Heb een maand geleden ook een tekenbeet gehad. Deze werd na een paar daagjes rood en opgezwollen. De HA zei dat dit een allergische reactie was vergelijkbaar met een spinnenbeet. ECHTER als ongeveer 2 weken na de beet er een UFO-ring zou verschijnen(beetje zoals je een drinkglas in je been/arm zou duwen, zo'n rode kring) dan moest ik terugkomen voor een ab-kuur. Die ring zou zo'n 2 weken blijven staan en ddarna was het te laat voor antibiotica. Verder moest ik mij geen zorgen maken: in vlaanderen en nederland heeft slechts een hele kleine minderheid van de teken Lyme en dan moet het nog overgedragen worden ook. Verder geen last mee van gehad.
Bloedonderzoek dat bij in het ziekenhuislab gedaan wordt valt niet onder huisartsenzorg. Als je je eigenrisico nog niet gesoupeerd hebt kan het dus zijn dat je de labkosten wel moet betalen. Ik had het met een ander bloedtestje en keek daar wel ff raar van op (nog over gebeld), maar dat was geen kapitaal bedrag ofzo. @TS je heb niet echt een meedenkende huisarts. Wat een... Pff. Over een week prikken dan maar.
Mijn man had het ook op zijn been. Huisarts gebeld en advies gevraagd. Tegen mijn man zeiden ze: Kijk of er een rode ring omheen komt, (een soort aura cirkel) en die kan tot ongeveer 3 weken na de beet komen. De tekenbeet wordt dan wit. Als je griepverschijnselen krijgt moet je ook bellen. En noteren wanneer de beet was. Mocht er dan een rode ring omheen komen dan is er nog genoeg tijd voor een AB kuur dus geen paniek zei hij. Nij mijn man is het rood, prikkelt, brand en jeukt het. Maar verder gebeurt er nog niks. Maar goed dit verhaal heb ik al in meer reacties gelezen....... Succes met je beet en ik kan me voorstellen dat je er spanning van krijgt. Had ik ook bij mijn man vandaar dat ik hem liet bellen.
uhm ik wil niet veel zeggen maar die hele huisarts heeft geen teek gezien? er was alleen aan open plekje. daarnaast terug gekeken in het andere topic. maar dat lijkt niet eens op een teek
Op t laatst had ze de teek er uit gehaald en is er mee terug gegaan! zegt ze. zegt ze ook in dit openingsbericht. dus dan ga ik er vanuit dat er een teek is. (was ff alleen op dat gedeelte) over de rest... ik zou geen ab eisen. ik zou wel gewoon rustig bloed onderzoek afwachten.
Even voor de duidelijkheid haha, voor er rare vragen komen. Ik heb de teek er zelf uitgehaald, heb hem meegenomen na de huisarts de dag erna. Hij heeft toen zijn verontschuldiging aangeboden en bevestigde dat het wel een teek was, wat ik en me man ook al zeiden. En nu doet ie ineens of zijn neus bloed en weet ie van niks. Nu zegt ie dat het geen teek was, dat ik geen kring erom heen heb kunnen hebben. Dat teken hier niet voorkomen enz enz..... En moet ik dus volgende week afwachten na het bloedprikken wat er uit komt. Das het hele verhaal zo beetje voor de duidelijkheid hihi....
Ik heb idd hypochondrie dus ik trek me alles helaas al te veel aan. Als ik ergens last van heb schiet ik al in de stress. Daar heb ik al zo 10 jaar last van helaas, en kom er ook maar niet vanaf. Voel wel vanalles maar ja kan ook door de warmte komen, of de griep? Heb last van duizeligheid, misselijk, benauwd, moe, geen energie voel me niet lekker, maar goed ook dat kan helaas worden veroorzaakt door stress enz dus ja waneer het echt van de teek komt wie zal het weten? Ik moet van hem donderdag gaan bloedprikken dan moet het te zien zijn volgens hem. Dus ja maar afwachten. Ik probeer er ook niet aan te denken maar onbewust doe ik dat helaas dus wel door me hypochondrie....
Off topic: had gister in een ander topic aangegeven dat ik nog een geboortekaartje voor je heb, troelala! Nou hoef ik niet op stel en sprong pb, hoor, haha, maar mocht je willen dat ik het kaartje opstuur, geef dan ff een gil Edit: never mind, zie dat je ook al in het andere topic had gereageerd. Jaja, dramaqueen, geduld is een heeeeeeeeeeeeeeele schone zaak he?
Meid, maak je om de verschijnselen die je nu hebt niet druk. Er heerst helaas buikgriep, lig nu ook ziek op bed... Dacht eerst dat het van de warmte kwam, maar helaas! Ziek voelen van een tekenbeet kan nog niet, daar is het nog te kort voor geleden. Zit inderdaad niet veel anders op dan afwachten. De kans dat je besmet bent is niet heel groot, rood en jeuk is heel normaal, net als van een steekvlieg oid.
Ik wil me ook niet druk maken en probeer het ook steeds weg te wuiven maar onbewust ben je er toch mee bezig. Ik hoop niet de griep te krijgen hahaha, we hebben net een week vakantie daar wil ik wel even van genieten hoor haha.....
Je hebt volgens mij ook zo'n stichting die kun je misschien even bellen die hebben er verstand van (gaat even zoeken).... groetjes kim
Goed lezen he En niet alleen de enge verhalen. Maar dit is op dit moment volgens mij de enige manier om de juist info te krijgen. En anders even overleggen met HA post. Gewoon even eerlijk uitleggen wat er aan de hand is en hun advies vragen. Vaak willen ze die echt wel geven. groetjes kim ps ik zou me ook zorgen maken hoor.