesiej Nieuw lid

11 nov 2008
    4
    0
    0
    Hoi!
    Ik wil jullie even laten weten dat ik besloten heb het kindje te houden!
    Ik heb er met me vriend over gepraat,
    en we gaan de mogelijkheden en problemen bekijken,
    en kijken hoe we deze kunnen oplossen.

Volgende week woensdag heb ik me eerste echo!
    Om te kijken hoever ik precies ben! Spannend!

Bedankt voor jullie berichtjes,
    en heel veel succes voor de gene die zwanger zijn,
    en zwanger proberen te worden! :D

10. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    hej meis!....

Nou heel mooi!...
    Heel veel succes verder ennuh hou ons een beetje op de hoogte :D

liefs!

11. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meid

wat een lastige situatie zeg! Maar ik zou ook zeker niet de zwangerschap beëindigen vanwege je vriend en het geld. Dat zijn gewoon de verkeerde redenen... Ik denk echt dat je er super spijt van zou krijgen als je tegen je eigen gevoel in gaat. Daarom ben ik blij te horen dat je ervoor wilt gaan! :D Want hoe slecht je situatie ook is, er zijn altijd genoeg mensen en instanties die je kunnen steunen!

Trouwens, ik weet uit eigen ervaring dat partners vrij snel bij kunnen draaien, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Zeker aangezien je vriend al 26 is, dan zijn ze meestal ook al wat verstandiger. ;)

Heel veel succes ermee!

Groetjes, Cossy

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hey,

Wat goed dat jullie het kindje houden. Vooral omdat je het ook verschrikkelijk zou vinden om het weg te laten halen. Het gaat jullie echt wel lukken. Veel succes en sterkte gewenst!

13. tibisai

tibisai Actief lid

Hey meiden.

Ik zit hier vaak op de forum. Vaak leuke verhalen maar soms ook minder leuke verhalen.

Ik heb vanuit een stichting waarin ik zit de initiatief genomen om eens te kijken met hoeveel JONGE moeders ik in contact kan komen.

Vaak weet je even niet waar je moet beginnen als het gaat om een ongewenste zwangerschap.
    Je wilt het kind houden maar weet niet hoe je woonsituatie zal worden. Of je weet niet of je financieel voor je eigen baby kan zorgen.

Naar een instantie gaan die je van alles wijsmaakt zijn er genoeg. Je hebt geen privacy meer over een groote deel van je leven.
    En als het ze even niet uitkomt moet je het met de gene doen wat ze je aanbieden.

Stichting Union nobo is er om jullie een steun te bieden.
    Een stichting die bestaat uit leeftijd genoten met ervaringen.
    Ergens waar je niet alleen bekend bent als een dossier-nummer.

We willen jullie Hulp aanbieden. Zonder jullie levensverhaal te moeten noteren in geen enkele dossier die in handen van andere instanties kan komen.

Op dit moment zijn er verschillende meiden die op hun punt van zwangerschap staan waar ze even kunnen inzinken. Stress om verschillende redenen, geen woning, geen inkomen en nog vele verschillende situaties waar je terecht kan komen tijdens je zwangerschap en erna.

Er zijn dingen waar je recht op hebt. Er zijn mensen die jullie kunnen en moeten helpen.

Als je er voor openstaat zijn er genoeg kleine letters die je kunnen helpen ook al ben je nog geen 18.

Wil je in contact komen met mij of een van de andere dames die bij Stichting union nobo werken.

Mailen kan altijd. Of telefonische contact.

Raysha@live.nl / 0634466381

14. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd & heel veel succes..! ;)

Deel Deze Pagina