Bang om te poepen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door blike1987, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Sinds een week of twee wil ons zoontje niet meer poepen. Als hij voelt dat hij moet poepen wil hij steeds op het potje, maar zodra hij dan op het potje zit wil hij direct de luier weer om... (en dit zo'n 10X per uur :)) Hij wil dus niet in de luier poepen, maar ook niet op het potje... uiteindelijk staat hij steeds te springen van de buikpijn en als hij het niet meer kan ophouden poept hij huilend in zijn luier :(

Hij heeft één keer per ongeluk in bad gepoept waar hij vreselijk van is geschrokken, dus misschien is dit de reden.

We weten niet zo goed hoe we hier mee om moeten gaan, we hebben geprobeerd het te negeren, zeggen dat hij echt wel in zijn luier mag poepen, steeds maar weer op het potje zetten als hij er om vraagt, steeds maar weer de luier omdoen als hij dat wil, op de wc geprobeerd, potje op een andere plek neergezet. Maar niets lijkt te werken...

Wie heeft hier de gouden tip voor?? Vind het zoo zielig voor hem! Hoe kunnen we dit nou doorbreken??

Hij is trouwens nog niet zindelijk, plast wel eens op het potje als wij hem er op zetten, maar heeft er dus nog nooit op gepoept...

2. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    als je al ziet dat hij moet poepen probeer hem dan te vertellen dat het niet erg is en als hij gepoept heeft doen dan supper enthousiast net of je een jackpot hebt gewonnen. Poep probelem komen vaak voor bij deze leeftijd. Ik loop zelf bij de poeppoli met mijn zoon. Zodraai ze het te lang ophouden en het hard word kunnen ze een angst ontwikkelen ervoor en best lastig om dat weer op te lossen hierzo al 7maanden bezig en dan gebruikt mijn zoon nog florax om het op gang te houden. Begrijp uit je verhhaal dat je nog niet zo ver bent gelukkig. Ook heb ik een poep boekje gekregen van de poeppoli die uit legt dat poepen niet erg is het heet joep kan niet poepen. Mischien ook een idee om even te kijken naar een boekje die je kan voorlezen. Maar vooral niet negeren. Iedergecal sterkte ermee

3. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    In de luier zittend op het potje als tussenstap?

Deel Deze Pagina