Iemand vroeg aan mijn dochters of ze zusjes waren.Hierop reageerden ze tegelijk..Neehee we zijn een tweeling hoor! Hebben jullie kinderen ook zo'n leuke antwoorden/reacties?Of gewoon grappige uitspraken?
Mijn zoontje is dol op Thomas de Trein en hij vindt iets dat automatisch gaat helemaal geweldig.. Dus nu gaan dingen autotomas! (bijvoorbeeld mijn autoruiten, een douche in het zwembad etc etc)
haha, wat leuk al die dingen. Hier moet ik ook elke dag weer lachen om wat er allemaal gezegd wordt. Gistermiddag kreeg meisje wat lekkers, deze keer had ik van die kleine letterkoekjes, dan mag ze er altijd een paar. Dus oma wil haar bakje vullen en die vraagt nog zo aan mij: of dit genoeg is of dat ze er nog meer mag. Zegt ze: ja oma, mag meer hoor. Doe maar lekker in.
Kylian kwam vorige week thuis met een kleurplaat van Jozef met zijn jas, onder die jas had Jozef blote benen. Dus ik krijg de kleurplaat met een paar krassen erop (hij houdt niet zo van kleuren) met de mededeling Kijk mama dat is Jozef met zijn sexy legs
Mn dochtertje zag pas een 2ling in de buggy. Loopt erop af, wijst, en roept hard: Wow mama, you see, there are many!
Ze hebben zoveel van die heerlijke opmerkingen, maar ik vergeet ze helaas zo snel momenteel. Als ze nog wat grappigs melden en ik denk eraan, dan zet ik het hier wel ff neer
Toen de oudste een cadeautje had in zijn schoen en de Sint bedankte, moest hij vervolgens hoesten. Waarop hij zegt 'hoor je dat Sinterklaas? Ik moet nog steeds hoestelen'. Was echt heel schattig
Pas geleden in de bus was een man met een lange vlecht. Toen zei Thijmen: kijk mama, die meneer is een meisje!! Gelukkig had die meneer een mp3 speler op! En hier zijn alle piraten die hij ziet Pietpiraten...
Het was maandagochtend. Ik kleedde mijn zoontje aan en vertelde hem dat hij die dag weer naar het kdv zou gaan, "want papa en mama moeten naar hun werk toe" Kijkt hij me heel begripvol aan en zegt: "Arme stakkers..." Hier rollen me ook regelmatig de tranen over de wangen van het lachen, maar er schiet me zo gauw ook niet een te binnen.
Mijn dochter zat het weekend tussen mij en m'n man in op de bank, wijst ze ineens naar mij en zegt ze; dat is Samantha (en toen naar papa wijzend) en dat is Aad. Ze noemt ons nooit bij de voornamen behalve als ze mij wil pesten.. we lagen blauw van het lachen.
geweldig!!! :d:d:d Hier is het "mama werken?" "Ja schat"... "Mama, centjes verdienen?" "Ja schat"... "Mama melk kopen voor Kickie!" zo lief!
Hmm ze zijn nu op het kdv erg bezig met het weer. Warm, koud.. maar ook regen, hagel, zon en natuurlijk welke kleren je dan aan moet. Dus regelmatig vraag ik Anne wat het voor weer is.. wat voor kleren je dan draagt en of ze het warm of koud vind. Gisteren toen ik dr op kwam halen van KDV waren ze buiten aan het spelen omdat het aanvankelijk heerlijk weer was hier.. maar toen begon het net fris en mistig te worden. Dus ik wil weglopen en uit het niets: "mama ik zie niks! Want het is misselijk buiten he!" Je kon niet alleen mij opvegen maar ook de kdvjuffies
Echt leuk die opmerkingen! Sasha is ook soms té grappig. Stikt ze zowat in een stuk vlees, mijn man en ik schrokken ons de piiieeep, kloppen op d'r rug, uiteindelijk uit d'r stoel gepakt en voorover gehangen. Zit ze weer terug in d'r stoel, tranende oogjes, zegt ze: Zo goed mama? Komen we thuis van lekker buiten te zijn geweest. Sasha wil je wat drinken? Ja mama, Sasha hil een kopje thee. Gaan we weg bij mijn vader, zegt ze: Opa tot ziens! Zit ze in bad, ik stoot mijn arm tegen de deurklink (zo'n telefoongevoel) Ik roep keihard: Auuuuuuw. Sasha: Mama, deed dat pijn? Ik: Ja, dat deed zeer. Sasha: Sasha kusje geven? Ze ging tijdje terug ook uitleggen hoe het zat met haar tenen. Ze begon bij haar kleine teen: Kleine teen. toen die ernaast en toen de volgende. Daarbij zei ze grote teen, grote teen, grote teen. En bij elke teen ging ze harder praten, ik heb zo in een deuk gelegen!
