Help! Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mj89, Apr 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Hoi hoi,

Ik heb een onregelmatige en lange (40+) cyclus.
    Nu hebben we een dochter van feb. 2013.
    De vorige keer duurde het vrij lang voordat ik zwanger was.

Heb een kijk operatie gehad waaruit bleek dat ik lichte endometriose en PCOS heb. Vervolgens met Clomid begonnen gebruikt vanwege veel bijwerkingen ben ik toen begonnen met Gonal-F spuiten i.c.m. Ovitrelle. 5 maanden laten was ik zwanger.

Nu willen we heel graag een 2e kindje. Ik ben deze maand begonnen met ovulatie testen maar ik voel me zo onzeker over of ik überhaupt wel een eisprong van mezelf heb.

Twijfel of we niet beter gelijk weer een afspraak kunnen maken bij de gyn.

Iemand die dit herkend? En iemand tips of adviezen?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf als je cyclus nu onregelmatig en lang is wel direct naar de gyn gaan.
    Je weet dat je PCOS hebt en dat zwanger raken daarom moeilijker is, als je hulp kan krijgen zou ik die aannemen.

Ik heb zelf ook een paar maanden ontkent dat ik hulp nodig had (ook als anderen dit zeiden op dit forum en daarbuiten) vanwege de onregelmatige cyclussen en het niet weten of er wel een eisprong is en zoja wanneer.
    Het heeft hier voor best veel stress en onzekerheid gezorgd.
    Ik leg het nu redelijk naast me neer tot we eindelijk over 3 weken naar de gyn mogen.

Als ik inderdaad PCOS heb, en ik mag ooit zwanger raken en we willen ooit een tweede, en mijn cyclussen zijn dan nog steeds zo, dan zou ik gewoon bij de wens direct weer naar de gyn gaan, scheelt een hoop:)

3. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Ja zo denk ik ook aan de ene kant.

Maar aan de andere kant draait je leven dan weer helemaal om zwanger raken (niet raar bedoeld) nu ben ik er ook veel mee bezig. Maar op de 1 of andere manier zie ik er wat tegenop, tegen het emotionele vlak..

Ik heb wel positieve ovulatie testen gehad, dat is wel positief lijkt me.

Ik zie dat jij ook hele lange en korte cyclussen hebt gehad, komt me helaas bekend voor. Ik hoop dat je geen PCOS hebt en de gyn ook je onzekerheid weg kan nemen en dat je dan snel zwanger bent!

Share This Page