Ik kan niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 14 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Moet het even kwijt. Mijn lieve ventje van 11 maanden is veranderd in een monster! Driftbuien... Niet slapen s nachts. Hij is zoooo druk. Ik heb écht alles al geprobeerd. Laatste wat ik nu moet proberen is m snachts in bed troosten, geen oogcontact maken, evt een slokje water. Hier zie ik zo tegenop. Dit betekent dat ik de komende tijd dus nog minder slaap heb. Weet dat het voor een goed doel is maar toch....

Misschien mensen die een gouden tip hebben?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    I feel your pain ;)! Heel erg herkenbaar van een aantal maanden geleden. Het is soms echt even een flinke investering om je kindje goed te leren slapen, maar uiteindelijk is het het toch echt aard wat mij betreft.

Rond 11 maanden spookten mn dochter (overdag en 's nachts) ook zo erg. Veel hangen en zeuren en altijd ons nodig om in slaap te vallen. Het gaat echt over, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan en dat weet je zelf ook wel.

Sterkte!!

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik blijf mezelf vertellen dat het vanzelf goed komt, en dat helpt wel een klein beetje. Maar ik kan voor beide kinderen niet de leuke moeder zijn die ik wil zijn als ik zo moe ben. Ik doe mn best hoor, en t gaat ook wel. Maar 1 klein dingetje en ik ontplof bijna. Zo ben ik helemaal niet 😁

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Tja, niet iedereen is het er mee eens maar ik denk idd dat het goed is om hem te leren dat hij in bed moet slapen s nachts. Dus hem in bed troosten, niet te lang, dan weggaan en na een paar minuten weer terug om te troosten indien nodig. En dat steeds herhalen waarbij je steeds iets langer wegblijft (tot max 10 a 15 min).
    Water zou ik niet aan beginnen, tenzij je echt hoort dat hij zn mond/keel helemaal droog heeft gehuild, anders dan wil hij voortaan altijd water.
    Bij mijn oudste zijn we van vermoeidheid/wanhoop met ca 9 maanden dat gaan doen. De eerste nacht hield hij het ruim 1,5 uur vol, dat was echt moeilijk. Maar na 3 nachten sliep hij door. En hij heeft echt niet het idee gekregen dat wij niet komen als hij s nachts huilt, waar sommigen bang voor zijn. Nu huilt hij ook soms, maar wij komen dan ook gewoon, dat weet hij maar hij weet ook dat na het troosten hij gewoon weer moet slapen.
    Bij de jongste toevallig 2 nachten terug ook zo begonnen en vannacht er al niet meer uitgeweest muv een nachtvoeding. Daarvoor soms wel 3 keer op een nacht en dan wil ze iedere keer ook bij me drinken.
    Dus mijn ervaring is dat het even een paar nachten investeren is, maar daarna krijg je weer wat meer rust s nachts.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nachten afwisselen met de papa?

6. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poohbear dat ga ik idd ook proberen nu. Water geef ik ook alleen maar omdat ie zo krijst dat ik me voor kan stellen dat ie even een slokje nodig heeft. Ik ben er achter dat er weer een kies op ontploffen staat haha dus ben bang dat dat het probleem is. Nu in een uur alweer 2x wakker. Krijsen.

Shakes de papa werkt 60 uur in de week, dus doordeweeks doe ik het, in t weekend spingt hij bij.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #7 1981Mama, 14 jul 2016
    Laatst bewerkt: 14 jul 2016
    Hier ook grote drama's en een ernstig drukke meneer (ik vraag me af wat het verschil is tussen lekker druk en ADHD ;)). Als jij snachts wakker wordt, geven wij hem wel een fles (ja een volle... 210+melk en flink pap). Iets anders lijkt niet te helpen. We hebben het ruim een week gedaan, maar lijkt nu wel weer af te nemen. Iets anders helpt ook niet.... Ik ga hem snachts niet naar beneden nemen en laten spelen, of 2u troosten zonder einde, om uiteindelijk toch eten te geven. En van onze vakantie weet ik helaas dat hij het uren vol kan houdn en idd niet zomaar in slaap valt.

