Hoi dames, Ik heb een vraag hoe jullie het volgende hebben aangepakt; er is een 2de op komst en daarom krijgt onze zoon (nu iets ouder dan 1,5) een nieuwe kamer. Maar... hoe hebben jullie deze overstap aangepakt? De kamer is al een tijd klaar en sinds een maand is daar zijn bedje opgemaakt om te wennen. We zijn daar meerdere malen gaan spelen, hij klom het bedje in en uit, hebben het vertelt (zo goed al kan). Dus nu we dit al een dikke maand aan het voorbereiden zijn dacht ik; nu is het moment. .. ... Nou, ik vond het misschien het moment maar mijn zoontje duidelijk niet. Hij gilde alles bij elkaar, huilen, krijsen.. Ben meerdere keren na hem toe geweest maar op ten duur vond ik het wel genoeg met proberen. Poging 1 is dus dik mislukt. Nu vraag ik mijzelf dus af waar ik de mist in ben gegaan en ben daarom benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt? Groetjes lisa
Tja, ik denk dat je toch door moet zetten. Onze oudste was 15 maanden toen haar zusje geboren werd. Zij was dus nog jonger, maar ik kan me niet herinneren dat zij problemen ermee had. Staat er op de nieuwe kamer een nieuw bed klaar? Misschien dan samen op de oude kamer het bed uit elkaar halen. En dat opruimen. Ze snappen vaak meer dan je denkt. Of het bed waar hij nu in slaapt tijdelijk mee verhuizen naar zijn nieuwe kamertje. En dan over een poosje het nieuwe bed pas gaan gebruiken. Sterkte ermee!
Heeft hij op z'n nieuwe kamer ook een nieuw bedje? Zou je anders eerst nog even z'n eigen vertrouwde bedje op z'n nieuwe kamer kunnen zetten en dan langzaam de overstap maken naar het nieuwe bed.
Van het bed vind ik een goed plan. Daar inderaad een nieuw bed! Een heel andere vorm en dunnere spijltjes dus ja, voor zijn optiek waarschijnlijk ook heel anders. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht.
Onze dochter was wat ouder (net 2), ze heeft de eerste anderhalve week alleen haar middagdutje in het nieuwe bed gedaan. Snachts in het ledikant op haar oude kamer. Verder geen problemen mee gehad
Onze dochter is afgelopen jaar ook naar een nieuwe kamer gegaan. We hebben wel haar eigen bedje er neergezet, dus dat bleef hetzelfde. Het bedje hebben we samen met haar er neergezet + nog wat decoratie(gedeeltelijk ook van haar oude kamer). Zo zag ze ook dat haar spullen daarheen gingen en stond het er niet opeens. Ik weet niet met welk slaapje je het hebt geprobeerd, maar zelf zou ik het 's middags doen. Dat soort nieuwe dingen probeer ik meestal 's middags, dan kan ze het beter hebben.
Hetzelfde bedje, maar wel gewoon van de ene op de andere dag naar de nieuwe kamer. Uiteraard daar wel overdag gaan kijken en niet 's avonds slapend daar weg gelegd. No problem! (Maar we hebben wat dat betreft dan ook een erg makkelijke dochter.)
Hey dames, dank je wel voor alle adviezen. Ik had het inderdaad s middags geprobeerd en je gelooft het nooit maar.... mijn man heeft hem er s avonds in gelegd en hij sliep meteen. Waarschijnlijk voelde hij dat ik het spannend vond ofzo (zucht) want bij papa was het ineens geen probleem ..