Help, wat nu?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mm7, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Vorige week ging ik een fles klaar maken en liep terug de woonkamer in, daar lag mijn dochter in de box, op dr buik, met de gezichtje volledig weggestop in mijn dikke boxkleed. Ze was dus op haar buik gedraait, en ze draait haar hoodfje niet mee, moet er niet aan denken dat ik 1 minuut later was... En nu net wordt ik wakker, ligt ze overdwars ik kijk en ze draait zo weer door op dr buik.. Dit is in het ledikantje. Ze ligt in de ergococoon bakerzakje, haar armpjes doe ik er straks uit, maar wat moet ik nu? Ik moet toch ook slapen, ik kan haar niet continu in de gaten houden. Ook moet ik wel eens een boterham maken of mijn tweeling verschonen, maar ik durf haar nu niet uit het oog te verliezen, laat staan dat ik nog rustig durf te slapen. Ze slaapt overigens naast mijn bed, en is 9 weken. Ik haal zo haar armpjes eruit, dan heeft ze gewoon een klein slaapzakje. Ook stop ik dr altijd al strak in... Pfff... Weet niet wat nu hoor!!!

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rolletje voor haar buik? Moeilijk zeg. Ik zou het anders echt niet weten.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou ook gewoon een dekentje strak instoppen en dan een handdoek rol er naast leggen.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ligt ze normaal op der zij of rug ? Anders op haar rug leggen

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ons meisje ging ook opeens naar d'r buik draaien. Vaak bleef ze ook face down liggen....kan er idd eng uit zien!
    Ik ben er nog steeds niet dol op wanneer ze in haar bedje op haar buik gaat liggen.

Wat je evt kan proberen is de slaapzak ook extra strak instoppen aan het voeten eind. Dikke opgerolde handdoek is ook een idee.

Ik hoop dat ik dit kan zeggen zonder een vervelende voor-tegen discussie te ontketenen, maar....wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een Aerosleep in haar bedje te gebruiken.
    NIET omdat de fabrikant zegt dat het wiegendood voorkomt (aangezien dat niet mogelijk is).
    Maar ik ben er zelf ook op gaan liggen en ik merkte wel verschil. M'n dochter ademt weliswaar minder zwaar dan ik, maar wij gebruiken hem gewoon. Gaf ook gelijk een iets geruster gevoel, al gaan we (ook 's nachts) regelmatig even bij haar kijken.

Sterkte, ik hoop dat ze snel ook terug kan rollen!

6. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Een aerosleep inderdaad, maar misschien ook maar gewoon er aan toe geven. Dus leg haar op haar buik te slapen, met haar hoofdje op zij.

Misschien een babyfoon met camera aanschaffen, dan kun je lekker bezig zijn met je tweeling, en af en toe even op het schermpje kijken.
    Wij hebben er ook eentje, een Luvion. Heerlijk hoor, je hoeft niet bij iedere kik te gaan kijken, je kijkt gewoon even op het schermpje of ie nog goed ligt.

7. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Je kan er voor kiezen om een Snoozzz te gebruiken. Je kunt je dochter dan op een (in mijn ogen) veilige manier vastleggen. Overigens gebruikte ik alleen het "broekje" en niet de band alleen.

Hier zijn de meningen nogal over verdeeld, maar bij onze dochter was het de uitkomst. Overigens maar 1,5 maand gebruikt, totdat ze ook weer terug kon rollen. Toen hebben we haar gewoon haar gang laten gaan, want toen vertrouwden we erop dat ze wel weer terug zou draaien wanneer ze niet meer op haar buik wilde liggen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt mijn jongste alleen maar op haar buik. Overdag ligt ze dan in de kinderwagen en kijk ik regelmatig even.
    's Nachts in de cosleeper of direct naast mij. Soms ligt ze idd recht op haar gezichtje/neusje maar haalt dan gewoon adem. Ik leg haar hoofdje dan wel opzij maar maak me er niet te druk om. Als ik haar neusje dichtdruk, gaat ze vanzelf draaien met haar hoofd.
    Verder is ze erg sterk in haar nekje en als ze s nachts wat begint te draaien word ik er wel wakker van.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Niet meer inbakeren en dekens, knuffeltjes etc. uit bed, kleine meid in een slaapzakje leggen. Speentje mag wel, las laatste dat dit zelfs goed is voor buikslapers. Verder zou ik haar gewoon laten, als je al deze voorzorgsmaatregelen treft lijkt mij dat het goed moet komen.

En kussentjes achter haar rug, vastleggen etc. zou ik niet aan beginnen, dit lijkt me juist gevaarlijk. Met een beetje wilskracht rolt ze zich daar helemaal klem in, aangezien je kleine meid nu al lekker fanatiek aan het gymmen is zit dit er natuurlijk dik in.

En ik de box zal je heel goed op moeten letten, dit is inderdaad eng. Heb je geen minder dik boxkleed? Want ik kan me wel voorstellen dat ze zichzelf hier goed vast in draait als ze nog niet zo sterk is in haar nekje.

Oh en als het je een veilig gevoel geeft lekker voor de aerosleep gaan.

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bedankt voor de reacties. Ik heb toch maar een safe t sleep gehaald want zelfs in slaapzak en strak ingestopt draait ze dus naar dr buikje. Safe t sleep leek me in iedergeval een tijdelijke oplossing, alsnog bem ik er niet gerust op hoor, maarja je moet wat...

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wil nog wel de aerosleep aanschaffen maar moet ik dan ook een nieuw matras of is de topper met hoeslaken voldoende?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Topper met hoeslaken is voldoende :) En direct een mooie matrasbeschermer :)

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze kleine slaapt in de pucka baby. Ik ben me ook een keer helemaal rot geschrokken toen ik hem overdwars in bed vond met zijn gezicht onder zijn dekentje. Kon overigens gewoon goed ademen.

Bed staat overigens schuin ivm reflux dus zakt hij gemakkelijk dwars in bed. Hij slaapt al helemaal onder in zijn bedje maar wist het toch te presteren om schuin te zakken. Tja en dan slaap je inderdaad niet gerust.

We hebben toen bandjes aan de puck a baby gemaakt zodat we deze aan de bedspijlen vast kunnen zetten. Ze adviseerde ons nl de puck a baby met veligheidspelden vast te maken aan het lakentje. Wij vonden het toen een betere optie om er bandjes aan vast te zetten.
    Hij kan zich hier niet in vast draaien en slaapt heerlijk.
    Ik hoef me geen zorgen meer te maken dat hij onder zijn dekentje kan schuiven.
    Voordeel van puck a baby is dat hij met zijn armpjes natuurlijk niet klem kan komen te zitten in de touwtjes doordat deze langs zijn lichaam liggen.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vastleggen wordt altijd afgeraden! Je kunt je kindje ook in een dikker slaapzakje leggen (eventueel de armgaten dicht naaien) en zonder lakentje/dekentje in bed.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hoeslaken van AS hoeft ook niet hoor!
    alleen de topper is voldoende.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dit dus, echt niet(!!!!!!!!!!) vastleggen dan krijg je de echt gevaarlijke taferelen.

Lekker een topper en hoeslakentje van aerosleep eronder leggen(via mp volgens mij ook goed te krijgen), slaapzakje aan en haar bedje leeg houden! Dat is echt voldoende, vastleggen is gevaarlijk en wordt afgeraden!!

Deel Deze Pagina