Kan het me voorstellen hoor dat het je bezighoud. Het helpt gewoon echt niet als je ha je niet serieus neemt en eerst zegt dat het een teek is en daarna opeens ontkent hij dat. Dan ga je denk ik ook sneller twijfelen over de andere adviezen en dingen die hij zegt. Ik ben woensdag ook gebeten door een teek. Dacht gelijk aan dit topic. Ik had geen tekentang in huis en mijn buren ook niet en ze wisten zo ook niet wat wel te doen. Ik heb de hap gebeld want wilde niks doms doen. Ze vond het goed dat ik belde en legde uit dat ik hem met een pincet eruit kon halen/ (natuurlijk had ik die ook niet in huis) mijn andere buren waar ik nog niet geweest was wel en de buurman heeft hem er helemaal uit kunnen krijgen. Gelukkig zat de teek er net en had hij nog niks gedaan. Hou het toch in de gaten. Fijn te lezen dat je echt nog op tijd bent als je toch een ab kuur zou moeten. Of stelt je dat niet gerust?
Mijn huisarts is een ongeloofelijk ... kan er niks anders van maken. Niet omdat ik nu niks krijg maar omdat hij gewoon altijd zo makkelijk is en zo vaak fouten maakt. Ik snap best dat je niet zomaar aan de antibiotica kan en dat hoeft ook niet. Maar hij hoeft ook niet ineens gaan ontkennen. En net doen of ik gek ben. Het gaat wel om mijn leven, mijn lichaam. DAn kan ie me toch wel serieus nemen. Ik heb gelezen dat ik ook later AB kan nemen maar, het kan ook zijn dat het al zover in je lichaam zit dat AB niet meteen helpt, of zelfs na de AB nog klachten ontstaan. Maar goed daar ga ik nu nog maar niet over nadenken. Ik hoop dat ie het dit keer bij het goede einde heeft en niet weer een fout maakt. Ik blijf rustig (meer kan ik toch niet doen), en probeer aan andere dingen te denken, maar ik hou het wel in de gaten want ja stiekem vind het ik maar niks allemaal.
Ik ben even wat dingen aan het lezen geweest, word er niet vrolijk van. Maar wel fijn dat ik het weet, ik zal het onthouden. Ga proberen me er niet teveel mee bezig te houden. En dan zien we wel. Vind het maar niks, maar ik kan er toch niks tegen doen het is afwachten op t moment. De HA post doet ook niet veel, zolang de kring er niet zit doen ook zij niks helaas, dus ik moet echt afwachten met bloedprikken. Maar ik lees dat dat soms pas na 6-8 weken echt goed te testen is. Dus dan vraag je je weer af waarom moet ik me dan testen. Maar goed ik laat het wel aan de HA over hij heeft zijn papieren gehaald niet ik. Maar vertrouwen hebben dat ie het nu goed heeft! bedankt voor de links meid!
Ga er voor het gemak even vanuit dat je huisarts niet veel over lyme en tekenbeten weet. Heel veel huisartsen weten er namelijk echt helemaal niks over. Bel maandag met de doktersassistent en zorg dat ze een terugbelafspraak voor je maakt met je huisarts. Vertel hem dat je gelezen hebt dat een bloedtest geen zin heeft om zo vroeg te doen en of je die over een paar weken uit zou mogen laten voeren. Dan hoor je wel wat hij zegt. Probeer een beetje de touwtjes in eigen hand te nemen hierin, zorg dat je weet waar je het over hebt zonder te overdrijven. Vertel hem je angsten en mocht hij je dan nog niet serieus nemen dan zou ik de zorgverzekeraar bellen en vragen of zij er voor kunnen zorgen dat je een andere huisarts krijgt.
Ik zou als ik jou was dus even lekker niets lezen! Je maakt jezelf alleen maar gek! En, niet lullig bedoelt, hoe krijg je in hemelsnaam een teek op je bil? Die beesten laten zich toch vallen vanuit bomen e.d? Het is al gezegd, maar zolang je geen ring hebt die blijft, probeer rustig te blijven!
Hihi dat dacht ik ook al hoe krijg je het voor elkaar Hehehe Ging ff spieken naar je foto's... Apart ding.. Wel harige bil solly viel me eigenlijk meteen op
Ook dit is een veel gemaakte fout. Teken vallen niet uit bomen, ze zitten vaak in hoog gras en gaan op je kleding zitten en vandaar kruipen ze naar een warm plekje. Een bil is zo gek dus nog niet.
Ik weet echt niet hoe hij op me bil is gekomen. Daarom had ik ook niet verwacht dat het bultje op me bil een teek was hihihi....Wie verwacht zoiets nou hahah..... mrsnuke ja ik weet het haha, had me nog niet geschoren hihi.... lin80 ik zal maandag even bellen en en vertellen hoe en wat. Kijk wel hoe ze daar op reageren. Iniedergeval bedankt voor de tip!
zoals al gezegd is kruipen ze over je heen.. net als mieren bijv.. ik had er ooit 1 in mijn nek lopen..t was dat me moeder het zag want ik voelde het niet eens(en ik hou echt niet van beestjes en krijg al heel snel de kriebels van het idee alleen al dat er wat op me loopt hahaha)brrrrrr
Ja dat moet ook wel, heb er nooit 1 gezien of gevoeld. Hij zat er voor ik het door had haha....Ben allang blij dat me man hem heeft gezien!
Gelijk heb je meid! Niet fijn als je je ha niet ligt en kan vertrouwen. als je het niet vertrouwd (bij dit of iets in de toekomst) kan je een second opinion aanvragen he!
lees hir ergens dat teken zich uit de bomen laten vallen maar dit is niet zo... afgelopen week ging het klokhuis hier over en werd duidelijk vermel dat dit niet zo is ze zitten in het gras en kruipen omhoog. afgelopen vakantie heb ik 2 bij mijn zoon verwijderd, 1 in de knieholte en 1 op zijn bovenarm. Ik controleer het nog steeds of er geen rode kring komt. want dit kan nog steeds...
Ja volgens mij werkt dit wel zo. Mijn man zegt dat dat ook zo werkt. Zou het anders gewoon proberen zo als je een second opinion wil