Welke spelwijze vinden jullie mooier/ makkelijker? Anna Giulia of Anna Julia? Sowieso zonder tussen streepje. Het is wel 1 voornaam. Onze achternaam is een echte (ingewikkelde) Italiaanse naam. Daarom vind ik de Italiaanse wijze mooier passen... Voor een jongen kiezen we voor Valentino. Nu afwachten wat het is....
Mijn eerste ingeving was Julia, maar omdat jullie (deels?) Italiaans zijn, zou ik zeker voor Giulia gaan. Leuk juist om in de naam iets van de roots te leggen.
Zonder koppelteken is het (officieel) niet samen een voornaam.. Zonder koppelteken is Anna de voornaam en Giulia de tweede naam. (Anna is dan ook de naam die wordt geregistreerd in bijvoorbeeld de namenlijst van de SVB). Het zou dus eigenlijk wel Anna-Giulia moeten zijn als je het in z'n geheel als voornaam wilt gebruiken.. Ik vind Giulia het leukst, met het oog op de achternaam. Vind het ook wel fijn klinken.
Omdat jullie een Italiaanse achternaam hebben, ga ik voor Giulia. Anders had ik Julia mooier gevonden.
Ik heb Anna Julia gestemd, maar had toen nog niet gelezen dat jullie een Italiaanse achternaam hebben. Bij nader inzien zou ik gekozen hebben voor Anna Giulia!! Ik zou die keuze heel goed begrijpen en heel mooi vinden!
Ivm de Italiaanse achternaam zeker Anne Giulia. Wel zou ik nog eens heel goed nadenken over wel/geen koppelteken, omdat het zonder officieel inderdaad niet gezien wordt als één naam. Ze zal op veel lijsten dan ook als 'Anne' vermeld worden. Natuurlijk kun je dat wijzigen (al kost dat soms veel moeite en soms kan het ook gewoon niet), maar het scheelt veel gedoe als er wel een koppelteken staat, dan gaat het vaker vanzelf goed. Maar dat (een koppelteken er tussen) moet je natuurlijk willen.
Anna Julia als jullie echt een ingewikkelde italiaanse achternaam hebben. Als ze zowel haar voornaam en achternaam moet spellen en ze zijn allebei zo lang dan lijkt mij dat heel vervelend. Maar bij gewoon Anna Julia zal iedereen in Nederland het gelijk goed spellen.
Bedankt voor jullie reacties. We gaan nog nadenken over een koppelstreepje. Of aan elkaar vast.... nog niet helemaal over uit. Mijn voorkeur heeft ook giulia. Helaas weten we het geslacht van de baby nog niet. Maar goed. Hebben we meer tijd om na te denken over de spelwijze