Ik ben echt niet modern qua smartphones en weet er weinig van , maar omdat mn abonnement is verlengd mocht ik een nieuw toestel uitkiezen. heb nu net de galaxy s4 binnen gekregen. ik heb de kleinste internet bundel afgesloten. thuis hebben we wifi. maar hoe zorg ik er nu voor dat hij thuis en op mn werk bv alleen op het wifi gaat en niet dan toch op de 4g gaat? Kan het zo snel nergens vinden op de telefoon.
Hoe ik het doe, wifi en mobiel internet standaard uit, kom ik thuis wifi aan, ga ik onderweg dan doe ik wifi uit en mobiel internet aan wanneer nodig. Mijn ervaring is dat wanneer je alles aan laat staan het enorm veel batterij kost als je wifi en mobiel internet aan laat staan. Wifi en mobiel internet aan/uit zetten kan met het top menu wat je naar beneden kunt trekken. Gaat zeer vlug en gemakkelijk. Oja, wifi pakt hij automatisch wanneer het beschikbaar is en wifi aan staat. Staat zowel mobiel internet als wifi aan, dan pakt hij wanneer wifi niet meer beschikbaar is mobiel internet. S6
Ga naar instellingen - netwerkinstellingen - meer netwerken - mobiele netwerken - mobiele gegevens uitschakelen. Doe dat en je hebt alleen internet via wifi
Met 2 vingers het menu naar beneden slepen daar kun je op icoontje van wifi drukken en ook op je mobiele internet aan of uit zetten.
In principe is het zo dat wifi voorgaat op mobiel internet. Als je telefoon een wifiverbinding kan maken dan zal hij dat doen ten koste van je mobiele internet. Enige punt is als je wifi-verbinding weg zou vallen, dan zou hij alsnog verbinding maken met je mobiele internet. Dat zou je dan uit kunnen zetten zoals liefdotje zegt. Maar bij een stabiele wifi-verbinding hoeft dat dus niet.