Help! Wat te doen tegen hoesten in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pooh82, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    M'n dochtertje is momenteel verkouden en ik geef haar sinds 2 dagen hoestdrank tegen taai slijm ( soms heeft ze zulke hoestbuien dat ze ervan gaat kokhalzen/overgeven)
    Nu ligt ze vanaf 19:30 op bed en ik hoor haar nu nog steeds hoesten ( t is nu 22:40).... Wat kan ik er nou tegen doen? Vind het zo zielig!!!
    Iemand tips?

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Sneu is dat he.
    Wat hier wel iets hielp was het hoofdeinde omhoog zetten en luuf onder de voetjes smeren (en dan sokjes erover aan). Snap dat laatste nog steeds niet maar hielp in ieder geval de eerste nacht heel goed.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hoofdeind omhoog helpt sowieso... Gewoon een handdoek onder het matras oprollen. Doe ik ook altijd. Het scheelt... Geen tovermiddel maar je kunt gewoon sowieso liggend niet goed hoesten en dan voelt het ook nog eens of al het slijm naar je keel en neus loopt.

Mijn moeder zette altijd schaaltje ui neer.
    Of erger... In een sjaaltje om m'n nek. Bah wat smerig maar het scheelde wel.

En dat luuf/vicks verhaal... In het ergste geval gebeurd er niks.
    Je kunt het proberen... :)

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb van de week hoestspray gehaald wat je in haar keel moet spuiten dat werkt super. Weet even niet hoe het heet en het staat in haar slaapkamer zal morgenochtend wel even kijken.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier werken de volgende dingen voor de nacht:

-Verzachtende hoest stroop (geen ophoest drank voor de nacht, maar iets om de keel te verzachten),
    - Geen melk geven, dat werkt alleen slijmvormend;
    - Luuf op de borst/rug en voeten,
    - Flink neussprayen;
    - bedeinde omhoog zetten.

Ui onder het bed helpt meer tegen verstopte neus.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoofdeinde hoger zetten, sowieso. En een luchtbevochtiger.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Geen hoestdrank geven voor het slapen gaan die het ophoesten makkelijker maakt, want hierdoor kunnen ze juist (tijdelijk) meer gaan hoesten.
    Ik gaf dan overdag iets om het ophoesten makkelijker te maken, en mocht, als het echt erg was, 's avonds iets geven om de hoestprikkel te onderdrukken.

Idd hoofdeind/matras iets hoger en neusspray.
    En Luuf onder de voetjes kan in elk geval geen kwaad. ;)

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Bij werkte de bisolvon druppels echt heel goed, je mag ze vanaf 2 geven en jeetje dat spul werkt echt en je kan het mengen met iets anders te drinken (echt heel vies) er zit broomhexide in geloof ik dus wel echt ene geneesmiddel voor als de huis tuin en keuken middeltjes het niet meer doen. Verder een advies om echinaforce tabletten te geven (junior) verhoogd de weerstand en heeft hier wonderen gedaan

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    Hoofdeinde had ik al hoger gemaakt met een badlaken onder haar matras.
    Die Bisolvon met dat broomhexide heb ik gekocht en 3 dagen gegeven, maar ben er vandaag mee gestopt.
    Ze heeft gisterenavond en nacht zoveel gehoest dat ik het idee had dat het erger werd ervan.
    Luuf smeer ik al wel op haar borst ( op haar rug krijgt ze er uitslag van, dus daar doe ik het niet)
    Op d'r voeten??? K ga het gewoon proberen morgen:D Wie weet!
    En ik ben benieuwd hoe die spray heet waar iemand het hier over had?
    Het is echt rot, voor haarzelf, maar ook voor ons, ik doe geen oog dicht met een hoestend kind op de achtergrond. Blijf iedere keer luisteren of ze niet gaat overgeven!

Meer tips zijn altijd welkom!

10. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    t hoesten wordt inderdaad eerst een beetje erger met broomhexine, maar het maakt het slijm los waardoor het makkelijker op te hoesten is en dat klinkt natuurlijk nog naarder dan het al was. Maar is dus voor een goed doel ;)

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Je zou inderdaad willen dat er gewoon iets was om de hoest te onderdrukken in de nacht hé. Hier heeft zoonlief er ook altijd veel last van hij heeft volgens de HA wat zwakkere longen overgekregen van mijn man (maar deze winter eigenlijk nog niet gehad bedenk ik me nu *kopt hevig af*).

Ik pas ook altijd al het bovenstaande toe, en inderdaad geen hoestdrank voor het slapen gaan omdat ze dan beter en meer hoesten. Wat ik vooral doe is tijdig beginnen met de neusspray, dus bij de 1e tekenen van verkoudheid in de hoop hoesten te voorkomen. En dan geen zoutoplossing maar een met Xylometazoline erin op aanraden van de huisarts.

Ow en de kamer goed bevochtigen en luchten (weet niet of dat al genoemd is).

Deel Deze Pagina