Altijd al een voorgevoel gehad dat wij ooit in dit hoekje zouden belanden, maar altijd gehoopt dat ik het fout had natuurlijk... Donderdagmiddag hebben we de uitslag van het zaadonderzoek van m'n vriend gekregen en de resultaten zet ik hier onder. Ik wilde graag weten van jullie, die hier helaas meer ervaring mee hebben, wat jullie van de uitslag vinden en indien 'gelijk' aan de uitslag van jullie partner, wat de gyn heeft gezegd... Ik weet niet of het resultaat heel slecht, gemiddeld, goed is of wat dan ook, wil niemand voor het hoofd stoten door dit berichtje hier te plaatsen. Realiseer me namelijk wel dat het aantal zaadcellen heel goed is, maar helaas zijn ze qua beweeglijkheid en vorm niet geweldig.. Heb gisteren direct het ziekenhuis gebeld en wow, er was net een afspraak geannuleerd op komende maandag, dus die hebben we gekregen. Om 15u45 zijn we aan de beurt. Ik vind het zooooo spannend allemaal! Zoals jullie in m'n handtekening kunnen lezen, zijn wij nu 11 maanden bezig. Heb zelf al bloedonderzoeken gehad (alles goed) en nu dus het zaadonderzoek.
hallo Marilou. Sorry ik weet niet precies wat het betekend maar ik wou toch laten weten dat ik begrijp dat het soms ook erg verwarrend is maar wat ik ook raar vind hebben ze je in het zh dan niks uitgelegd?? Succes meid ik hoop dat alles goed gaat. groetjes saskia
Hoi sas31. We hebben de test zelf door de huisarts voorgeschreven gekregen. Die heb ik nog niet gecontacteerd (vaak weten ze er sowieso niet zoveel van, zeker als het wat afwijkt) maar we hebben al een afspraak met de fert. arts op maandag. Ik ben zelf verloskundige en kan dus wel redelijk wat interpreteren, maar wilde meer vragen of er hier meiden met mannen waren die een gelijkaardige uitslag hadden en wat voor behandeling daar was opgestart. Als er al behandeld werd.. Maar goed, blijkbaar weet niemand hier een antwoord op? edit: vergeet ik jou gewoon succes te wensen.. Succes! Zie dat jullie al een heel eind verder staan!
Ik heb geen flauw idee, maar dat komt omdat ik ook nooit de uitslagen zo voor me neus heb zien liggen van mijn vriend. Ik weet alleen dat het zo slecht was bij ons dat we voor icsi door moesten. De huisarts heeft ons toen dus door gestuurd naar het ziekenhuis en daar hoorden we dus van de icsi. Ben benieuwd wat je maandag te horen krijgt! Succes!!
Hoi hoi, In het weekend is het over het algemeen wat rustiger ... Als ik de uitslag zo zie, zou ik denken dat er een IUI-advies zou komen. Maar goed... ik ben geen dokter natuurlijk. Ik heb wel de uitslagen destijds van mijn man gezien, maar die lagen toch een flink stuk lager. Succes!
wat apart zeg; mijn man heeft ook zaadonderzoek gehad maar die kreeg alleen telefonisch te horen dat het niet goed was (geen zaadcellen) en verder niets op papier...Dus het gaat blijkbaar erg verschillend per huisarts!! Wij moesten trouwens eerst naar de uroloog en binnenkort naar fertiliteitsarts..Ik kan je dus helaas ook niet helpen met interpretatie.... By the way: Marilou, je bent verloskundige...jeetje meid, wat een beroep en dan dit bericht...hoe ga je er mee om?!?!? sterkte!
Even om heel kort te gaan: het zaad is inderdaad niet optimaal. Veel afwijkende vormen (slechts 9% normaal) en eigenlijk ook net onder de grens wat betreft beweeglijkheid. Maar... wel in totaal bijna 200 miljoen! Aan het aantal ligt het dus zeker niet. Ik denk dat ze voor jullie langzaamaan IUI zullen gaan voorstellen. Daarbij werken ze het zaad op waardoor alleen de levende. snelle jongens overblijven. Als er bij jou zelf niets mis is wat betreft cyclus denk ik dat jullie het wel eens prima kunnen redden zo!!! Succes!
Bedankt meiden voor jullie blik op de situatie Shantii: ik heb de resultaten ook alleen maar omdat ik verloskundige ben en ze in het labo opgevraagd heb. Alhoewel, de huisarts had al gezegd dat we gewoon om een kopie konden vragen aan de 'patiënt', dus dat hebben we ook gedaan en gekregen. Jullie veel sterkte met het verlies van jullie vlindertje en succes met de volgende poging! Josien: snapte al dat het wat rustiger was, maar ja, ongeduldig he Denk zelf ook dat het IUI zal worden, tenzij de vorm echt te afwijkend, dan had ik al gelezen dat IUI geen goede slaagkans heeft. Maar goed, zal morgen wel meer horen! Wat fijn dat jullie eindelijk een wondertje hebben kunnen verwelkomen! nana1980: waarom wij wel de resultaten kregen, staat hierboven Wat erg dat er bij jullie onderzoek geen zaadcellen zijn gevonden Ik weet niet of wij ook naar een uroloog gestuurd zullen worden... Zullen het morgen horen! Sterkte en succes met de komende onderzoeken! merah: wat een fijn positief berichtje! Bevestigt eigenlijk wat ik dus ook al denk! Heb jou topic stiekem ook een beetje gevolgd en denk dat ik je mag feliciteren, niet?! Na al die tijd, geniet!