Hoi lieve lezers, Ik heb gisterochtend een echo gehad bij een abortuskliniek omdat ik in eerste instantie twijfel had om het kindje te houden. (Ik ben 20 jaar en student) Daar werd me verteld dat ik een uitwendige echo kreeg om te kijken of ze al iets konden zien, wat mij onwaarschijnlijk leek. Toen de echo gemaakt werd zei degene die de echo maakte ''Oei..'' waardoor ik heel erg schrok. (Misschien een beetje dubbel omdat ik bij een abortuskliniek zat) Hij zei dat je op een normale echo een wit kringetje moet zien wat dan het vruchtzakje is, bij mij was dat witte kringetje maar half.. (Het lijkt een soort hartje) Nu vraag ik mij af hoe je überhaupt kunt oordelen over een uitwendige echo bij 5w max 6w? Op dat moment wist ik niet goed hoe ik moest reageren vandaar dat ik er nu pas op terug kom. Ik ga natuurlijk een deze dagen naar de dokter, maar ik zit voor nu in grote spanning. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zie idd een niet heel mooi omlijnd vruchtzakje. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat de foto niet heel voordelig is genomen, maar als de gyn daar zelf al een opmerking over maakte, dan denk ik dat dit echt wel is zoals hij heeft gezegd. Vaak loopt dit van zichzelf al niet goed af, maar soms zijn dingen ook gewoon niet te voorspellen. Heel veel sterkte gewenst, ook in de beslissingen die je wel/niet gaat nemen.
Ik had inderdaad met 5wk en een paar dagen een duidelijkere echo. Mijn "rondje" was meer ovaal. Sterkte!
Vandaag bij de verloskundige geweest en ik blijk 9w5 te zijn. Ik zag een ontzettend levendig ''mensje'', ze zag het hartje al mooi kloppen. Deze keer een inwendige echo gehad. Ik heb me de afgelopen weken nog nooit zo slecht gevoeld over die eerste echo. Wat ik dus wil meegeven is laat noooit zo vroeg een uitwendige echo nemen. Je wordt er heel onzeker van, en het brengt alleen maar stress met zich mee. Toch bedankt voor de lieve reacties.
Gefeliciteerd met je mooie echo. (Ik begrijp overigens ook niet goed waarom die gynaecoloog niet een inwendige echo heeft gedaan, maar alleen een uitwendige...)
bij een abortuskliniek hoeven ze niet te kijken naar of alles erop en eraan zit , gaat erom zit het op goede plek.. 1 of 2 en dat is het .. je zit daar niet echt bepaald om een goed beeld te krijgen van je kindje op dat moment
Ik heb ervoor gekozen om het kindje te houden en ervoor te zorgen met alle steun van mijn ouders en vrienden. Helaas heeft mijn vriend daarom de relatie verbroken.
Femk, gelukkig was je tweede echo goed en duidelijk! Vervelend dat je je zo rot hebt gevoeld! En heel goed van je dat je het kindje houd hoop dat je straks lekker kan gaan genieten van je zwangerschap! Mannen die hun partner verlaten vanwege zwangerschap heb ik geen goed woord voor over... Bah!
Loessje1987: Wat een lieve woorden, dankjewel! Jij ook veel succes met je zwangerschap en lekker genieten.