help,wat moeten we hier nou mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door patricia34, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Het was netter geweest van oma als ze voordat ze wat ging halen even bij papa had geinformeerd of het goed was dat ze een zakje chips voor haar zou gaan halen.

Maar van een zakje chips als ze een keertje uit zijn met opa en oma gaat ze heus niet dood ;)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@nikita: mja ook hier geen snoep of chips om die tijd :)
    Ook niet op verjaardagen of feestjes trouwens? Althans de feestjes waar wij komen zit niemand om half 11 al aan de chips :)

maar op zich.. ik vind ook wat Aukie al zei.
    Als jouw man zegt: geen chips om half 11.. dan heeft oma zich daar maar bij neer te leggen.

Wij hebben zelf ook vaak genoeg zulke discussies gehad met Oma omdat die nou eenmaal 1 dag per week op past..
    En wij geven ook wel wat in hoor.. thuis zal ze nooit fristi krijgen bijv. en bij oma krijgt ze dat elke week.
    Hagelslag op brood? misschien 1x per week? Bij oma elke vrijdag en na het eten altijd een Danoontje. Dat verschil weet ze prima overigens.
    Maar soms vind ik of manlief dingen echt niet kunnen en dan gebeuren ze ook echt niet.

Overigens misschien een tip voor papa: wij laten Anne het in zulke gevallen bij de rest van dr spulletjes leggen en dan mag ze het gewoon mee naar huis nemen.
    Daar gaat het in de snoeppot en mag ze het op een practischer tijdstip opeten.
    (of verdwijnt het in iemand anders zn buik als het zo uitkomt.. bijv. lollies en zuurtjes hebben de neiging richting mama's mond te verdwijnen.)

3. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, oke. Het zou nooit in mijn hoofd opkomen om zelf om 10.30 een zakje chips te kopen, maar als oma dat gedaan had, had meisje die chips wel gekregen omdat het idd eenmalig is. Wij hadden dan ook niks gezegd.

Maar ik vind ook, als papa het echt niet wil en oma doet het toch, dan snap ik wel dat hij boos is.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Als het kind nou een half jaar zou zijn was ik ook boos geweest als oma het zakje gaf maar met 2,5 is het met een dagje uit toch echt niet erg om eens een paar chippies te eten.
    Natuurlijk was het misschien beter als ze van te voren even had gevraagd wat ze had gemogen maar als het zakje er al is dan gewoon lekker geven hoor.

Vooral omdat het anders niet gebeurd.
    Vind je vriend het waard om hier een conflict over aan te gaan met zijn moeder?

Zo het mij echt niet waard zijn.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het nogal overdreven van je man....
    Natuurlijk had oma het even moeten vragen, maar kom op zeg, waar gaat het over? Een zakje chips dus....
    Ik zou er voor een keertje geen problemen mee hebben.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik vind het ook veel te vroeg voor chips, de leeftijd en het tijdstip. En oma had het van te voren moeten zeggen inderdaad. Chips zijn gewoon vet.

Hier zijn er een paar dingen die ze gewoon niet krijgt tot zeker haar 4de. Dat is snoep, chips, chocola en chocomel en dat soort dingen. Frietjes enzo echt met mate, 1 x per maand misschien.

Maar goed onze dochter is een flinke meid en zal later best wel eens te kampen kunnen hebben met overgewicht dus ik pas met haar gewoon op.

Haar opa en oma denken daar dus niet over na, logisch en vinden het dus nodig om elke keer bij de iKEA voor de poffertjes en ijsjes te gaan en bij hun thuis ook vaak dingen uit de frituurpan te geven. Af en toe wordt ik razend maar goed, schoonouders zijn schoonouders. Heeeeel andere generatie.

Ik zou het iig goed eens zijn met je man!

Charlie

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zolang het niet te vaak gebeurd zou ik me daar niet zo druk om maken. Wel vind ik dat oma het wellicht voortaan eerst aan jullie kan vragen of het goed is. En tja als ze oppast en eens per maand chipjes wilt geven zou mij dat ook niet uitmaken. Ouders maken het zichzelf soms ook wel (onnodig) moeilijk.

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Het had fijn geweest als oma even met papa had overlegd voordat ze de chippies was gaan kopen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oma mag verwennen met aandacht en liefde en alle rest is op basis van de regels die de ouders daarvoor stellen. Het idee dat verwennen altijd met snoep of cadeaus moet zijn gaat er hier niet in.

Een zakje chips om 10.30 vind ik belachelijk! En nee, geen ramp, maar oma heeft zich wel te schikken naar jullie regels ...

Het is iets anders als je op een verjaardag bent waar rond borreltijd de chips op tafel komen: een kindje van anderhalf kun je dan nog wel blij maken met een soepstengel, bij een kindje van twee+ wordt dat steeds lastiger (zeker als andere kindjes wel lopen te snaaien).

