Help! Wat moet ik nu doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flutterby, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter is 7 weken en krijgt zo'n 7 voedingen en slaapt 's nachts ongeveer 6 uur door sinds een week. Het is een heel tevreden en rustig meisje.

Vanaf het begin is het aanhappen moeizaam gegaan, ze hapt erg zuinig maar doordat ik melk in overvloed had was dat niet zo'n probleem. Vorige week ging het aanhappen eindelijk beter hebben we weer spruw (behandel met Gentiaan Violet) en ben ik ongesteld geworden, met een productiedip als gevolg. Ik leg haar nu iedere 2 uur aan maar het schiet niet op, vaak wil ze niet eens echt drinken en sabbelt ze maar wat (ook na borstcompressie) of ze drinkt een minuutje fanatiek en gaat dan draaien, duwen en trekken.

Met kolven krijg ik er amper wat uit, dus daarmee kan ik mijn productie ook niet op krikken. Ik begin nu lichtelijk in de stress te schieten, dalijk krijgt ze veel te weinig binnen. Een fles weigert ze ook, dus die 30cc die ik dan kolf drinkt ze niet eens op.

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Je baby is erg klein en drinkt ook nog niet zoveel. Wat het kolven betreft is 30cc niet weinig en je kolft altijd minder dan wat je kindje drinkt. Het aanleggen A twee uur is prima als ze niet wil drinken is ze ws verzadigd. Punten waar op je moet letten.
    1. Is ze te vreden?
    2. Genoeg plas luiers? 6 natte luiers op een dag.
    Ontlasting hoeft niet iederedag bij bv.
    3. Je kan haar een keer extra wegen voor je gevoel.
    Je moet er op vertrouwen dat jou lichaam en je kleintje prima opelkaar zijn afgestemd.

Succes meid.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dank je Rosa :)

Ze heeft nog wel iedere verschoning geplast, maar wel een stuk minder als eerst. Ik maak me zorgen omdat ze de eerste weken een stille hongeraar bleek te zijn. Dus van dat tevreden zijn durf ik bij haar niet zo goed uit te gaan. Ik moet donderdag naar het cb, dus dan wordt ze sowieso gewogen. Ik denk trouwens dat ik maar 30cc kolf omdat ik geen tsr krijg.

Zou ze niet te moe worden om te drinken als ik haar iedere 2 uur aan leg bedenk ik me nu? Want normaal slaapt ze zo'n 2 uur achter elkaar en nu maar een uurtje.

4. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Je kan haar ook slapend aanleggen

5. rosa08

rosa08 Niet meer actief

En wat kolven betreft kan je bij de ha een neusspray halen oxytocine handig om een voorraad aan te leggen hihi

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb ook zo'n stille hongerlijder, dus herken je angst. Wat bij mij hielp was de neusspray waardoor het makkelijker naar voren komt, dan drinkt hij ook effectiever. En dat stimuleert mijn productie weer.
    Slaapt ze uit zichzelf korter of maak jij haar wakker? Misschien even wel laten slapen, maar voor en na elk slaapje aanleggen. Dat stimuleert dan wel extra, maar ze rust wat meer. Verder donderdag wegen en een afspraak maken om volgende week extra te komen. Dan zie je haar groei. Bij zulke makkelijke kindjes is dat wel lekker.
    Succes.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als ik haar aanleg heb ik binnen een minuut een tsr, alleen met kolven niet. Dus die ga ik sowieso halen voor het kolven!

Ik maakte haar wakker. Maar ze liet net gewoon los terwijl de melk stroomde en huilde toen ik haar weer aan wilde leggen. Dus misschien is ze wel voldaan, anders zou ze wel drinken toch?

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Even wat tips ivm je productiedip: probeer wat meer te drinken op een dag, eventueel van die borstvoedingsthee (waar kruiden in zitten die bv productie stimuleren), zorg dat je zelf aan voldoende rust toe komt dat helpt ook echt. Succes!

Deel Deze Pagina