Help.. wat zijn tips en trics voor huishouden doen in een rolstoel..

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, maar hou ik wel in mijn achterhoofd. Zij wonen al 12 jaar in dit huis en hebben dus zolang al deze keuken. Volgend jaar krijgen ze een nieuwe, dus hopelijk krijgen ze de nodige aanpassingen!

Het is ook echt belachelijk. Zo hebben ze een mooi grote woning, helemaal aangepast, slk beneden, badkamer eraan vast, maar de keuken in ook superklein, ze kan er ook bijna niet draaien, echt erg raar, juist omdat het als aangepaste woning is gebouwd, niet verbouwd. Ik snap gewoon niet dat daar niet beter over is nagedacht bij de bouw.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat is dan inderdaad erg raar. hopelijk komt er volgend jaar dan een goed aangepaste en evt mooie nieuwe oplossing
    \

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oma (die er helaas niet meer is) zat al heel jong in een rolstoel.

Die kreeg op een gegeven een aangepaste keuken. Wie dit heeft betaald mijn oma zelf of een instantie dat weet ik niet.

Maar dan kon je op een knopje drukken en dan ging de keuken omlaag of omhoog. Inclussief bovenhangende keukenkastjes. Mijn opa is vrij lang. Dus zo konden ze er allebei gebruik van maken. Misschien eens naar kijken?

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tjilpje : dat is een hoog-laag keuken inderdaad . Die krijg je bijna niet meer vergoed en dan is een keuze maken sowieso al onmogelijk. Goedkoopste adequate oplossing gaan ze voor natuurlijk en zelf kopen gaat het niet worden die zijn nl. erg duur helaas.

Wel fijn dat je oma en opa er 1 hadden!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

De draadloze stofzuiger (incl kruimeldief) heb ik van de ALDI trouwens, kost normaal rond de 65 euro. Misschien daar anders eens vragen of ze die kunnen bestellen, of dat er nog 1 ligt op het hoofdkantoor of zo?

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    ik heb laatst een rolstoel gezien die elektrisch omhoog en omlaag kan. Een soort tripplestoel zodat je eventueel je benen nog kunt gebruiken al daar nog functie in zit en grote wielen die je met je handen kunt bedienen. mw kon dus gewoon overal bij.
    Wellicht een goedkopere oplossing dan een hoog laagkeuken en ook op andere momenten bv met poetsen is het handig als je omhoog kunt. Heb alleen geen idee meer waar ik dat gezien heb. Was op het internet

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Via je huisarts een ergotherapeut inschakelen?

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#28 mimi83, 3 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2014
    Dat zou een optie zijn , ik vermoed alleen dat dat ook te duur gaat zijn om zelf te betalen. zal eens kijken of zoiets ook 2 e hands te krijgen is.
    Een echte hoog laag keuken wil ik ook niet daarvoor hecht ik teveel waarde aan mijn niet onderrijdbare fornuis:):):):).
    Dus dan komt er een extra keramische plaat op een stuk blad met de tijd bijv.

Gevonden: Trippelrolstoel LeTriple Wheels met elektrische hoog-laag | SOWECARE BV

lijkt inderdaad ideaal, maar dan wel met beensteun links zoals in het filmpje ook laat zien.

Mamabri: dank je wel voor de tip. Ik probeer hem ( snoerloze steelzuiger;)) van het weekend even bij schoonmoeder als dat dan werkt zal ik eens in de gaten houden hoe of wat en er een mailtje aan wagen.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Deel Deze Pagina