Help,we gaan in Januari zwaar tekort komen!

Discussion in 'De lounge' started by Mamatrees, Nov 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

wij houden ook maar 150 tot 200 euro over. Maar dan heb ik de benzine van de auto er nog niet af dus eigenlijk houden we minder over. Had liever ook meer gezien maar het is niet anders zolang ik geen werk heb.....maar als je van luxe naar minder gaat ja dan is dat wel even wennen en aanpassen maar ik denk dat je het zo gewend bent.

succes meid!

2. emje

emje Niet meer actief

wij hebben het ook niet zo breed helaas. mijn vriend heeft een inkomen van 1300 netto per maand. en zelf heb ik een wajong.

vanaf januari hebben wij voor sparen en boodschappen 350 euro.

wij hebben dan ook wel behoorlijk hoge kosten. we hebben een erg duur huurappartement maar verhuizen gaat niet zomaar omdat we een aangepaste woning nodig hebben. ook is ons huurappartement erg slecht geisoleerd waardoor we veel warmte verliezen en erg hoge rekeningen van ista krijgen.

de zorgverzekering is ook erg omhoog gegaan voor ons. ik moet helaas aanvullend verzekerd blijven.

gelukkig hebben wij niet te maken met kinderopvang straks.

het is wel te doen. maar je zal inderdaad erg op de aanbiedingen moeten letten en geen onnodige dingen kopen.

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

Feb 19, 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Wij maken per 4 weken ongeveer 250-300 euro op aan boodschappen en we zijn maar met zijn 2. Best veel eigenlijk. Lukt me echt niet om dat te minderen..hoe graag ik het ook wil. Misschien minder lekkernijen enz in huis halen. Scheelt veel geld denk ik, en zo gezond is het niet.

4. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou eerst eens naar je uitgaven kijken wat er eventueel geschrapt kan worden... vaak zijn er veel dingen en niet nodig... daarna letten op je energie die je verbruikt... en eventueel overstappen naar een goedkopere... als je echt onder de minima komt kan je toeslagen aanvragen voor je huur, en de zorg en eventueel kindertoeslag....

wat rot voor jullie dat je ineens een heel stuk achteruit gaat... hoop dat het je allemaal gaat lukken en dat je wat aan alle tips hebt hier!

5. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

Feb 19, 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Ik hou sinds kort een handmatig kasboekje bij. Hoop dat dit wat besparing zal opleveren.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb het ook niet over luxe leven, maar over normaal leven. Ik zie merkkleding als een luxe.
    Minumumloon is ongeveer 1200 netto. x 1,5 is 1800 euro!
    Ik vind dat een hoop geld.
    Wij hebben een vaste lasten van 1300 euro. Dan hebben we een eigen huis met hypotheek, alle verzekeringen, 2 auto's. Dus luxe!
    Als wij dus 1800 euro zouden hebben zou dat betekenen dat we 500 euro over zouden houden voor boodschappen, benzine en de extra's..
    Ik weet dat ieders vaste lasten anders zijn, maar wij leven al in luxe, als de vaste lasten dan hoger zijn, dan vraag ik me in welke luxe je wil wonen om minder te eten. Of misschien ergens een lening?

Dit is gewoon wat ik me dan bedenk...misschien zie ik het allemaal wel verkeerd....En heb ik makkelijk praten omdat wij niet in deze positie zitten.

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Hier leven wij elke maand met 200 euro per maand.. Tis een kwestie van heeel goed kijken en geen luxe dingen kopen.. En wij doen als de kleine iets nodig heeft dan leveren we in op de boodschappen, als we dan cola willen dan halen we siroop voor ons..

Komt vast wel goed en anders een baantje erbij zoeken :)

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,831
    4,203
    113
    Heeft niet altijdmet luxe te maken hoor.
    Als je in de randstad woont zijn de huizen een stuk duurder, betaal je meer belasting en is verzekeren ook duurder.

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik woon in de randstad....Heb een hypotheek van 2ton en ben voor alles verzekerd...

