Voor de keukenprinsessen onder ons. Ik zoek wat meer variatie! Hoe maak jij jou lekkerste gehaktballen ? Zelf heb ik meestal gewoon standaard gehaktkruiden gemixt met kipkruiden zwarte peper en geraaste uitjes erdoor heen. Ik ben hier nu wel een beetje op uitgekeken dus pliessss wil je het met me delen . P.s: me kids zullen je dankbaar zijn Alvast bedankt
Volgens mijn mannen en familie maak ik de lekkerste ballen. Ik doe gehakt met melk en beschuit. Zout, peper, basilicum, paprika poeder, tijm, dille, pepertje (heel fijn gehakt). Aanbraden op hoog vuur dan water erbij en zo’n 2 uur laten sudderen.
Gehakt kruiden Beetje sambal Parneermeel Eitje erdoor (gewoon rauw erdoor gooien) Scheutje melk Gesnipperd uitje erdoor Kneden en ballen draaien maar Bruin bakken even rondom en dan laten sudderen in jus! Voor verdere garing van de gehaktbal
Ik maak ze vrij gelijk, al voeg ik ook sambal toe aan de boter waar ik ze in bak. Je zou de buitenkant met ei en paneermeel oid kunnen bedekken. Sommige vinden dit zeer smakelijk, ik houd er zelf niet zo van. Een schots ei is ook lekkker. Dan kook je een klein ei zacht, goed afgieten en koelen! Dan maak je hier de gehaktbal omheen en bakt die zoals je normaal zou doen. Zalig!!! Tevens heb je dat je deze nog kan paneren en dan frituren. Ooit gezien bij een programma. Verder weinig tips. Oh ipv de standaard kruiden eens cajun gebruiken. Succes!
Ik houd niet van sompige gehaktballen, dus maak ze meestal met een korstje. Dus gehakt met koffiemelk en paneermeel kneden. Ik gebruik meestal alleen zout en peper. Dan op de buitenkant paneren.
Beetje paneermeel en wat gehaktkruiden en vervolgens lekker kneden en draaien. In de pan eerst rondom aanbakken en daarna laten sudderen en regelmatig draaien.
Gehakt (wij hebben altijd gans ) Beschuit Ei Mosterd Uitje Zout Beetje peper Aanbraden, water erop, paar scheppen mosterd erdoor en een uur of twee laten pruttelen. Mmm lekker!
Gehakt Gedwelde nasikruiden Ei Paneermeel Gehakt Paneer Kaas Ui Ei Allerhande kruiden net wat voor handen is. Zoveel mogelijkheden
Gehakt, heel fijn gesneden uitje, ei, melk, beschuit, beetje ketchup, scheutje ketjap, peper en zout.
Ik gebruik meestal het recept van de librije, dan krijg je echt heerlijke gehaktballen. Crockballs vind ik trouwens ook erg lekker, maar dan heb je wel een slowcooker nodig.
Gehakt, ei, beetje curry, beetje mosterd, ui, sambal en/of pepertje, peper, zout, knoflook & paneermeel.. Precies hetzelfde als mijn vader, toch zijn die van hem lekkerder
De librije bal! https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R465504/de-gehaktbal-van-het-team-van-de-librije