Oplopende test na Curretage

Discussion in 'Zwanger worden' started by liesje90, Apr 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesje90

liesje90 Lid

Nov 7, 2016
    83
    2
    8
    Hallo dames,

Ik weet dat ik niet veel meer kan doen dan afwachten maar ik wil het even van mij afschrijven.

In December heb ik mijn eerste spontane miskraam gehad, de zwangerschap was nog pril (iets meer dan 5 weken). Hier was ik ook snel overheen. Ik dacht, ach dit gebeurd zo vaak... gewoon pech.
    Ik ben daarna ook gelijk weer zwanger geworden zonder menstruatie er tussen, super blij natuurlijk. Ik mocht een vroege echo met 6 weken, deze was goed met een kloppend hartje. Ik had een week voor de echo wel licht bloedverlies gehad dus ik maakte mij al wel zorgen. maar door de echo was ik gerustgesteld.

Helaas 3 weken later weer voor een echo en kregen wij het vervelende nieuws dat ons kindje niet meer leefde. Dit was echt een klap voor mij. De miskraam opgewekt met cytotec, en na heel veel krampen (weeën) is het vruchtje er uit gekomen op 28feb.
    Helaas kwam niet alles er uit en heb ik op 7 maart alsnog een curettage gehad.

Nu heb ik regelmatig een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg al uit mijn lichaam zou zijn, want wij willen er gelijk weer voor gaan. Dit was volgens de gynaecoloog ook geen probleem.
    Alleen de testen bleven maar licht positief tot een paar dagen geleden. De testen lopen weer op i.p.v. dat ze lichter worden.

Kan je toch zwanger worden ook al heb je nog hcg in je lichaam van de vorige zwangerschap?
    Ook heb ik weer pijnlijke borsten en last van maagzuur wat ik de 1e 2 zwangerschappen ook had.

Een heel verhaal, maar ik ben zo onzeker over dit alles.
    Volgende week heb ik na controle van de curettage, dan weet ik vast meer.

2. kuonah

kuonah Actief lid

Feb 23, 2017
    213
    120
    43
    Female
    Leidschendam
    Ik heb echt geen idee, maar gun je wel een mooie zwangerschap!:)

3. liesje90

liesje90 Lid

Nov 7, 2016
    83
    2
    8
    Bedankt kuonah :)

4. Saartj

Saartj Actief lid

Jan 30, 2017
    130
    17
    18
    Female
    Ja ik werd ongesteld na curretage en had toen nog postieve testen. Dus eisprong moet dan geweest zijn.
    Wel moet je hcg niet erg hoog zijn omdat al je andere hormonen dan geremd worden

5. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Mmm... dit is wel heel erg gek. Je zou ter check een ovulatietest kunnen doen? Wellicht reageert de zw test daarop zoals ook Saartj noemt. Of wellicht heb je wel gewoon na 14 dagen een ovulatie gehad (ik had dat na mijn curretage) en ben je daar opnieuw zwanger van geworden. Wat spannend zeg...

Share This Page