Moet het HCG eerst weg zijn voor je weer zwanger wilt worden?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamakaatje, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje, misschien weten jullie wel het antwoord hierop. Als je een ma/mk hebt gehad, moet je dan eerst weer wachten tot het hcg uit je lichaam is voordat je weer zwanger wilt worden?????

Alvast bedankt!

Liefs mamakaatje

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je kan wel meteen weer gaan proberen. maar bij mijn ma 2 jaar terug, heb ik geen eisprong gehad in de maand dat ik nog hcg in mn lijf had.
    sommigen hebben volgens mij al wel een ei, ook met hcg maar volgens mij is het meestal niet zo...
    dus ja dan moet je eerst het hcg kwijt zijn voordat het zou lukken, maar proberen kan je altijd...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor de meeste vrouwen geldt dat eerst (bijna) alle HCG weer afgebroken moet zijn, voor je opnieuw een eisprong krijgt en dus weer zwanger kunt worden.
    Sommige vrouwen worden een keer ongesteld na een miskraam, zonder een eisprong gehad te hebben, (al is dat technisch gesproken niet helemaal een menstruatie dan, maar een bloeding die de baarmoeder helemaal schoon maakt).

En een enkeling heeft al een eisprong als er nog HCG zit.
    Voor de meeste vrouwen geldt trouwens dat het HCG vrij snel afgebroken wordt en ze een week of 2-4 na een miskraam weer een eisprong hebben. Ligt er een beetje aan hoe hoog je HCG was op het moment van de miskraam: hoe hoger, hoe langer het doorgaans duurt voor alles weer afgebroken is.

Ik doe momenteel wekelijks even een test om te kijken hoe het ervoor staat wat dat betreft. Op dit moment nog hardstikke positief. Het zakt wel, maar 't gaat niet zo snel als na de vorige miskraam, (maar toen zat ik ook langer na de HCG-piek die bij 10 weken ongeveer is).

Deel Deze Pagina