10. Saskia78

@charly: hier ook zeker geen lichtgewicht en dat speelt natuurlijk ook mee
    Daarbij zijn wij van mening dat ze dr hele leven nog chips en snoep kan eten.
    Gelukkig weten opa en oma dat ook.. dus wij kijken ook heus weleens scheef.. en soms zeggen we niks maar soms ook wel

en dan maakt het weinig uit of het ouders of schoonouders zijn eerlijk gezegd :)
    Wel hier de ongeschreven regel dat ieder zn eigen ouders aanspreekt...
    Gewoon omdat ouders het nou eenmaal wat anders opvatten als het van hun eigen kind komt :)

@salapio: maar wij zijn prima in staat om tegen anne te zeggen dat ze genoeg chips/kaas/worst op heeft hoor :)
    Laatst op een verjaardag nog een redelijke rel over.
    Anne had al hele stapel worst en kaas lopen snoepen (dat heeft ze liever dan chips) en wij hadden gezegd "nu is het mooi geweest,... even niet meer"
    Toen kwam mijn stiefbroer binnen met zn vriendin en kind... De zus van die vriendin met 3 kinderen.. en die vielen massaal aan op de kaas/worst.
    En waren hoogst beledigd dat ik vond dat Anne genoeg op had.
    Het was asociaal en gemeen en je kon dat kind toch wel 1 dagje een pleziertje gunnen?!
    Nou wil ik geen nare opmerkingen maken over de omvang van die hele familie... maar hij kwam weldegelijk in mij op :)
    Waar bemoeien die mensen zich mee...? Anne had een hele kaas/worstberg al op en op een zeker moment is het gewoon mooi geweest.
    Als ik zeg dat het mooi geweest is, is het mooi geweest.
    Ook al een keer tegen dezelfde mensen utigevallen toen ze achter mijn rug Anne nog een danoontje stonden te voeren nadat ik had gezegd dat ik het neit wilde.

Dus ik snap wel beetje dat TS boos is.
    Niet eens perse om het zakje chips (waarvan ik me kan voorstellen dat ze het niet goed vind) maar vooral om de reactie van oma.
    En maar klagen dat kinderen niet meer worden opgevoed.. heb je een keer principes dan lapt de rest van de wereld ze aan de laars? :)

11. Samama

Samama Niet meer actief

Ik vind de reactie van papa niet overdreven. Tenslotte is het zijn kind en beslist hij wat wel en niet mag, zeker omdat hij er zelf bij was.
    Eerlijk gezegd, en ook al komt het niet dagelijks voor, vind ik 10.30 uur ook wel een beetje vroeg voor een zakje chips. Natuurlijk mogen opa en oma hun kleinkinderen verwennen, maar niet tegen de regels van de ouders in.

Maar dat vind ik. :)

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Saskia: Belachelijk inderdaad dat anderen (familieleden bijvoorbeeld) zich bemoeien met het kind van een ander. En jeetje, dat met dat danoontje had mij ook echt boos gemaakt denk ik!

Wat salapio zegt kan ik me helemaal in vinden: Verwennen kan prima met heel veel liefde, kusjes en knuffels. Dat hoeft niet perse met snoep. Als je dat als ouder prima vind is het prima. Maar als je dat niet wil denk ik dat een oma daar toch respect voor hoort te hebben...

Ts: Ik denk dat het er niet om gaat of dat zakje chips wel of niet oke is. Ik denk dat het erom gaat dat oma het gezag van je man ondermijnt. Hij gaf duidelijk aan dat hij dat niet wilde...

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier sluit ik me bij aan. Bovendien vind ik 10.30 uur een belachelijk tijdstip voor een zakje chips.
    Hier hebben we de opa's en oma's (en ooms en tantes) ingepeperd dat als zij iets van snoep oid willen geven zij dat eerst aan ons moeten vragen.
    Dit ook omdat wij een hele grote familie hebben en ik wil voorkomen dat onze dochter op een verjaardag van 20 mensen iets toegestopt krijgt

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Wij ook hoor en dat gebeurt ook zeker wel. Maar ik vind het iets anders om als er overal bakjes chips staan en alle kindjes zitten daarvan te eten, dat M als enige helemaal geen chips zou mogen.

15. Saskia78

@salapio mja dat is inderdaad zo.
    Nou is onze peuter echt "Hollands welvaren" dus word ik altijd beetje chaggie als mensen het doen voorkomen alsof ik Anne nooooooit iets lekkers gun :)

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb liever om 10.30 een zakjes chips, dan om 12.00 en dan geen boterham meer willen ;)
    Fruit haal ik dan 's middags of 's avonds wel in..

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Saskia78, dat is inderdaad een vreselijk trekje van sommige mensen ... hier ook wel hoor. Met name mijn vader :D (maar goed, dan weet ik gelukkig wie het zegt ;)). M is overigens helemaal geen Hollands Welvaren, maar ik vind gezond eten gewoon heel erg belangrijk. Ik heb lesgegeven op een middelbare school en ik vond die gastjes die in de eerste pauze met zakken chips rondliepen ook echt geen gezicht.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Een paar chipjes op zijn tijd vind ik prima, maar half 11 's ochtends vind ik erg overdreven. Als het hier zou gebeuren zou ik er ook iets van zeggen hoor. Je hoeft niet meteen boos te worden of ruzie te maken maar ik vind wel dat je op een nette manier kunt zeggen dat je niet wil dat je kind 's ochtends al chips krijgt.

19. Saskia78

@salapio daar is het ons ook meer om te doen hoor :)
    zijn zelf ook niet zo van het snoepgoed en chippies.

Ik woon overigens tegenover een basisschool en zie om kwart over 8 al peuters met van die 200gr zakken chips rondlopen
    of tijdens lunchtijd kinderen die de school uitlopen en een pak gevulde koeken opentrekken. En nee een ander mag niet.. Die zorgt maar voor z'n eigen koek..

Hm we dwalen af :)

20. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wowww wat een hoop reacties, erg fijn!! En natuurlijk gaat het niet alleen om die chips maar ook meer om het feit dat papa's reactie daarop weggeblazen werd.
    Morgen gaat ons meisje weer daarnaartoe( ze passen 1 dag in de week op) en dan gaan we ze smiddags samen ophalen, kunnen we het gelijk ff ophelderen want het blijft toch wel erg hangen bij mij en ik voel me er niet lekker bij....
    wordt vervolgd dus.....

Deel Deze Pagina