Hiii Ik (en mijn gezin met mij) moet drastisch afvallen en gezonder gaan eten. Maar aardappels/groente/vlees krijg ik bijna niet weg! Wie weet een te betalen maaltijd, die niet al te moeilijk is, waar mn 2 kleintjes van mee kunnen eten en TOCH alle nodige voedingstoffen bevat!? Thanx alvast!!
rijst met geruld gehakt en dan mexicaanse bonenschotel erdoor is heel lekker en voor nog geen 3 euro ben je klaar!!
Of anders iets lekker wokken? ff snel wat groenten, kip/garnalen/whatever, woksaus en wat rijst of noodles.
Groenten wokken met stukjes kipfilet, eventueel een lekker conimex woksausje erover. Serveren met noodels of rijst. Fuselli met italiaanse groenten. Gehakt bakken, italiaanse groenten bakkken, ui en knoflook erbij. 2 blikjes tomaten blokjes erbij en flink kruiden met italiaanse kruiden, en basilicum. Dan de gekookte fuselli erbij.
Wij eten trouwens ook nooit gekookte aardappelen...die gaan er bij Valerie echt niet in! Moet zeggen dat ik er zelf ook geen liefhebber van ben. Uhmmm verder denk ik aan Nasi Een keer wedges of andere diepvries aardappeltjes in de oven doen. En dan vissnitzels of gewoon vlees erbij bakken. Een dagje soep eten met stokbrood Lasagna Misschien een keer hutspot als jullie dat wel lusten?
wat een goed voornemen!!! Ik denk dat je de recepten uit de sonja bakker boeken goed kunt gebruiken, dat zijn echt normale gezinsmaaltijden die gewoon aangepast zijn.
Thanx! Ik kom niet verder dan deze combi's: Macaroni met rode saus Bami (met veel groente en geen sate) chili con carne wokken met woknoodles Ovenschotel van Knor Kipshoarma schotel (kip met aardappels en groente roerbakken met shoarma kruiden en serveren met knoflook yoghurt sausje) Iemand een toevoeging?
Ik ben aan de lijn en wij eten dit: Maaltijdsalades : Andijvie koud met kip ( door de kip ui, knoflook, kruiden, paprika) Sla met vis ( kruiden en ook met groenten opbakken) Sla met kip Verse spinazie koud met gerookte zalm Aardappels poffen en daarna opbakken in de oven ( met speciale crisp functie) Daar olijolie op doen ( 1 eetlepel maar anders wordt het te vet) Veel bonenschotels eten. Witte bonen Bruine bonen Kikerwten Linzen Kapucijners Pasta zonder saus maar met olijfolie en knoflook. Vis erbij en tomaat Kijk eens naar streep je slank dieet. Ik ben nog geen twee weken bezig en al dik 3 kilo afgevallen. Super gezonde manier om goed en verantwoord af te vallen.
* Witlof met ham en 20+ kaas, laag aardappelpuree er over en dat 20 minuten op 200 graden.. * Aardappelschotel: 250 gram rundergehakt aanbraden, 1 winterpeen, 2 uien, 1 prei er door. Dit aanbraden. 1 laagje gehakt/groente, dan een laag aubergine dan een laagje gehakt/groente, dan een laag aardapelschijfjes en daarover een pot tomatensaus ( 0.99) Zak aardappelschijfjes ( 1kg voor 0,69 uit de vriezer) De helft van de 500 gram gehakt kun je invriezen. * Penne met bladspinazie, hamblokjes, champignong en een pakje philadelpia kruiden light. * Vistoofpotje.. 1 pakje koolvis ontdooien en in stukjes breken.. Een prei, uitje, 2 tomaten en 1 winterpeen roerbakken, dan 2 potjes toamtenpuree en een glas water er bij, dit lekker laten pruttelen.. Na 15 minuutjes de visstukjes er bij..Dit nog 15 minuten laten pruttelen.. Lekker met rijst of aardappelpuree. * Wittekool roerbakken met kerrie en rundergehakt ( de andere 250 gram) lekker met aardappelpuree ( créme fraise) zoiets?
tagliatelle met spinazie, mozzarella en pijnboompitten. Heel makkelijk te maken en ook heel gezond. tagliatelle met broccoli, hamreepjes, champignons en roomsaus (volgens het pakje van honig, maar dan met extra broccoli)
let er wel op als je elke dag pasta's eet dit niet echt gezond is, en je sommige voedingsstoffen mist die juist wel weer in aardappels zitten...
Eigenlijk is alles gezond zolang je het gewoon met mate eet en geen patat ofzo is, dus als je normale porties aan houd zonder toevoegingen zoals saus en mager vlees e.d. pakt.
je kan ook kipfilet in repen snijden, in een ovenschaal doen en lekker kruiden natuurlijk... beetje hampignons erbij, paprika, en een uitje en eventueel nog andere groenten... in de oven ongeveer 40 min en daarbij een pasta, rijst of wat anders serveren.... verder zou ik het niet weten want wij houden juist van de hollandse pot... ook stampotten doen het hier geweldig...! wat ook lekker en gezond is, viscuisine met rijst en wat groente erdoor naar eigen smaak! heel caloriearm eten en toch gezond!