Hoi, Wat vind jij van de naam Evita? Waar denk je aan? Zelf moest ik denken aan de Evita Peron? Maar de naam op zich vinden we leuk. Zou jij de naam dan toch kiezen?
Mijn andere dochter heeft een lange naam met vier lettergrepen. Dus wil geen korte naam. Evita vind ik erg leuk. Maar diegene waar ik aan denk bij die naam heeft op zich goede dingen gedaan maarwas ook de vrouw van een dictator. Is het dan gek om je kind zo te noemen?
Denk meteen aan die film met Madonna Evita... Dont cry for me blablablabla Vind het eerlijk gezegd een tuttige naam... Beetje ouderwets.
Ik denk ook aan Evita Perón, al heette zij volgens mij eigenlijk Eva. Evita was dacht ik een soort koosnaam (beetje zoals Eefje of zo ). Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen, maar zou het wel een leuke originele naam vinden als iemand in m'n omgeving die zou gebruiken. Ik vind het dus ook prima kunnen.
Kan zeker weten, dat het niet mijn smaak is doet er niet zo toe. Want dat zijn zoveel namen niet, ik vind het opzich leuk dat ie wat minder voorkomt! Gewoon doen!
Leuk! Dank jullie wel! Ik ben blij dat jullie het in ieder geval niet niet vinden kunnen. Ik hou van origineel. Eerst hadden we een andere naam in onze gedachten. Puur om het feit dat hij in de top 25 stond van vorig jaar vind ik hem al niet meer zo leuk. Dus daarom zoek ik verder. En deze naam vinden wij beiden erg leuk!
Evita vind ik inderdaad wat zwaar en denk meteen aan Evita Peron maar zeker niet lelijk. Het heeft wel een mooie klank. En inderdaad Evita is een verkleinnaam van Eva. Heeft het Spaans heel veel, bijv. Juana en Juanita.