wie weet raad?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo dames :)

Ik heb even advies nodig.

Ik werk al 5,5 jaar lang in een gezin met 4 kinderen wat ik overigens met veel plezier doe, het werk opzich zelf is het probleem niet. Maar mijn baas wel ( mijn baassin is verder heel aardig )

Even een paar kleine voorbeeldjes. Hij is vrij autoritair en laat dat ook erg duidelijk merken naar mij toe. Kijk dat hij op of aanmerkingen heeft over zijn kinderen vind ik prima.

laatst kwam hij binnen en ik stond in de woonkamer ( bij hem thuis ) zegt ie uit het niets poeh jij stinkt naar rook ( euhhmm ik rook niet?? mijn vriend alleen buiten ik ben erg schoon op mezelf dus what the fuck ) maar goed dat overvalt me dan gelijk weer zo erg dat ik dan weer niks durf te zeggen. Heb dat op een later tijdstip gezegd dat ik het niet waardeer dat hij commentaar heeft op mijn persoonlijke hygiene. Dan zegt hij nou ja ik vind dat gewoon, maar geloof dat de boodschap wel duidelijk is.

Vandaag kwam ik binnen om 7 uur s'ochtends hij kon die dag een uurtje later beginnen. Zegt hij goedemorgen, uhm je bandje van mijn mobiel ( voicemail ) moest ik maar even veranderen want hij vond het irritant, het eerste wat ik dus ook zei was nee ( dacht serieus dat hij een grapje maakte ) ja zegt hij ik betaal ervoor ( is niet helemaal waar ik heb een abbo van 45 euro in de maand en hij betaald er 15 euro aan mee ) en als je werkgever dat tegen je zegt heb je het maar te doen? Tja de kinderen zaten ook gewoon in de keuken, was zo overbluft dat ik even niet meer wist wat ik moest zeggen, maar ja wat moet ik nu? Moet ik een mail opstellen dat ik het echt belachelijk vind hoe hij mij af en toe behandeld? Wie heeft raad ? overigens zijn dit kleine voorbeeldjes die vaker voorkomen.

alvast bedankt

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat en vreemde reacties van die man! Ik zou als ik jou was echt niet je voicemail gaan veranderen! Werk je via een bureau? Missch dat je het daar kan aankaarten?

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee niet via een buro, het is gewoon echt werk ;) wordt ook gewoon wit uit betaald ect. Heb ook een contract voor onbepaalde tijd dus in die zin kan hij me niet zomaar de laan uitschoppen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Dan koopt ie maar een werktelefoon voor je.

Wat een vent zeg!

Daar zou ik niet mee kunnen werken

Ben bang dat een brief aan hem niet zoveel uithaalt.

Zou het nog even aanzien denk ik. Als het echt te erg wordt kun je misschien een gesprek met beide werkgevers vragen. Dus zijn vrouw erbij. Misschien dat ze het helemaal niet weet dat hij zo raar doet.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    wat een vage vent... je werkt dan toch alleen voor hun? of hebben zij klanten die evt op jouw telefoon kunnen bellen?

ik zou gewoon eens een gesprek aanvragen (Soort functioneringsgesprek) waarin je dit, zonder de kinderen erbij, maar met vrouw, aankaart.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat gesprek hebben wij toevallig laatst toevallig net gehad , en toen heb ik ook aangegeven dat ik zijn houding richting mij bijzonder onprettig vind! Nee het is zelfs mijn privé nummer dus nee er bellen geen mensen van hem naar mij! Ze werken beide als artsen in het ziekenhuis

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Volgende keer gewoon duidleijk zeggen dat je hier niet van gediend bent, en als hij liever een ander wil aannemen dat hij dat maar moet doen.
    Zijn ze helemaal .. Je laat je toch niet als str*nt behandelen door zo'n vent!

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat is mijn probleem ook, ik durf dan op het moment zelf niks meer te zeggen, hij overruled mij dan echt compleet, en nee ik moet me ook niet zo laten behandelen. Dus laat mijn voicemail ook niet veranderen. Maar goed mijn baan zomaar opzeggen in mijn positie nu ( ben net zwanger ) wil ik dat niet. We kunnen het geld goed gebruiken. Maar goed dit van hem pikken is ook niet goed. Vind het gewoon erg moeilijk om dan een reactie te geven, achteraf weet ik altijd precies wat ik moet zeggen

9. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als je overvallen word is het misschien een idee om hem later hierop aan te spreken, als je weer iets sterker in je schoenen staat?
    Geef aan dat je hem even wil spreken in een aparte kamer, zonder mensen erom heen en geef hem aan dat jij ook prettiger vind...

Waar het met name omgaat is de communicatie. Geef hem spelregels waarvan jij wil dat hij zich aan moet houden, maar geef hem ook de kans dat jij je aan zijn regels houd...

Deel Deze Pagina