Help, wat zouden jullie doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat zouden jullie doen?

1. Hem een poosje proberen te ontlopen?

2. Gewoon niks zeggen en langs blijven komen?

3. Het de schoonvader vertellen en dan ontlopen?

4. Het de schoonvader vertellen en doen wat hij dan zegt of denkt?

5. Het iedereen vertellen?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Goedemorgen dames!

Een vriendin van mij is hier net.. moet even een dagje op haar dochter passen, leuk leuk!
    Maar ze zit met een probleem, nu wist ik niet 1 2 3 een antwoord te geven want ik schrok wel even.. dus ze vroeg; kun je niet even een topic openen en vragen wat andere dames zouden doen.
    Bij deze;

Mijn vriendin heeft een probleem..
    Haar gezinnetje en haar schoonouders wonen niet ver van mekaar, om precies te zijn.. 4 straten!
    Nu komt zij daar dus geregeld, koffie drinken .. en in het weekend gezellig eten met mekaar en een borreltje erbij.

Nu weet ik zelf, haar schoonvader is echt de lelijkste niet.. hij heeft wel wat, goed in vorm!
    Maar ze weet nu niet echt wat ze voelt.. ze heeft het gevoel dat ze verliefd aan het worden is op hem!!

Laatst heeft ze er weer koffie gedronken maar haar gevoelens worden dan volgens haar sterker!

Nu wil ze graag weten, wat zouden jullie doen? Ik zet er een Poll bij.. een reactie erbij zou fijn zijn:)

Ze leest mee!!

2. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Het lijkt me duidelijk dat ze met deze gevoelens niks kan (en ik neem aan ook niks wil?) doen. Ik zou het dus absoluut niet tegen schoonvader zeggen, daarmee maak je de hele situatie alleen maar erger.

Ik vind het heel lastig om advies te geven omdat ik me er eerlijk gezegd totaal niks bij kan voorstellen :)

3. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Nee, ik wis dus ook geen antwoord te geven,, persoonlijk kan ik het me ook echt niet voorstellen..
    Maar ze zit er echt mee, want ze wil het ook niet.. maar de gevoelens zijn niet uit te schakelen..

4. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik zou er eerst poberen achter te komen of het daadwerkelijk echt heftige gevoelens zijn. Misschien zit ze tijdelijk in een relatiedipje of kan ze gewoon enorm goed opschieten met haar schoonvader wat dan misschien verwart kan worden met andere gevoelens. Als iemand een leuk en fijne uitstraling heeft en ook nog een aardig en leuk doet tegen je kan je wel eens meer denken te voelen, maar dit kan toch heel anders uitpakken door je eiegn relatie eens onder de loep te nemen en weer eens goed te voelen wat je ook alweer voor je partner voelt.
    Hopelijk komt ze er op deze manier uit en als het echte gevoelens zijn, tja, dat wordt wel heel moeilijk dan die situatie.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou niets doen eigenlijk. Ik zou je vriendin wel adviseren om eens te kijken waar die gevoelens nou vandaan komen. Wellicht mist ze iets in haar eigen relatie? Het kan ook helpen voor haar om zich meer op haar eigen vriend en eigen relatie te concentreren. Door de aandacht te verleggen, kunnen haar gevoelens weer heel anders worden.

Bij moeilijke gedachten of gevoelens probeer ik altijd om 2 dingen te doen: 1) accepteren dat ik me nu zo voel of iets denk (en dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ik er ook iets mee moet doen); 2) beseffen dat een gevoel of een gedachte ook weer voorbij gaat.

6. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Rosao

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

verliefd worden op je schoonpa... dan moet het wel een heel lekker ding zijn;)

zou er niets mee doen gewoon lekker laten gaan... niemand heeft er wat aan te weten dat je eigenlijk misschien het liefste met je schoonvader bed in zou duiken... denk ook niet dat manlief da leuk zou vinden...

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Inderdaad niets zeggen . heeft namelijk geen zin want ze kan er toch niets mee.

en zichzelf een "schop" onder haar kont geven gevoel accepteren maar niet naar handelen en ook zo min mogelijk aan hem denken. zeker de komende tijd alleen met haar man samen op visite gaan.
    en meerdere dingen met haar man gaan doen en uitzoeken waarom en wat ze mist, of dat het een sleur is geworden.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ooo, wat een lastige situatie! Sowieso niemand iets vertellen, daar krijg je alleen maar gedoe mee. Ontlopen zou ik ook niet doen, dat gaat misschien wel opvallen, krijg je lastige vragen waar je geen antwoord op weet. Dus ik zou niks veranderen, gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Een verliefdheid waait over het algemeen vrij snel over.
    Wens je vriendin veel sterkte! Lijkt me moeilijke situatie.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #10 Bouwjaar1979, 22 nov 2012
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
    Ik ben het ook met Rosao eens.

Misschien meer aandacht besteden aan/ energie stoppen in haar eigen relatie? Meer tijd doorbrengen samen, wat leuks doen,...?

