help,wat moeten we hier nou mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door patricia34, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Goed dat jullie het er nog even over gaan hebben. Ik zou er geen 'big issue' van maken. Gewoon kort vertellen wat je dwars zit en de lucht klaren.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Komt denk ik omdat bijna iedereen het weleens voor handen heeft gehad. Zeker als ze 1x per week oppassen zou ik het inderdaad niet te groot aanpakken.
    Bovendien heb je door het vaker oppassen al een redelijke verstandhouding qua opvoeden en qua verwennerij denk ik.

Plus je moet nie elke week met een bjsmaakje je kind wegbrengen/meegeven. :)
    succes vanmiddag :)

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Nu inderdaad niet al te groot punt van maken. Maar je kunt het toch altijd bespreekbaar maken.
    Het is natuurlijk wel jullie kind en niet dat van haar. Dus jullie regels. En voor de volgende keer aangeven dat ze dat moet overleggen. Niets mis mee. Heeft ook een oma en evt. opa te respecteren.

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Vind de reatie ook overdreven. Als het nou elke dag gebeurd dan is het anders maar 1 keer en dan ook nog tijdens een uitje! Gezellig toch?

5. Saskia78

@Knor: buiten dat het niet echt gaat om de chips maar om het fei dat papa wordt overruled door oma.. Maakt het ook uiteindelijk niet uit wat wij er van vinden :)

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Discussie om een zakje chips... Tsja... Het is maar waar je zin in hebt & je energie in wil steken! Ik vind het veel te ver gaan!

7. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook al is het "maar" om een zakje chips. Ik kan papa's reactie wel voorstellen. Ik ben toch een voorstander van dat anderen eerst aan papa of mama vragen of het mag.

Ik vind het ook altijd zo'n dooddoener als mijn zoontje iets wil en ik vind dat hij al genoeg heeft gehad, dat oma elke keer zegt "van mij mag het wel, maar het mag niet van je moeder" Gewoon nee het mag niet is ook voldoende dan toch?

Ik ben helemaal voorstander van het 'verwennen' door opa en oma (daar zijn ze toch een beetje voor;)) maar dat kan ook op andere manieren dan met eten en een beetje in overleg graag!

Gr Heel76

8. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik zou haar gewoon zeggen dat het voor een keertje niet erg was, maar dat je de volgende keer liever hebt dat ze het eerst even vraagt. Dan is het toch netjes opgelost?

Mijn schoonmoeder daarintegen, staat helemaal panisch tegenover snoepen voor ons zoontje. Op z'n tweede verjaardag kreeg ie (natuurlijk!!) een leuk versierd cake-je. Toen brak m'n man er een stukje af en zei ,eet maar lekker op! Roept ze gelijk, NEE je moet snoepen niet stimuleren. Hij zal daar echt nooit iets lekkers krijgen.
    Ik vond het gewoon leuk om haar gezicht te zien toen ik vertelde dat ie met oudjaar een oliebol op had!! (En hij snoept verder nauwelijks hoor, wij zijn ook wel van gezonde eetgewoonten aanleren)

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ze had het toch al eenmaal gekocht voor het kleintje. Als ze nou van te voren had gevraagd of ze chips mocht en pa had dan gezegt van niet en ze deed het toch dan vond ik het een ander verhaal.
    Had oma de chips dan weg moeten moffelen en tegen het kindje moeten zeggen: dat mag niet van papa....
    Ik vind dat het verhaal nu wel heel zwaar word opgeblazen hoor, en er dan ook nog over in gesprek willen gaan. Je zou er scheve gezichten van krijgen in de familie. Is dat het waard om zoiets onbenulligs?

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk dat de discussie niet om het zakje chips gaat...

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat weet ik ook wel maar ze had het nou eenmaal al gekocht! Iets opblazen is ook een vak he! Je leest hier ooit verhalen over 'verschrikkelijke schoonmoeders' nou sorry maar deze reactie vind ik dan weer het tegenovergestelde.

12. Saskia78

@lovelydk: het was pas dramatisch als ze fel was uitgevallen tegen oma. Nu heeft ze gewoon gezegd dat ze het niet leuk vond.
    Moet kunnen lijkt me :)

13. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hmmm het wordt nu echt heftig hier....
    Het ging idd om de reactie van oma....papa werd in deze idd over ruled en dat was hetgene wat hem tegen de borst stuitte. Wij snappen ook wel dat oma haar verwend...en dat mag best...maar ze had het ook ff kunnen vragen...toch?
    We zijn er nog over begonnen afgelopen week maar oma had een erg heftige reactie, wilde het er niet meer over hebben want dan was ze bang dat ze ruzie zou maken met papa en dingen zou gaan zeggen waar ze spijt van zou krijgen...?? Zo ken ik oma niet en was dan ook behoorlijk uit het veld geslagen...
    Ze zei dat ze nooit geen chips meer zal geven ( beetje overdreven!!) want dat wij dat toch niet goed vinden...
    Vreemd hoor....ik dacht er goed aan te doen om de lucht te klaren maar nu is het helemaal opgeblazen. :s

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Ik snap je schoonmoeder op een of andere manier wel een beetje.
    Waarom moet alles ook altijd uitgepraat worden en op elke slak zout gelegd worden.
    Zij heeft het idee dat jullie vinden dat ze iets vreselijks gedaan heeft. Dat er spijkers op laag water worden gezocht.
    Vooral omdat ze zich altijd aan de regels houdt en nu meteen flink op de vingers getikt wordt .
    Tjee een zakje chips, waarom heeft je man uberhaupt ter plekke een zaak van gemaakt.
    Dat alles precies gaat zoals jij vindt en dat anderen precies moeten doen wat in jouw ogen goed voor je kind is.

Ik kan het niet helemaal uitleggen. Iedereen maakt wel eens een foutje misschien maar dat er dan de volgende keer weer over gepraat moet worden.
    Nobody is perfect en soms is een keertje even slikken heel handig

15. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Vreemd? Ik vind de reactie van je (schoon)moeder helemaal niet vreemd...

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #56 jessy77, 23 jan 2011
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
    Ja precies dit eigenlijk. Vind de rectie van je moeder ook helemaal niet zo vreemd, heb eigenlijk wel een beetje met haar te doen.

Je schrijft ook.. 'beetje overdreven'.. maar dat is waarschijnlijk wat zij ook van je man/jullie dacht.
    Tuurlijk is het prettig wanneer het in overleg gaat maar soms is het ook helemaal niet erg om minder pietluttig te zijn over bepaalde dingen. Maar goed, das mijn mening.

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Misschien was je man ook niet helemaal duidelijk?
    Je schrijft zelf dat hij aangaf het 'eigenlijk' niet goed te vinden en dat hij het subtiel wou brengen.
    Het woord eigenlijk kun je ook heel anders opvatten dan bedoeld he..
    ' Eigenlijk vind ik het nog te vroeg voor chips --> opgevat als maar voor deze keer kan het wel'

Als je man het duidelijk niet wil hebben had hij duidelijk moeten zeggen dat hij het niet wou hebben en er niet om heen moeten draaien.
    Ik vind in deze dus dat oma en papa beide 'fout' zijn.

(overigens krijgt mijn kleine meid thuis nooit snoep/koek of wat dan ook en ik weet dat ze bij de oma's wel 1 snoepje krijgt als zij oppassen, daar zijn ze ook oma voor.)

Deel Deze Pagina