Help - wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sima Mamalu, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    de eerste keer dat een vriendje bij mij bleef slapen was ik ook 15, en hij ging wel bij mijn broertje op de slaapkamer,
    Vond het niet zo erg begreep me ouders wel.
    Was allang heel erg blij dat hij mocht blijven slapen .
    Als me ouders toen savonds naar bed gingen moest ik naar me eigen kamer, mocht ook niet na hem toe stiekem, anders mocht het niet meer tot me 18e.
    Daarna toen een half jaar later mochten wij ook bij elkaar op de slaapkamer slapen.
    En ik ook bij hem slapen.
    Denk als je tegen je dochter zegt van , ik wil niet dat hij bij jou op de slaapkamer slaapt, ( ivm zwangerschap ofzo en leeftijd ) denk dat ze dat wel begrijpt.
    Ze kan nu heel weinig tijd met hem doorbrengen, dus ze zal wel blij zijn dat ze wat meer tijd met hem door kan brengen.

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tsja, seks hebben ze toch wel als ze dat willen, of ze er nou blijft slapen of niet.
    Ik zie er ook geen problemen in, maar ik zou wel nog even met haar praten over voorbehoedsmiddelen enz.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou zeggen. Ga eerst eens een ontmoetings dagje mee met je dochter en leer de mensen bij wie ze gaat slapen eerst eens n beetje kennen.
    Dan kan je je iig al een idee vormen van hoe dat er daar uit ziet en hoe die mensen zijn. Dat schept al n beetje meer vertrouwen dan je dochter naar (wild) vreemden te laten gaan.
    En dan kan je natuurlijk op jou beurt hun een dagje uitnodigen bij jullie thuis.
    Dan ben je meteen al weer een tijdje verder voor je je dochter een echt antwoord moet geven.
    En heb je zelf info genoeg om je een idee te vormen van de situatie waar je je dochter in plaatst door eventueel ja te zeggen.
    Ik ben het niet eens met het idee of 16 te jong is. Dat ligt helemaal aan het kind zelf. Zolang ze het op HAAR tijd doet en niet omdat HIJ er klaar voor is is er niets verkeerd aan.
    En dat houd je idd ook niet tegen door dit te verbieden.
    Al ga je op je kop staan...als zij vinden dat ze er klaar voor zijn dan zal het op den duur toch gebeuren. Of dat gebeurt met of zonder jullie medeweten...dat ligt er aan hoe jullie met dit onderwerp om gaan.
    En dan heb ik persoonlijk liever dat ik het weet en eventueel er over kan praten met ze. EN dat het binnens huis gebeurt ipv ergens stiekem buiten of wie weet waar.
    Maar het hele sex gebeuren staat los van of ze mag logeren, toch?

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou zelf contact met zijn ouderz zoeken en gewoon alles doorspreken en afspraken maken...
    Misschien dat je idd eerst een periode kan hebben waarin ze op aparte kamers slapen...en na een tijdje bij elkaar...
    Ik snap wel een beetje dat het je benauwd...maar heb het er gewoon met je dochter ver en hou het niet gelijk helemaal af!

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ze zijn 15 en 16..mjah ik zou daar totaal geen probleem van maken. Zoals al eerder is gezegd, als ze sex willen hebben, doen ze dat toch wel. Je kunt beter duidelijk tegen ze zijn dat als het gebeurt, dat ze het gewoon veilig moeten doen, dan voor hen te bepalen wanneer ze het wel of niet gaan doen. Daar heb je als ouder toch geen controle over..
    Mijn ouders hebben daar echt nooit moeilijk over gedaan, en dat heeft mij veel vertrouwen gegeven en ik deed dus ook nooit iets wat ik zelf niet wilde.

Deel Deze Pagina