Inslapen savonds is hier wel een probleem, en dan komt ie wel nog even beneden (in zak dus niet vrij spelen), en als hij erg lang wakker is ook nog flesje pap.

Hij drinkt overigens lang niet alles op altijd hoor van extra flessen. Ik denk dan dat hij gewoon echt honger had.

Hij gaat overigens ook zodirect pas naar bed. Fles gehad, nu boekje lezen etc

Ps: onze drukke meneer gaat morgen het hele weekend naar opa en oma. Ik kan hem niet zo intensief verzorgen als papa kan, en papa gaf aan er bijna doorheen te zitten. Ik ga hem verschrikkelijk missen, maar het is wel even belangrijk voor de rust hier

8. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren is ie wakker geweest van 10.00 tot 00.00.

Nu vandaag overdag zonder moeite 2 slaapjes van een uur en nu weer drama. Ik snap dat die kiezen zeer doen maar waarom alleen savonds en snachts?

Inslapen is geen probleem...

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als ik vermoed dat het de kiezen zijn, krijgt ze hier een pcm voor de nacht en smeer ik het tandvlees in

Hier was het trouwens bij de elf maanden ook drama, tis een fase😁😁

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is er met 11 maanden niet weer een sprongetje?
    Dat zou het ook kunnen zijn...
    Iig sterkte!

11. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pcm en dentinox krijgt ie idd voor t slapen, helpt niet 😁 het is overigens altijd een uur nadat ie is gaan slapen dat ie wakker wordt. En daarna nog een paar keer..

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier ook wat 'fases' gehad. De oudste kon er ook wat van. Niet naar bed willen, dan weer snachts wakker, en vaak ook dezelfde tijd... Was tie een mnd of 9 a 10. Flesje melk, beneden zitten... 2uur verder.

Gelukkig weer slapen, en soms werd tie 3 uur later weer wakker... Pfff... Maandje of 2, 3 geduurd
    Toen was t over
    En ook huilen wanneer ik wegliep uit z'n kamer
    heeft toen niet lang geduurd, week of 2,3. En de jongste had ook z'n momenten.. Maaar niet zo als z'n broer .. Ook paar keer goed boos geweest, en duidelijk gemaakt dat je snachts slaapt. En in je eigen bed...

Ja er zit geen gebruiksaanwijzing bij hihi..

Het is moeilijk, en ik ben ook zo muts die te snel toe geef. Nu soms ook.... Maar in ons bed slapen, dat gebeurt ECHT niet! En dat weten ze ook.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Helaas erg herkenbaar... Hier was het een kwestie van doorbijten, afwisselen met partner qua nachten (maar dan alleen in het weekend ivm werk de volgende dag) en naar opa & oma brengen als we het beiden niet meer trokken.

p.s. het spook hier is drie jaar oud en slaapt nog steeds niet elke nacht door. Partner wil niet aan een slaaptrainer ivm de prijs en 'het helpt toch niet', maar verder hebben wij alles ook al geprobeerd. Soms heb je van die momenten.... Het ebt wel weer weg.

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Oh zo ontzettend herkenbaar!! Wij zijn die fase net door gelukkig! Heeft hier ruim twee maanden geduurd, slopend. Hier op een gegeven moment ook doorgepakt en in bed troosten en weer weg. Kost even wat energie maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. De nachten gaan nu een heel stuk beter. Nog weleens gedoe maar dan komt het doordat ze bv wakker schrikt van een droom ofzo.
    Sterkte ermee en het is echt een fase!! Komt weer goed!

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh herkenbaar, hier ook een uur nadat ze is gaan slapen krijsen! Overdag niks aan de hand. Ik had bedacht dat het idd een sprong is icm verlatingsangst ofzo. Kiezen zou ook kunnen, ik mag niet in de mond komen, tandenpoetsen is een no go op het moment. Maar is dat niet al vroeg voor kiezen, 11 maanden?

16. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Waarom laat je hem niet bij je in bed slapen?
    Dat heb ik ook zo vaak gedaan met mijn dochter en die slaapt nu al een halfjaar probleemloos iedere nacht in haar eigen bedje. Dus dat kan best tijdelijk even een oplossing zijn. Kunnen jullie allebei lekker doorslapen.

Deel Deze Pagina