Even checken of meer dames dit herkennen- 2e kind op komst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kid2009, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Ladies,

Ik vroeg me het volgende af..

Bij mijn eerste zwangerschap was ik, mijn man en mijn hele omgeving super enthousiast en blij en deden we van alles om de komst van ons kindje zo goed mogelijk te regelen en te plannen.

Nu ben ik 17 weken zwanger van nummer 2 en heb eigenlijk nog niets gedaan, ook niets gekocht!

Ik weet alleen welke kleur een van de muren in het kamertje moet worden en dat mijn dochter een nieuw bedje e.d. krijgt maar ik lijk zo laks, en zo ook de rest in mijn omgeving...

Kennen jullie dit ook?

Ik bedoel ik ben ontzettend blij en ga natuurlijk wel het e.e.a doen, maar ik ben er niet zo mee bezig, jullie??

Kid..

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik herken het helemaal. Ik ben vrijdag 39 weken zwanger en het bed staat pas sinds gisteren op klossen. Gisteren ook maar de maxicosi van zolder gehaald en m'n ziekenhuistas staat nog niet klaar... ;)

Zo ging eigenlijk de hele zwangerschap. Maar je hoeft ook minder te regelen, in elk geval minder kopen. En nu weet je uit ervaring dat je nog meer dan genoeg tijd hebt. Ook heb je er al 1 rondlopen die tijd en aandacht vereist...

Dus ja, ik herken dit zeker!

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Yep, ken het. Wel druk bezig om de nieuwe kamer van mijn zoontje af te maken want de baby kamer blijft intact, ook als het een meisje is. Hooguit wat andere accesoires erbij. jayden krijgt op zolder een hele nieuwe kamer. Hoop dat hij er blij mee is (zo niet dat is dan toch jammer voor hem).

4. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hier ook niet mee bezig ..nog niet eens de kamers klaar voor beide kinderen haha

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor!
    Ik moet bijvoorbeeld nog 20 enveloppen schrijven, maar kan me er niet toe zetten...
    Vorige keer wilde ik alles per se op orde hebben, maar nu weet ik dat het geen ramp is als het allemaal niet perfect is. Ook hebben we natuurlijk nog heel veel spullen, dus er is ook veel minder geshopt tijdens deze zwangerschap!

Ook aan reacties uit de omgeving merk ik dat het 'bijzondere' er een beetje vanaf is (al klinkt dat wel érg onaardig, want ik kan niet wachten tot ik onze dochter in mijn armen heb!)

6. eef80

eef80 Niet meer actief

Hier ook hetzelfde. Aan de ene kant heel positief omdat je er wat relaxter mee omgaat maar in mijn geval ook een beetje stom gezien ik vorige keer door b.i. vanaf 27 weken praktisch niets meer kon moet ik nu haasten wil ik niet in de knel komen.
    Vanavond maar een een plannetje maken voor de planning!

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook hetzelfde :D Bij de eerste was met 20 weken de babykamer al bijna klaar, nu moeten we nog gaan beginnen aan de kamer van zoonlief op zolder en daarna nog aan de babykamer. Het lijkt ook allemaal zoveel sneller te gaan als bij de eerste, denk dat dat ook wel meespeelt. Je bent er toch iets minder bewust mee bezig denk ik.

8. Dana

Dana Niet meer actief

herkenbaar, ook al wordt ik regelmatig aan mijn zwangerschap herinnert door complicaties toch ben ik er een stuk rustiger onder en gaat het allemaal veel sneller, zo lijkt het.

ik herken ook veel dingen van de vorige keer en maak me minder snel druk om kwaaltjes en nesteldrang heb ik nog niet :D

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Bij de eerste heb ik ook niets voor de 20 weken gedaan... nu wil ik graag iets kopen, maar kan niets vinden dat ik wil kopen.

10. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ook hier heel herkenbaar. Het kamertje van de kleine is net af (moest nog geverfd worden) en nu moeten de spullen er nog in. Ook moeten er nog wel wat dingetjees komen. Ik ben nu 35 weken zwanger. Hoop alles wel af te hebben voor de 37 weken. Dat voelt voor mezelf wel prettig. Ook omdat wij beiden het sterke gevoel hebben dat de kleine eerder gaat komen

11. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    nou inderdaad ook de omgeving is wat lauwtjes vergeleken met de vorige keer. misschien daarom zelf ook een beetje zo?