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het absoluut aan niemand vertellen, en er niets mee doen. Gewoon langs blijven komen, niet gaan zitten zwijmelen of die gevoelens enorm gaan koesteren. Het gaat wel weer over, al kan dat soms wel lang duren.

(nee, ik ben nooit verliefd geweest op een schoonvader, maar wel op een andere volstrekt 'verboden' man. ik genoot van het gevoel dat ik kreeg als ik bij hem in de buurt was, en heb er uiteraard nooit iets mee gedaan. niemand heeft dit ooit geweten en het is na jaren echt wel overgegaan.)

12. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Helemaal niets mee doen en ook niemand iets vertellen. Gewoon zo door blijven gaan, het gevoel gaat dan misschien wel weer over.
    Probeer wat extra tijd te steken in je eigen gezinnetje.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Eens met Rosao!

Ik zou investeren in m'n eigen relatie en wat minder langsgaan :)
    Daarnaast denk ik dat verliefdheid niet alleen kan zitten in hoe iemand eruit ziet.. en ik vraag me af of ze niet blij wordt van een vaderfiguur? Als in steun, ervaring, etc...

14. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Oei, wat een lastige situatie zeg. Ik zou zelf niets doen en het ook niet aan iemand vertellen.

Misschien zou je vriendin eens kunnen bedenken waarom ze gevoelens heeft voor haar schoonvader. Heeft hij iets wat haar man niet heeft of niet voldoende laat zien? Misschien kan ze dan daar mee aan de slag gaan en zo ook meer tijd in haar eigen relatie steken. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat ze in haar schoonvader iets ziet wat ze ook in haar man terugziet. Het zijn toch vader en zoon.

Ik wens haar in ieder geval veel sterkte toe, want het lijkt me echt heel rot.

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Haha, sorry! Kan me er echt niks bijvoorstellen (zie mn eigen schoonvader voor me) :p Maar ff to the point..
    Ik zal er niks mee doen, het is denk ik een crush en waait wel weer over..

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    simpel, niets mee doen,
    gevoel uitzetten, hoe meer je er aan denkt hoe erger het wordt,

ook niet ontlopen, dan voed je het in mijn ogen alleen maar, want dan ga je er nog meer naar verlangen (in het hoofd he)
    snap het zo wie zo niet.
    wat wil ze dan, 2 gezinnen kapot maken.
    nee kan je niet maken vind ik, soms moet je gevoel uitzetten op basis van gezond verstand.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    je schoonvader o mijn god, zit me nu een senario te bedenken hoe dat zou zijn met mn eigen schoonpa en krijg er accuut een misselijk gevoel bij en schiet hard in de lach.

advies... eerste wat in me op komt is 'get over it, never gonna happen' inderdaad kijken wat er eventueel mist in je eigen huwelijk. werk daar eerst aan wat het ook is. maar kom niet uit voor je (eventuele) gevoelens voor je schoonvader want je schiet er niks mee op(en zijn het wel échte gevoelens of is ie gewoon aardig?). wat eerder al gezegt werd is dat het misschien verliefdheid lijkt omdat hij zo aardig is en niet lelijk. Dat iemand aardig en lief doet wilt niet zeggen dat er meteen verliefde gevoelens in de lucht hangt. je kan ook gewoon iemand aardig vinden omdat ie gewoon aardig is zonder andere gevoelens erbij.

18. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik veronderstel dat ze niets wil doen met die gevoelens...
    Dus ik zou even afstand nemen en eens goed nadenken over wat ze precies voelt. Misschien (hoop ik voor haar) komen er dan antwoorden.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik moet toch ook wel een klein beetje griezelen bij de gedachte aan mijn schoonpa...brrr

Maar ik zou het negeren. Niks doen, gaat vanzelf wel weer over. Hoe moeilijker je erover doet hoe heftiger het wordt denk ik.

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik zou het idd ook niet vertellen.

Maar wel heel goed bij mezelf te raden gaan waar dit gevoel vandaan komt. Iid mist ze misschien wat in dr relatie. Of heeft ze nooit een goede vaderfiguur in dr leven gehad en daarom trekt ze zo naar haar schoonvader toe en verward ze dit gevoel met verliefdheid.
    Kan natuurlijk ook echt verliefdheid zijn maar dan nog zou ik er niks mee doen en gewoon dealen met je gevoelens.

Want wat moet die ander hier nou mee doen? je verpest familiebanden en je word hét roddelonderwerp van de familie en de buurt.

btw heb ik trouwens ook geen lelijke schoonpa dus zou me er wel iets bij kunnen voorstellen dat je verliefd kunt worden op je schoonpa. Maar heb dat zelf nooit gehad. Wel dat ik erg naar hem toetrek. Maar dat komt omdat ik nooit een vaderfiguur heb gehad in mn leven. Nu is mijn schoonvader gewoon ook mijn vader. Ons pa. zoals ik hem noem als ik over hem heb ;)

Deel Deze Pagina