Beste borstkolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dot, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik wil graag dat de borstvoeding met dit tweede kindje goed gaat :D
    Met de eerste ben ik na twee maanden afgehaakt omdat ik helemaal op was.
    Het lukte niet door meerdere dingen. Maar dat terzijde.
    Later heb ik spijt gehad dat ik niet heb doorgezet.

Maarrrr ik krijg een tweede kans :D :D :D
    Nu wil ik ook het kolven onder de knie krijgen.
    Alleen zie ik door de bomen het bos niet op internet qua borstkolven.
    Ik zie Avent vaker langs komen maar waarschijnlijk zijn er ook andere merken die zeker de moeite waard zijn.
    Ik zou wel het liefst voor Elektrisch kolven gaan.

Zouden mensen met hele goede ervaringen en hele slechte me een beetje kunnen helpen. ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een Medela pump in style (dubbelzijdig electrisch) en ben er erg tevreden over! Heb ook een Avent handkolf, is even fijn in het begin, maar als je vaker moet kolven is de pump in style echt geweldig! Bij mij gaat het veel sneller, het is veel makkelijker (je hoeft zelf niets te doen) en de opbrengst veel groter.

3. Niet meer actief

vanuit de kraamzorg werd toen ik er nog werktede medela kolf aangeraden. je hebt de handkolf en elektrisch. afhankelijk van de mate van gebruik moet je inschatten wat je handiger lijkt.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt alvast :D
    Ik denk ook meer aan elektrisch.
    Medela, daar ga ik eens even op googelen. ;)

5. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik heb ook de Medela gebruikt.
    Die werkte echt super.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook ik had de medela pump in style advanced. Deze wordt vooral aangeraden als je fulltime moet kolven. Ik was er in ieder geval heel gelukkig mee. (Heb 5,5 maanden fulltime gekolfd voor Sam)

8. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik wil ook borstvoeding gaan geven, het liefst tot ik weer ga werken, daarna wil ik over op flesvoeding.

Vanaf wanneer kan je beginnen met kolven?

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI..

Heb 9,5 maand borstvoeding gegeven terwijl ik fulltime werkte (moest wel.. enfin)

Zelf had ik de handkolf van Avent en de electrische van Medela..
    Was begonnen met de handkolf.. dat ging niet zo vlot en dacht dat het met de electrische wel beter zou gaan..
    Nou dat was dus alleen maar minder, omdat het ding een irritant geluid maakte...
    Tijdje later ging het perfect met beide kolven...

Kolven is vooral iets wat "tussen de oren" goed moet gaan.....

Maar ik zou dan nog even wachten met het kopen van een kolf hoor... als het de vorige keer niet gelijk lekker ging...

xxmona

10. verzorgingsmiep

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Direct na de geboorte kan je ermee beginnen.

11. ramona0309

kan wel maar is alleen verstandig als het echt nodig is.... meen dat de kraamzorg tegen mij zei vanaf 4 weken..
    Logisch want je melkproduktie moet eerst goed op gang komen en zich dan ook nog afstemmen aan de behoefte van je baby...(regeldagen)

Gelijk afkolven doen ze vaak alleen als het kindje bv in couveuse ligt ofzo.. dus niet in gewone omstandigheden..
    Zal ook eerst je tepels laten wennen... want kolven vergt nogal veel van je tepels...

veel info is te vinden op:
    http://www.borstvoeding.com/

xxmona

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zou ik niet doen. Colostrum invriezen (dat is wat je de eerste dagen hebt) is niet verstandig. En je bent net bevallen.
    Ik zou na een paar weken beginnen.

Ga anders een cursus doen leer je dat ook allemaal. Of inlezen op bv.com of hier in het bvgedeelte.

13. verzorgingsmiep

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik ben na een paar dagen al begonnen met kolven.
    Om de melkproductie op gang te helpen en op een gegeven moment had ik veel last van stuwing dus kolfde ik wat melk af om de druk ff te verminderen.

Nu ben ik over op flesvoeding omdat de borstvoeding terug liep en ik last van tepelkloven had.

14. ramona0309

Stuwing krijg je zowiezo.. kolven is dan helemaal niet goed... want dan neem je weer af en blijft je lichaam aanmaken... (zo blijf je bezig dus)

Raar dat je gelijk bent begonnen met kolven.. het duurt zowiezo enkele dagen voordat de melk op gang komt...

Denk zelf dus ook dat je de problemen een beetje in de hand hebt geholpen (niet kwaad bedoeld)...
    Mijn tepels leden meer onder het kolven dan onder het drinken.... is toch niet precies hetzelfde....

xxmona

15. verzorgingsmiep

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ramona: ik had al last van tepelkloven hoor!
    Dat kwam omdat een tepelhoedje moest gebruiken tijdens de borstvoeding.
    Dus dat kwam niet door het kolven.
    Ik moest het van de kraamverzorgster de spanning eraf kolven en ook na de borstvoeding mijn borst goed leeg kolven.
    Dus heb heb gewoon het advies van de kraamverzorgster opgevolgd.
    Maar ik ga er nu niet verder op in, want dan wijk ik af van de vraag vandeze topic.

16. ramona0309

ok dan...
    maar advies klopte echt niet... maarja je denkt dat hun het beter weten... logisch dat je dat opvolgt!
    Heb ook soms "fout" advies gehad... maar idd zou of the topic zijn!

groetjes,
    Ramona

17. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ameda, dubbele electrische! Zowel ritme als vacuumkracht is te regelen.

18. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Elektrisch kolven is niets voor mij, kan evengoed met manuele kolf, ik gebruik die van Avent en dat gaat prima, maar heb dan ook erg veel melk, op enkele minuten is m'n flesje vol.

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik gebruik de enkelzijdige elektrische kolf (swing)van Medela. Iedere kolf en het kolven an sich heeft gewenning nodig, een kwestie van oefenen dus, hoewel er veel foefjes zijn om het je gemakkelijker te maken.

Ik heb ook de Ameda Lactaline gehad,maar kon daar niet aan wennen, mede doordat ik de swing gewend was en door mijn grote cupmaat.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Medela pump in style = toppie

Medela handkolf = ook prima, maar ik vind dubbelzijdig elektrisch veel fijner (sneller)

Deel Deze Pagina