Vorige keer had ik de kamer al besteld voor 20 weken (werd pas rond 30e week geleverd e.d.

nu wil eigenlijk ook een beetje wachten tot we het geslacht weten, misschien begint het dan een beetje?? :)

Ben al wel blij dat het blijkbaar niet alleen bij mij zo is!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier is het de derde en het is alleen maar erger geworden haha.

Pas vorige week wat dingen wezen inkopen, pampers en voeding nog niet eens in huis.. tas staat nog niet klaar.

13. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    jij maat het wel erg spannend voor jezelf:))

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik herken het niet, ik kon niet snel genoeg beginnen met allerlei dingen.

15. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik ben nog niet zo lang zwanger maar bij mijn eerste zwangerschap ging ik meteen sinds ik wist zwanger te zijn al hier en daar iets leuks kopen van kleertjes of papflesjes...Of dekentjes...Zo'n dingetjes waazr je geen miskopen in kunt doen..Maar nu....Ik loop daar gewoon overal langs door

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja heb ik ook gehad, maar nu het einde nadert wordt het wel steeds concreter en de laatste weken had ik echt ineens de kriebels en moest alles klaar zijn. Dus nu is ook alles klaar :) . Maar je bent er veel minder bewust mee bezig. Bij de eerste wist ik ook precies hoeveel weken en dagen ik zwanger was, elke dag, nu moet ik er echt over nadenken...:)

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, ik herken het ook wel hoor. Ook de omgeving is wat 'minder' in hun reacties, op familie en goede vrienden na dan! Bij m'n eerste zwangerschap kregen we volop kaartjes, nu 5....Maar de blijdschap is er bij mij niet minder om hoor! Ben er wel minder mee bezig omdat ik nog een klein mannetje van 20 maanden heb dat veel aandacht vraagt. Pas paar dagen geleden heb ik eerste pakje gekocht, nu bij mijn zoontje had ik dat allang in huis! Maar over 2 dagen gaan we nieuwe kamer voor mijn zoontje aanschaffen en dan wordt het wellicht helemaal anders.

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Herkenbaar. Ik kan nu pas zeggen dat alles klaar is. De vluchttas heb ik pas sinds een week of 2 klaarstaan en dat ook alleen maar omdat mannetje begon te zeuren.

De kamer is pas sinds afgelopen week helemaal af. Hoewel, ik moet nog een luieremmer kopen. Flesvoeding, luiers en badspul heb ik ook afgelopen week pas in huis gehaald. Ik ben benieuwd als er straks een derde komt, hoe het dan gaat.;)

19. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ja hoor ik ken het ook. Niet zozeer de omgeving, want iedereen reageert net zo enthousiast als bij de 1e keer, maar aan mijn eigen laksheid.
    Ik ben nog zo zo'n heel eind op weg, maar bij de 1e had ik ook al veel meer geregeld nu.

En waar ik bij de 1e een super mooie babykamer wilde hebben, ben ik nu lekker bij de ikea aan het kijken voor de kinderkamer vna mijn oudste haha.
    Ik ben er wel super blij mee, maar alles komt toch wel op zijn pootjes terecht ookal heb je je ziekenhuistas nog niet bij 37 weken bij de deur staan:)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel herkenbaar ja, ben nu ruim 36 weken zwanger van nr 3 en ga zo meteen als mijn jongste opgehaald is door oma babykamertje behangen, verven heeft mijn sv gisteren gedaan en gisteren is de oudste van boven naar beneden verhuisd. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat zijn nieuwe kamer helemaal vol stond met spullen die opgeruimd moesten worden en opnieuw gestuct en de stucadoor kon niet eerder als vorige maand, Ook is het raam gebroken tijdens het opruimen, bleek het kozijn heel slecht te zijn, dus moest ook gemaakt worden en dat heeft al met al zeker 3 mnd geduurd eer dat allemaal klaar was, zit er net een week in, dus kon ook niet eerder. mijn hele huis zit nu door de verbouwing onder het stof. Gang is van de week gedaan, maar moet nog nieuw novilon halen en de woonkamer heb ik vorige maand nog behangen :). Heb dus wel veel gedaan de afgelopen tijd, hopelijk ben ik op tijd klaar, moet nog wel laatste babydingetjes zoals voeding ed halen.

Deel Deze Pagina