Flesvoeding vlekken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kimmy83, May 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    Hoi hoi,

Heeft er iemand tips om vlekken van de flesvoeding uit de kleertjes te halen. Ik heb nu al een paar truitjes die ik eigenlijk weg kan doen omdat er allemaal van die donkere (zwart/blauw-achtig) vlekken in zitten.
    Ik doe op de vlekken eerst shout voordat het in de was gaat, maar dat helpt niet. Inweken in de biotex helpt ook niet.

Wie kent de oplossing?

Alvast bedankt!

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hoe krijg jij dan in hemelsnaam zwart/blauw vlekken van melk? :rolleyes:

Hier zijn het gelige vlekken en die spuit ik ook eerst in met shout en dan huppa de wasmachine in. Alle vlekken gaan eruit. :D

3. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    ja goeie vraag, waarom ik van die kleur vlekken krijg, maar zo komen ze toch echt uit de wasmachine. Ik baal er ontzettend van.

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    krijg je geen blauw paarse vlekken als ze het wer uitspugen. ik heb het in het begin ook veel gehad. ik heb het er ook nooit uitgekregen, zelfs nie met shout

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Welk wasmiddel gebuik je en hoeveel?

6. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Wat een rare vlekken...
    Zulke vlekken heb ik nog nooit gehad, en Famke krijgt toch echt al vanaf de tweede week de fles, en wil nog wel eens één of twee mondjes teruggeven. Dat worden dan vervolgens gelige vlekken, die er moeiteloos, zonder enige voorbehandeling, uit gaan op zowel de 60graden-witwas als de 40graden-bontewas.

Zitten die vlekken erin vóórdat je het in de wasmachine gooit, of naderhand?

7. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    De vlekken zijn inderdaad spuugvlekken. In de flesvoeding krijgt ze ook nog johannesbroodpitmeel, misschien versterkt het die vlekken extra.

De vlekken zijn er pas als de kleertjes uit de was komen. Ik was met Robijn 30ml op 40 graden (bonte was). Shout en biotex helpen niet.

Wat wel?

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hmmm, heel vreemd hoor. Misschien kun je eens Ossengalzeep proberen? Goed inwrijfen voor het wassen, even in laten trekken en dan in de machine.. Het vervelende is alleen, dat je de vlekken er eigenlijk niet meer uit kan krijgen als je de kleertjes eenmaal gewassen hebt..

Maak je af en toe je wasmachine wel eens schoon?

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik gebruik ook johannesbroodpitmeerl in de flessen maar heb nog nooit zulke vlekken gehad. Ik smeer eventuele vlekken in met shout maar die gaan er op 30 graden altijd uit.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Ik heb ook aldoor zulke vlekken gehad hoor! Als jesper over zijn shirtje had gespuugd en ik ze daarna waste, kwamen er grijs/blauwe vlekken in te zitten. Heb nog steeds niet door hoe ik het er weer uit krijg helaas.

11. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier ook van die blauwe vlekken! Vreselijk irritant! Heb er ook al eens een topic over geopend in de lounge. Ik geef ook nutriton en denk echt dat het daarmee te maken heeft.
    Wat ik nou doe is of voor het wassen de shirtjes insmeren met 'shout' maar dat helpt niet super. Wat beter werkt is voor het wassen de kleertjes een uur laten inweken in een bak met vanish oxi action. Vorige keer hielp dat goed. Maar wat een gedoe om dat steeds te doen :(

12. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Kan me echt niet voorstellen dat het aan Nutriton ligt hoor. Ik heb hier een echt spugertje en gebruik dus ook Nutriton, maar het blijven gewoon gelige vlekken.

Ik denk eerder dat het van de wasmachine komt. Aangezien de vlekken er zitten als ze gewassen zijn.

13. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    SHOUT dat is echt een uitvinding vindt ik. Er zat een fles in een babydoos en ik vindt het idiaal. Eerste er een beetje op spuiten en een beetje boenen en dan de was in en alle vlekken zijn er tot nu toe bij mij eruit gegaan.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Het zou eerlijk gezegd ook wel aan onze wasmachine of misschien het poeder kunnen liggen, aangezien andere vlekken er ook vaak niet helemaal goed uitgaan.

Ik gebruik neutral, wat gebruik jullie voor wasmiddel?

15. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Het meest rare van het verhaal vind ik dat de vlekken er pas naderhand inzitten... Hmmmmm...

Wat voor kleur hebben de vlekken vóórdat ze in de was gaan?
    En geven andere soorten vlekken (poep-, bier, wijn, jam, whatever) ook diezelfde blauwzwarte vlekken naderhand?
    Enne... wat is Nutriton?

(Ik probeer te bedenken of het aan het soort vlek ligt, of aan het wasmiddel, of misschien de wasmachine... Hihi, het is haast een Sherlock Holmes detective zo, hè? ;))

16. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik gebruik Ariel wasmiddel en shout spuit ik op een hardnekkige vlek.

Nutriton is een verdikkingsmiddel, ook wel johannesbroodpitmeel genoemd.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Komt het niet gewoon van het maagzuur die ze mee omhoog spugen? Rare bende is dat hoor.

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik gebruik ook Ariel en Shout. Ik heb vele wasmiddelen uitgeprobeert, maar Ariel steekt echt met kop en schouders boven de rest uit..Ook met de witte was, wit wat iets vergeeld/grauw was door andere wasmiddelen, is weer helemaal wit geworden..

1x in de maand maak ik de machine schoon door op 90 graden te wassen, met speciaal spul van HG ((vaat)wasmachinereiniger).

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    Ik heb die vlekken hier alleen op kleertjes waar Jesper op heeft gespuugd en denk echt dat het aan de nutriton ligt. Sinds hij dat niet meer krijgt, namelijk ook die vlekken niet meer.

20. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    Ik denk ook dat het aan die Nutriton ligt, want andere vlekken (ontlasting) krijg ik er met een beetje shout erop gewoon uit.

Mijn machine reinig ik één keer in de zoveel tijd eens, en andere kleeding is wel helemaal zuiver dus ik denk niet dat het aan een vuile wasmachine ligt.

Ik heb gisteren een fles ariel gekocht en ben benieuwd of het daar misschien wel iets beter mee gaat. Eerst gebruikte ik Robijn maar ik heb het idee dat daar de kleuren van de kleren niet zo mooi mee blijven. Nu maar aan de ariel. :)

Of haar truitjes met vlekken gewoon maar gaan inweken in de vanisch, misschien helpt dat ook!

Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Share This Page