Ohw hier ook nog een paar, geweldig dit trouwens. Mijn zoontje en ik gaan de bus in, dus zeg tegen hem, Quinn ga jij daar maar vast zitten, zet mama even de buggy weg, meneer geeft een diepe zucht en zegt: Nou vooruit dan maar!! Van de week was ik net klaar met douche, sta me af te drogen en Quinn vraagt mama mag ik naar je kijken? Tuurlijk schat dat mag, en hij staat me zo eens te bekijken hoe ik me aan het afdrogen ben. Vraagt hij, mama wat is dat, (hij wijst naar mn tepel) ik zeg: (na lang door vragen) ohw dat is een tepel, Quinn: Wow mama, jij hebt een grote theepot! Ik kwam niet mee bij van het lachen. Ging gister Quinn zijn pyama aan doen, en hij wilde nog even plassen, nou prima, hij staat op, doet zijn hemd omhoog, en kijkt naar benenden, mama, ja schat, waar zijn mijn ballen nou??? Wederom lag ik weer helemaal gevouwen Zo kan ik nog wel even doorgaan, hij heeft altijd van die dingen
Mijn dochter heeft ook zo veel leuke uitspraken. Eigenlijk zou je ze op moeten schrijven, ik vergeet ze zo snel weer. Gisteren zette ik de pan op tafel, en we gaan aan tafel zitten, Vraagt ze met een poeslief vragend stemmetje 'wat heb je gekookt mama?' Ik haal de deksel eraf, zij kijkt erin en zegt 'bah wat vies!' En bedankt
mm dat gebeurd hier regelmatig, alles is vies als ze geen zin hebben om te eten. Dingen die ze op een andere dag zo opeten....
Hier ook een grappenmaker.. Een keer toen ik ze wakker maakte was het eerste wat ze zei (met d'r slaperige kop); 'kopje koffie..' Laatst bij de oma van mijn vriend, ging ze op de grond zitten. Ze zegt; 'mama, schoenen uit..'. Ik vraag waarom. Zegt ze; 'Die vind ik leuker..'. Wijst ze naar de schoenen in het brons van de kleinkinderen van oma.. En bij d'r eigen opa en oma, de kat van hen was steeds aan het mauwen. Zegt opa; 'Dat is een mauwkat..!'. Zegt onze dochter; 'Neehee opa, een mauwpoesje!.... Domme opa!!'.
Mijn moeder en zus waren laatst op visite en mn zus zat dierengeluiden te doen met m'n dochter. Zus deed geluid, dochtertje zeggen wat het was. Wie doet Boe? Dat doet de Koe Wie doet kukelekuu? Dat doet de haan etc etc Na het doen van koe, schaap, kip, haan en weet ik veel wat, wist m'n zus zo snel niks te bedenken. Dus oma hielp even en deed 'IAA-IAA'. Dus vroeg mn zus 'Wie doet IAA?' Antwoord, heel hard en uitbundig 'DAT DOET OMA!'
hahaha zo leuk om al die uitspraken te lezen te lezen. Ik schrijf ze tegenwoordig op en schrijf ze in het foto-album... Mijn dochter zegt altijd: "Ik heb een oorbel in mijn neus" In plaats van een snottebel. We aten laatst een preischotel. Zegt ze: "Nee, ik eet geen blaadjes" Ik had de mouwen van de slaapzak afgeritst. Zeg ze:" ooohoh mama pot gemaakt" Ik had een truitje met een iets te diepe decolete. Zegt ze:" Mama mooie balonnen" de laatste. Zwarte Piet was op televisie en ik vroeg haar of ze wist wie dat was. Antwoord ze :"Ja, dat is die Zwarte"
Mijn dochter stond heel gefancineerd naar haar douchende vader te kijken. Zegt ze "mama, ik eerst groot worden, dan piemel krijgen" Mijn dochter rent onder het spelen ineens heel hard naar de bank, gaat liggen en roept terwijl ze haar trui omhoog doet "MAMAAAA" Ik vraag wat er is en ze wijst naar haar buik. Ik kom dus wat dichterbij om te kijken en ze fluistert "broertje schopt..." hahahaha!! Terwijl ze bij me op schoot zit kijkt ze bewonderend naar mijn decolete en zegt "mooie borstels mama 8)" Ik vraag haar wat ze op haar brood wil en ze zegt met een heel ondeugend snoetje "POEP" Om vervolgens zelf een half uur dubbel te liggen van het lachen We zitten samen het sinterklaasjournaal te kijken en mijn dochter draait zich ineens naar mij toe en zegt: "jij bent gek!!" Ze zit lekker te eten en ik vraag "is het lekker schat" zegt ze bloedserieus "nee hoor, beetje vies" bedankt