Oh ik snap je helemaal! Zeker als je al zoveel jaar de naam leuk vindt, voelt het een beetje als 'jouw' naam. En dan is het echt niet leuk als iemand z'n kind opeens zo noemt. Ik kan dat gevoel zelfs krijgen als ik zie dat leden op zp 'mijn' namen aan hun kinderen geven Terwijl ik ze niet eens persoonlijk ken haha Dat gezegd hebbende zou ik de naam wel gewoon geven. Dat vervelende gevoel gaat vast gauw weer weg. En anders moeten jullie maar verhuizen
Ik zou de naam geven. Misschien niet als je broer oid een kindje kreeg en die naam gaf, maar van de juf zou ik me niets aantrekken. Grote kans inderdaad dat je haar nauwelijks nog spreekt na dit jaar. Een vriendin van me heeft tot 2 weken voor haar geboorte een bepaalde naam gehad, waarbij haar ouders ook al steeds de naam gebruikten om naar haar te verwijzen. Toen werd haar buurmeisje 2 weken eerder geboren en kreeg die naam.. Ze zijn toen last minute gewisseld en mijn vriendin overweegt nu al jaren om haar naam te laten veranderen naar de eerste keuze van haar ouders omdat het niet goed voelt voor haar.
Daarom roepen en riepen wij tegen iedereen de naam al . Zo kon iedereen er aan wennen (en kregen we veel gepersonaliseerde kraamcadeaus vet leuk) en kan een ander of wij nog switchen.
Nee voor de juf zou ik ook niet switchen. Snap wel dat je het erg vindt.. Hier nu ook een nichtje en moeder van een kindje uit mijn dochters klas die nog voor mij gaan bevallen. Zou het ook super jammer vinden als we dezelfde naam zouden hebben. Maar switchen, nee..
Nee joh, niet switchen. Hoe vaak ga je de juf zien met haar dochter? En hoe vaak ga je haar nog zien wanneer je 5 jaar verder bent. Jaja, daar is ie weer: ‘gewoon doen’ dus, jullie naam
Dit. En ws baal je nu extra hard door je hormonen! Hier beviel een ex-collega een maand voor mij van een zoontje die ze ‘onze’ naam gaf. In dezelfde week gaf Carolien spoor haar zoontje ook deze naam. Ik baalde toen wel even maar geen moment getwijfeld of wij het ook nog moesten doen. Het was toch al onze naam en ook al had de hele wereld hun zoon zo willen noemen, kon me op een gegeven moment geen bal meer schelen
Ik zou niet switchen maar snap je gevoel wel. De naam van M komt erg weinig voor, maar een maand voordat ze geboren was werd een collega waar ik erg veel mee werk opa van een meisje met dezelfde naam. Een maand nadat M was geboren kreeg de juf die Q nu heeft ook een meisje met dezelfde naam als M. In het begin vond ik het een beetje jammer, maar het went wel. Kinderen vinden het vaak ook leuk wanneer ze een naam hebben die niet vaak voor komt en dan iemand tegenkomen met dezelfde naam. Zo was de naam van Q in haar geboortejaar geen 25 keer gegeven. Toch zat er én op het kdv én op school een meisje met dezelfde naam. Dat vonden ze zelf erg leuk.