Zoals al zegt een waterecho?? Heeft irmand hier ervaring mee? Doet het pijn, moet je er echt van herstellen? Zo ja hoe lang dan? Deze echo moet ik ondergaan ivm aanhoudende klachten nav mk in december. Er zit iets in mijn bm, het kan resten, een poliep of vleesboom zijn. Door die waterecho wordt dat dan duidelijk. De resten en poliep kunnen poliklinisch verwijderd worden en bij een vleesboom wordt het helaas een operatie. Daarna hoopt de gyn dat niets ons meer in de weg staat om opnieuw zwanger te worden. Wat een ellende even zeg... Bah:x
Ik kan je vragen niet beantwoorden. Ik krijg binnenkort ook voor de eerste keer een water echo . Ben heel benieuwd...ook naar ervaringen idd.
Beste pioenroos, war naar dat je klachten houdt. Ik zit met dezelfde vraag. (waterecho/ ook wel hysteroscopie genoemd volgens mij). Ik krijg deze vanwege spotting dat elke maand een paar dagen na mijn ovulatie start. Mijn grote vraag ernaast is eigenlijk zijn de klachten weggegaan na de scopie als ze iets hebben gevonden en hebben weggehaald (bv een poliep)
Als bij mij de waterecho goed gaat en ze kunnen verwijderen wat er in zit, dat dan mijn klachten weg moeten zijn en niets meer in de weg staat om opnieuw zwanger te worden
Ik heb een water echo gehad en vond het niet prettig. Bij mijn was het ook vanwege spotting Door de maand heen. Succes.
Ik heb 7x een hysteroscopie gehad... 4x is er gewoon gekeken en hoef je dus niet onder narcose en was er geen herstel periode nodig... ja een dagje menstruatie kramp meer niet. de andere 3x is er gesneden in mijn baarmoeder ivm een zeer groot tussenschot wat eigenlijk de gehele baarmoeder holte op vulde... hiervoor moest ik onder narcose wat logisch is en kreeg een morfine preparaat als pijnstiller voor de eerste paar dagen na de ingreep. Herstel was ook hier best snel van want na 3 dagen was ik zo goed als pijnvrij... ben een week thuis geweest na de operaties maar meer om te herstellen na de narcose. De hysteroscopien die dus zonder narcose konden waren niet prettig maar de tip die ik van mijn gynaecoloog kreeg om me te concentreren op mn ademhaling hielp erg... na 2 a 3 minuten ontspant je baarmoeder namelijk en trekt de pijn weg. mocht je meer willen weten mag je me altijd een pbtje sturen. succes!
hysteroscopie is geen waterecho. De een schijnt het heel onprettig te vinden, de ander heeft eigenlijk geen last. wel wordt aangeraden pijnstiller van te voren in te nemen. Je kan er wel wat buikpijnklachten van krijgen! succes!
Nee klopt, met een hysteroscopie wordt er een scope de baarmoeder in gebracht en bij een water echo is dit niet het geval. Bij beide wordt wel water gebruikt overigens.
Pijnstiller van tevoren innemen. Het kan wat zeurende pijn geven . Ik heb een hystroscopie en een hsg gehad in het verleden. De hystroscopie vond in pijnlijker omdat dat cupje vacuum zuigt. Heel veel sterkte.
Ik heb twee weken geleden een waterecho gehad. Valt reuze mee hoor! Even vervelend met inbrengen van het slangetje, daarna nog even zeurderig gevoel. Maar verder nergens last van. Spannend voor je. Bij mij kwam er niks uit. Hopelijk vind jij een verklaring voor je klachten!