Hallo allemaal Vraagje..onze dochter is bijna 3,5, eet altijd heel goed en spuugt nooit. Eergisteren werd ze om half 11 wakker ('s avonds) en spuugde heel de boel onder. De dag erna(gisteren dus) was er niets aan de hand behalve dat ze wat slapjes was. Ze heeft wel gewoon haar zuurkool gegeten en boterhammetjes etc.. en niet gespuugd. Nu had ik vanavond broccoli met gehakt balletje, ze neemt 2 hapjes en het hele zaakje kwam er weer uit?? Terwijl ze vandaag ook gewoon haar fruitje, boterhammetje etc op heeft gegeten en niet heeft gespuugd. Ze heeft geen koorts. Ze klaagt een beetje over rugpijn en buikpijn, maar van de week zijn we in het ziekenhuis geweest omdat mijn schoonzusje opgenomen is vanwege ondervoeding. Ze had een sonde in haar neus en mijn broer zei: 'daar gaan de spruitjes en boontjes doorheen..!!!' Tja.....hoe pak ik dit nou ff aan? Achteraf had ze beter niet mee kunnen gaan, maarja, ze wilde Tante... even zien. Ben alleen bang dat het nogal (té) veel indruk op haar heeft gemaakt. Ineens is eten een ding!! Zou het nou iets daarmee te maken hebben of zou het toch iets anders kunnen zijn? Las ook over een blinde darmontsteking, pijn rond de navel, geen eetlust, bijna geen koorts, maar wel braken...ik weet het niet?! Als ze morgen weer spuugt zonder koorts, maak ik toch maar ff afspraak bij de dokter. Wat denken jullie? Alvast bedankt.
toevallig hebben mijn 2 kids het vorige week gehad! eerst mijn dochter er was niets aan de hand en plots spuugt ze alles onder tot 3 x aan toe. volgende dag niets aan de hand, en savonds word ze weer gillend wakker,weer alles onder gespuugd daarna niets meer aan de hand. zoonlief 2 dagn later lag ook te slapen werd ook gillend wakker.ook alles onder gespuugd,volgende dag niets aan de hand, en savonds weer alles onder gespuugd. daarna ook niets meer aan de hand.. dochter lief klaagde ook wel over buikpijn, maar ik denk dat dit gewoon een soort drukpijn was, dus een rare druk op haar buikje. ik heb dit vorige week ook gehad ook een rare druk op mijn buik en misselijk.. ik denk dus dat het ''gewoon'' een virusje is..
Mijn dochter heeft het een paar weken geleden gehad. In bed spugen. De rest van de dag niks aan de hand en 's avonds weer spugen. Daarna een paar dagen weer niks aan de hand en ineens weer spugen. Geen koorts, wel klagen over buikpijn. Die buikpijn is 2 weken af en aan gebleven en haar ontlasting was ook niet normaal. Intussen is alles weer ok. Ik denk dus een virusje, gaat erg rond.
esmee had het gister ook, snachts moest ze wat spugen en gister ochtend ,overdag was ze wat sloom maar nu is er niks meer aan de hand.
het kan ook norovirus zijn, dat heerst op dit moment. Maar dan moet ze morgen ook diarree krijgen, het begint met spugen, geen koorts. Ook andere maag/darm virussen gaan gepaard met spugen zonder koorts. veel beterschap
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag gewoon naar de psz, niks aan de hand. Ze mocht kiezen wat ze wilde eten vanavond en het werd Dora pasta-knoflook. Redelijk gegeten, maar niet gespuugd. Gelukkig. Het valt gelukkig dus allemaal weer mee.....
Klinkt als een buikgriep-virusje. Hier ook bij onze peuter 's avonds een paar keer, de dag erna goed. Alleen 's avonds oprispingen (?). Daarna nergens meer last van gehad..
Nou, onze peuter had het dus net in ene. Vandaag redelijk gegeten (niet echt geweldig, maargoed), ging ineens erg hoesten, druppels gegeven, op tijd naar bedje. Wordt ze rond half 10 wakker, heel erg hoesten en spugen, oh my, ondergetekende zat er helemaal onder. Daarna gewoon weer verder slapen??? Ze had ook een beetje diarree achtige poep (sorry hoor) en pijn in dr buikje....?
Hier ook zo ineens vannacht. Paar keer gespuugd. Nadat alles eruit was is vanmorgen alles blijven zitten. Had dit 2 weken terug ook 1 keer en klaagde toen ook wat over buikje... Nu dus weer.
ons meisje is vanaf maandag avond ziek, ik denk ook virus het begon ook met spugen, kleine beetjes,ze heeft geen koorts gelukkig en diaree een paar dagen,sinds gisteren hoeft ze niet meer over te geven gelukkig, en is ze weer vrolijk
Ik vind het ook altijd zo sneu als die kleintjes niet lekker in het velletje zitten, maargoed, het hoort erbij. Ik hoop altijd maar dat het niet té lang duurt en dat ze er snel weer vanaf is. In ons geval lijkt er nu helemaal niks meer aan de hand te zijn... sterkte allemaal met die kleine snotneusjes....
mijn zoontje is vorige week ook goed ziek geweest, spugen, diarree en ook geen koorts. nu is hij beter en heeft hij ineens hoge koorts... hij hoest sinds gisteren wel weer ineens maar geen kriebelhoest hier. liefsz