Zaterdag gaan wij met familie een middagje weg. Eerst met z'n allen bij ons verzamelen. Hiervoor zoek ik wat snelle lunchrecepten, liefst met turks brood. Ik zat al te denken aan soep (met turks brood) - turks brood met hummus en komkommer/tomaat (zijn wij dol op) - en wat nog meer?? Hebben jullie nog wat ideeen?
Shoarma lijkt me niet zo;n goed plan, voor die middag althans, falafel gaat niet lukken omdat wij geen frituurpan hebben. De gegratineerde feta klinkt heel lekker. Hoe kan ik dat het beste maken?
Ik doe meestal gewoon wat plakken in een overschaal, paar teentjes knoflook uitpersen en olijfolie erover, denk dat het zo“n 15 minuten op 200 graden de oven in gaat. Soms doe ik er plakjes tomaat, groene olijven en oregano bij, ook lekker. De olie kun je ook lekker opdippen met een stuk brood.. Als je dit te vet vind kun je de plakken ook in aluminiumfolie (bovekant wel ophouden) vouwen en zo de oven in schuiven..
tomaten tapenada met mozerella mmmm Even in de oven doen dan wordt het heerlijk knapperig en smelt de mozerella. of gewoon ei met sucuk ook lekker met turks brood!!
Sucuk; kan je me vertellen wat dat is en waar ik het kan kopen??? (hoe spreek je het eigenlijk uit??? 'soekoek'??? Of zeg ik nu iets heeeel raars)
Sucuk = Turkse worst! Je spreekt het uit als; Soetjoek. Het is te koop bij de Turkse winkel. Maar bij ons hebben ze het bij de Deka ook.
Sucuk zeg je als Soe DJoek zeg maar. Het is een soort salami die je moet bakken in de pan en je kan het zo eten maar ook met een gebakken ei. Het is in Turkije meer voor het ontbijt maar wij eten het ook gewoon lekker als Tapas Je kunt het in de Turkse winkels kopen.
Oeioeioei, dat ziet er verdraait lekker uit! Maar is het vers, of zit het in blik??? Als ik het goed begrijp gewoon in plakjes snijden en dan meebakken met het ei????
Het zit niet in blik het is net zo als een Hema rookworst zo aan een touw. Je bakt eerste de ene kant van de Sucuk even tot het beetje verkleurd en dan draai je de plakjes om en doe je het ei erbij tot die klaar is. Wij vinden het heerlijk en logees ook altijd
Het zit in zo'n verpakking. Elk merk heeft natuurlijk een andere kleur verpakking, de een is groter de ander kleiner. Maar meestal zit het in zo'n vierkante verpakking.