Houdbaarheid melk!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Eulalia, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

Oct 17, 2012
    1,058
    949
    113
    Hi!

Ons meisje is nu bijna 3 weken en de borstvoeding gaat erg goed!
    Aan 1 borst per keer heeft ze echt genoeg, links vind ze wel wat moeilijker aanhappen dan links maar dat ligt denk ik aan dat die tepel ook iets kleiner en vlakker is.

Ik ga binnenkort even wat afkolven tussen 2 voedingen in om een voorraadje te hebben wanneer ik eens een wijntje wil drinken en voor haar doop en kraamfeestje wanneer het bijvoorbeeld echt even heel druk is dat mijn moeder dit kan geven aan haar.
    Nu heb ik zo een magneet voor op de koelkast waarop staat dat moedermelk in de koelkast 3 tot 5 dagen houdbaar is bij 4 graden.

Nu heb ik even de badthermometer in de koelkast gelegd en hij komt niet onder de 7 graden!!
    en helaas staat de koelkast al op zijn hoogste stand. oeps...
    Hoelang zou de melk nu houdbaar zijn wanneer ik het in de koelkast zet?

Ik kan het natuurlijk ook in de vriezer bewaren maar dat duurt helaas wel wat langer met ontdooien. wat is eigenlijk de beste manier om het te ontdooien? we vriezen het in in ijsblokjeszakken.

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Onze koelkast is inderdaad ook niet zo koud als 4 graden.

Ik bewaar het voor de zekerheid maar max 48 u in de koelkast.

Als het uit de vriezer komt, dan laat ik het ontdooien in de koelkast. Dat is volgens borstvoeding.com de beste manier.

Dat duurt trouwens wel redelijk lang. Ik heb porties van 100 cc. Ik zet het in de avond om 20 u in de koelkast, in de morgen om 8u is het soms nog niet helemaal ontdooid.

3. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit gemeten achter in de koelkast? Ik zet het achterin met de vleeswarendoos ervoor. Zodat als de deur open gaat geen warme lucht erbij komt. Daarom mag het ook niet in de deur staan. Ik heb het zelf nooit opgemete maar een nieuwe koelkast wn dan op stand 5 van de 8. Ik steriliseer elke dag mn kolfonderdelen en bewaarbekers. Want alleen dan is het max 5 dgn houdbaar

Share This Page