Waar Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mara85, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje moet waarschijnlijk binnenkort een redressiehelmpje.
    Nu ben ik aan het rondkijken en er zijn verschillende helmpjes beschikbaar.

Ik heb gezien dat mijn ZH zal doorverwijzen naar Livit, maar daar ben ik niet zo enthousiast over volgens mij hebben ze nog het lompste helmpje van allemaal.

Een andere optie is Eemland, zij werken niet met gips maar met een scan, het helmpje wordt in Amerika gemaakt en is aan de bovenkant open, oortjes en kin zijn vrij.

En de laatste (die in de buurt van Utrecht is) is RRT zij hebben 2 "schelpen' die over elkaar heen gaan en dan zijn ook de kin& oortjes vrij

Ik wil de helm graag laten airbrushen want die patronen zijn om te kotsen ;) Maar wat ik las kan dat weer niet met die van RRT..

Welke helm hebben jullie? Hoe bevalt hij en welke instrumentenmaker zijn jullie geweest? Kortom wat is jullie ervaring?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Wow je hebt al goed onderzoek gedaan zeg!

Wij hebben het helmpje bij Pro Reva vandaan in Zwolle. Dus met die 2 schelpen die je over elkaar heen doet. Wij zijn erg tevreden over het formaat vand e helm en ik moet zeggen dat de printjes best mee vallen. Wij hebben gekozen voor een jeans printje omdat deze altijd makkelijk te combineren is.
    De helm zelf schuift wel veel dus soms had ik best een bandje willen hebben. Maar na een controle en ruimer maken is dat probleem ook weer voor even opgelost. Maar ik heb begrepen dat dit niet altijd het geval is dus wij hebben gewoon pech gehad.
    Ik ben dus helemaal blij met Pro Reva. Suc6 met het maken van je keuze.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij waren bij livit met onze zoon. oortjes waren vrij en de service was top. kon altijd meteen terecht als ik het idee had dat het hekmpje te strak werd en dergelijke.

ik ben dus erg te sprkeen over livit. ook hebben ze erg leuke kleurtjes etc voor de kids

4. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier Orthin in DRachten. Helm heeft oortjes vrij, met kinband en luchtgaten. Wel zelf gepimpt, want wat een verschrikkelijke kleuren...

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij hebben ook een helmpje van Pro Reva Zwolle. Dus twee schelpjes die over mekaar scharnieren, oortjes vrij en geen kinbandje. Bij ons is de helm nooit verschoven en zat altijd goed, ons zoontje kon ook gewoon alles doen zonder belemmering. Qua printjes was er veel keus.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij livit kun jer er een kindbandje op laten zetten, dit hadden wij ook gedaan maar he helpmjhe zat zo straks dat dit er snel weer af was.
    dit was het helmpje

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland

hier hebben wij ook gezten en er was toen maar keuze uit vier helms
    gekozen voor blauw met wat wit, idd verschrikkelijke kleuren!!!!!!!

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathans helm kwam bij Frank Jol orthopedie in Hoorn vandaan. Wij zijn heel tevreden over deze helmmaker. Nathan heeft echt nooit problemen gehad met de helm.

Dit was zijn helmpje

9. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    wij hebben ( helaas ) ervaring bij 2 verschillende helm makers omdat onze beide kinderen aan de helm moesten. De 1 e keer was het livit in tilburg oren vrij en geen kinbandje. De 2 e bij westland orthopedie in rotterdam dat was er en met oren vrij, geen bandje, aan de boven kant open een een klittenbandje aan de zijkant om hem op en af te doen. Beide bevielen goed maar die van westland was wat lichter.

10. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    wanneer moet je baby zo'n helmpje als ik vragen mag?

