We hebben nogal veel moeite om het eens te worden over een jongensnaam omdat we nogal veel eisen hebben waaraan de naam moet voldoen: - De naam moet goed uit te spreken zijn voor onze familie in Israel en de VS - Maar niet te superduper joods zijn, want we zijn helemaal niet religieus (geen Moshe's of Baruchs dus) - En ik vind persoonlijk dat hij ook niet te 'Amerikaans' moet klinken. Mijn vriend is bijv groot fan van Elliot, maar dat vind ik te angelsaksisch. Zo zijn we bij Jonah uitgekomen. Mijn vriend en ik vinden Jonah alletwee een ontzettend leuke jongensnaam, maar ik twijfel omdat hij NET iets teveel lijkt op de naam van onze dochter Norah. Wat vinden jullie dat ook?
Ik vind het wel leuk! De o-klank in de namen is anders, dus de uitspraak vind ik niet teveel op elkaar lijken, alleen de laatste a-klank. (Ik heb in de poll per ongeluk ja gestemd, bedoelde eigenlijk nee ;p)
Kan makkelijk Dat jullie het beiden een mooie naam vinden zou eigenlijk al voldoende moeten zijn. Ik vind de namen overigens niet op elkaar lijken qua uitspraak
De tweede naam van ons zoontje is J.oas, zou dat iets zijn? We hadden eerst Jonas als tweede naam maar dat is dus uiteindelijk J.oas geworden. Ik vind hem als ‘de’ naam ook heel leuk.
Vind het inderdaad niet kunnen icm Norah. Apart zijn het geen verkeerde namen maar zou deze niet samen combineren.
Bedankt iedereen! Mijn gevoel is wel bevestigd eerlijk gezegd. Lijkt teveel op elkaar en dat is dan een beetje gimmicky
Aah, ik zou echt ‘noo-raa’ zeggen. Op z’n Engels ‘noh-rah’ en ‘djow-nah’ dus dan is het wel iets anders.
Het lijkt wel erg op elkaar. In het Engels wel minder dan in het Nederlands. Jonah is natuurlijk een fantastische naam (zoon heet zo) en mijn nicht haar dochter heet Norah. Toen zij werd geboren moesten we nog even lachen om de gelijkenis van de naam en dat we blijkbaar dezelfde smaak hadden. Ik zou het dus niet doen. Misschien Joah/Joas.