Maise zou ik persoonlijk niet doen omdat het mij doet denken aan de meisjesnaam Maisie (Maci/ Macy). En van Mayse zou ik dan eerder Mason maken haha
Ik lees ook Maas. En al die andere creatieve spellingen doen het ook niet voor mij. Er is niks mis met Mees. Ook niet met Mexx & Mees. Behalve dat het misschien een beetje jut&jul is, maar dat houd je met elke spelling.
Maar Mace spreek ik wel uit als Mees en niet als Maas. Maes te ingewikkeld, kind moet zijn hele leven naam spellen.
Beetje mosterd na de maaltijd,maar je kan er natuurlijk ook Ma(y)son van maken! Afkorting is dan Mees. Past mooi bij je dochter haar naam.
Ik las ook Maas. Ik zou trouwens ergens wel de juiste uitspraak bij de juiste schrijfwijze kiezen. Als je echt de Nederlandse 'Mees' uitspraak wil, is kiezen voor de Amerikaanse schrijfwijze 'Mace' wellicht ook jammer. 'Mace' spreek ik veel Engelser uit dan de lekker kort Hollandse 'Mees'.
Ik lees ook Maas, maar zie dat jullie er inmiddels al uit zijn. Vind Mace echt 100x leuker dan Mees, gek he dat schrijfwijze zoveel kan doen terwijl de uitspraak hetzelfde is! En icm de naam van je dochter ook heel leuk.