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle was vanaf 5 en halve maand t/m 10/11 maanden
    het is geloof ik gebruikelijk vanaf een half jaar t/m ongeveer eerste verjaardag

jelle had een erge voorkeurs houding i.v.m dubbele bult op 1 kant waar hij niet/moeilijk op kon liggren(bloeding tussen schedel en huid, weet niet meer hoe ze dit noemden nu is 1 bult weg en 1 omgezet in kalk jelle hopud altijd een bultje op zijn hoofd het word wel steeds kleiner omdat lichaam kalk beetje bij beetje afgebroken word door lichaam)
    verder zit er een "perfecte"ronding in zijn hoofd, wat door de helm is gekomen

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als het hoofdje scheef is of afgeplat vanwegen voorkeurshouding. (dit door soms weer een andere oorzaak) dat was hier tenminste de rede.

13. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Oh..oke dank voor de uitleg!

Ik dacht in de eerste instantie ging om moeilijk woord voor fietshelm hahaha...sorry, ahum.

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    haha maakt niet uit joh.:D. Maar zou wel een heel gedoe zijn voor alleen eeen fietshelm;)

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sommige mensen denken ook wel dat het een fietshelm is.
    Toen ik met Sven aan het wandelen was in de kinderwagen zei iemand: goh, wat heb jij een mooie fietshelm.

Ja hoor...een fietshelm terwijl je in je kinderwagen zit..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

heb ook wel is z'n rare opmerking gehad. vroegen ze of ik bang was dat hij uit de wagen zou vallen omdat hij een helm droeg.

een keer in de winkel zat hij in het winkelwagentje zegt een man (dacht heel lollig te zijn) waarom draagt hij een helm, ben je bang dat hij valt. ik heel grappig terug "" nee hij is hier heen komen fietsen".

17. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik dacht vroeger als ik het zag bij een kindje dat het was ivm epelepsie oid, dat ze dan niets zouden beschadigen aan hun hoofdje ;)

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij zijn bij Livit geweest..
    We werden de eerste keer goed ontvangen, alles netjes gemeten. Zoontje alles natgeplast dus alles moeten verschonen, en ze wachtten netjes :)
    De helm aangemeten en printje uitgezocht uit een boek.
    Wat later opgehaald. Gepast, bijgewerkt en toen gewoon opgezet en we mochten naar huis met wat aanwijzingen.
    Ons zoontje helemaal uit zn doen, ikke denken dat ie te strak zit, maar man dacht dat ventje gewoon moest wennen.
    Na 2 uur (volgens schema) helm af. Ja hoor, enorme rode striemen en deuken in zn hoofdje!!! Huppa, konden we weer he-le-maal terug.
    Aangepast, en dat was beter. Er was echt veel uitgehaald!!! Zo stom dat ze dat de eerste keer niet zagen!!!! Was ook een andere man.
    We hebben telkens als we zagen dat ie strak zat, best moeten doorduwen om hem aangepast te krijgen, vet irritant!!!
    Verder hebben we niet helemaal het schema af kunnen maken, aangezien het toen ineens zo ongelooflijk warm was. Zelfs als smurfje helemaal bloot en alleen helm op had was zweette hij nog gigantisch. Dan maar die helm af..
    En zn hoofdje is bijna helemaal rond hoor.

19. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik lees even mee...mijn zoontje is bijna klaar met fysiotherapie. De voorkeurshouding is eruit maar de afplatting wordt er niet minder van. Zijn er meer mensen in Zuid Holland die ergens een goede ervaring hebben? Ik lees me graag in!

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft sinds nov. een helmpje. Wij zitten bij Westland orthopedie in Rotterdam (heeft meerdere lokatie's in Zuid Holland). Helmje heeft een opening aan de bovenkant, geen kinbandje en de oortjes zijn vrij. Ook is het een nieuw soort en 'lichtgewicht'. Zodra mn zoontje iets over zn hoofd kreeg, bijv een romper was het altijd krijsen, dus ik was als de dood voor die helm. Maar met zn helm heeft hij nog nooit een kik gegeven! Nu ruim 10 wkn verder is er al een grote verbetering te zien, maar we moeten uiteraard nog wel even doorgaan.

Deel Deze Pagina