Het moment is daar dat onze tien jarige niet meer weg komt met topjes. Tijd voor een eerste bh. Vandaag al bij de primark geweest maar daar konden we niet slagen. De Hunkemöller vond ik flink duur en volwassen. Iemand een tip voor leuke betaalbare tiener bh’ tjes?
Ik zou de eerste keer wel even langs een speciaalzaak gaan. Zodat je zeker weten de juiste maat mee neemt.
Toevallig vorig weekend met een vriendin in de stad geweest voor haar dochter. Bij zeeman hebben ze tienerbh's 65aa (en groter uiteraard)
Ik zou even kijken bij een speciaalzaak wat de maat is. Omdat vrouwen vaak denken dat ze het zelf weten dragen ze de verkeerde maat. Zo dacht mijn moeder dat een a of b wel voeldoende moest zijn voor een 1e bh maar ik had toch echt al een c nodig.
Mijn dochter zat écht totaal niet te wachten op hulp van een verkoopster van bijv hunkemoller. Elke bh moet zo discreet mogelijk gekocht worden, liefst in een andere stad. Dus wij bestellen online bij de hema en die bh’s vindt mn dochter erg fijn.
Precies dit! Mijn moeder bedacht, toen ik er aan toe was, in de hema dat ze maar wat voor me moest kopen. 'Kom G dan neem ik even je maat!' Midden in de winkel! oh wat vond ik dat erg!!
HEMA! En anders h&m misschien? Primark zou ik sowieso niet doen. Daar heb ik ook weleens een bh gekocht, maar het is echt prut kwaliteit. De bandjes verslappen snel en glijden steeds los. Heb het ding 1 keer aangehad en toen weggegooid. Niet gek ook voor die prijs.
Wij zijn naar de hema geweest. Eerst voor van die hemdtopjes en later voor de eerste echte bh’tjes maat 65aa Prima bh’s voor een schappelijke prijs.
Ze heeft hier een tijd sporttopjes gedragen, die vond ze heel fijn en ging prima. Haar eerste echte bh's afgelopen zomer gekocht bij Hunkemöller in de uitverkoop. 80B en 12 jaar, arm kind. Maar je kan ook gewoon maar de HEMA gaan. Daar hebben ze ook van die sporttopjes trouwens.
Wij hebben nog topjes. Bh'tjes van de zeeman benadrukte het helaas alleen maar meer en vond ze echt niet fijn. Maar ik denk dat dat binnekort echt niet meer kan en ze een bh nodig heeft.
Bh laten aanmeten op die leeftijd heeft ook vrij weinig nut. Het groeit gewoon door dus geldt die gemeten maat soms maar voor 2 maanden, je blijft aan de gang . En zo zwaar is allemaal nog niet direct dus als het maar mooi aansluit onder, dus dat de band rechtloopt en niet omhoog getrokken wordt op de rug, en er niks uitpuilt dan is t prima. Ik ben voor dochter geslaagd bij hema en nu ook laatst bij de c&a. Ze heeft steeds vrij snel een maatje groter nodig gehad dus het hoeft voor ons niet te duur hoor. Als het maar mooi aansluit en lekker zit.
Maar hoe doe je dat met een groeiend kind? Elke 2-3 maanden terug naar de speciaalzaak? En dan een dure bh (ze meten ook niet doelloos natuurlijk) welke heel snel niet meer past.
Voor diegenen die nog zoeken en in het geval er ook een KIK in de buurt is... die hebben ook de kleinere maatjes en schappelijke prijsjes.