Ja sorry bedoel dit echt niet als aanval of als Bet-weter, maar ik kijk gewoon naar mijn eigen positie..
    En wij leven dus best luxe, hebben wel het geluk genoeg inkomen te hebben, maar weet heel goed wat alles kost en hoe je kan bezuinigen. Wij hebben ook bewust gekozen voor een iets minder luxe/mooi huis, zodat we niet hoeven te bezuinigen op eten etc.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,831
    4,203
    113
    Geen idee waar je woont maar hier koop je voor 2 ton echt geen huis, hooguit een appartementje.
    Ik snap je statement wel hoor, ik vind ook dat als je 200 euro per maand overhoud er iets niet klopt in je vaste laten.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar onvoorzien voor komt te staan.
    Als je ineens je baan kwijt raakt en enorm terug valt in inkomen kun je niet ineens al je vaste lasten buiten de deur zetten.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik kan je vertellen dat wij ook een 1,5 inkomen hebben, en veel hoge vaste lasten.
    Niet omdat wij zo luxe leven maar het gewoon duur is.
    Alleen aan huur, gas water licht en verzekeringen + kinderopvang en de andere vaste kosten zijn wij ook 1400 euro per maand kwijt.
    Hier zitten de boodschappen niet bij.
    Ook willen wij graag iets sparen voor later voor de kindjes , al gaats dat moeilijk zo.,
    We hebben net ietsiepietsie teveel voor toeslagen dus die krijgen wij ook niet.
    En wij gaan ook niet ieder jaar op vakantie, rijden een oude auto en kopen weinig kleding voor onszelf.
    Dus nee, niet iedere 1,5 inkomens zouden makkelijk rond kunnen komen iedere maand.

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Beverwijk...eensgezinswoning, 3 verdiepingen en een tuin!
    Kopen? hahahahaha Staat te koop!

Nee even serieus, ik weet dat ik niet in andermans portemonee kan kijken, en iedereen doet het anders, maar ik wilde alleen maar laten weten dat het eventueel dus ook anders zou kunnen.

13. emje

emje Niet meer actief

@lara1

hier presies hetzelfde. is echt kl*te he? dat je dan net buiten de toeslagen valt omdat het inkomen iets te hoog is. ik vind het ook vervelend dat verhuizen naar een andere huurwoning vanaf 1 januari moeilijker word omdat we net boven de grens vallen :(

14. Tese

Tese Niet meer actief

Je ziet het inderdaad verkeerd. Wij wonen in de randstad in een gewone eensgezinswoning en hypotheek en alle vaste lasten zijn al 1800€. En dan hebben wij al bezuinigd waar er bezuinigd kan worden. Dus die vlieger van jou gaat niet overal op. ;)

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    ik vind persoonlijk 200 pm (50 pw) erg krap moet het deze maand ook met zo weinig doen (belastindienst heeft een fout gemaakt ik krijg 100 euro minder toeslagen hoop dat het volgende maand wel goed is doorgegeven en wat extra kosten helaas) ik mag graag ook eens even lunchen in de stad met de kids of naar de mac ofzo maar dat kan nu niet (luxe ik weet het) maar ik vind het gewoon niet lekker leven zo, daarnaast kan ik ook niks leuks kopen enzo

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat duur dan zo'n huisje voor 2 ton! hier in overijssel heb je een huis al voor 100.000 met een giga tuin erbij.... ons huis kostte in de guldenstijd 75.000 gulden.... en we hebben echt een megatuin waar we zelf al een stuk van bij het huis hebben aangetrokken....

maare ontopic... voor ts... wat spenderen jullie dan aan vaste lasten? heb je ook abbonnementen lopen enzo? anders kan je daar eens naar gaan kijken wat weg kan...

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij hadden altijd 2 huizen het ene huis is gelukkig na 2 jaar verkocht maar wel een dikke schuld overghouden die elke maand betaald moet worden. dus je kunt er niet altijd voor kiezen dt was onze bedoeling ook niet.

maar we hebben wel een huis die we makkelijk kunnen betalen.
    200 euro in de maand vind ik heel weinig.
    ik weet niet wat je er allemaal van moet betalen. maar wij hebben 2 autos en die moeten ook rijden. en ik heb met 3 personen niet genoeg aan 50 euro in de week. ik heb minimaal 150 euro nodig in de week. en dat is zelfs geen vet pot.
    dus ik vind het wel heel knap als je dat kunt redden!

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,831
    4,203
    113
    Tja randstad he.... een doorsnee eengezingswoning (en dan heb je echt niks bijzonders) begint hier bij 300.000 euro.
    Appartementen liggen rond de 180.000.

Maar TS ben je wel nagegaan welke tegemoetkomingen je eventueel kunt krijgen?

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben hetzelfde probleem. ik heb net een sollicitatiegesprek gehad en ga iedere maand 1 weekend werken. dan redden we het weer goed.

20. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook hier wordt het minder maar ik heb gelukkig weer een leuke baan waar ik 300 euro per mnd mee verdien.
    Is maar voor 10 uur per week maar alle extraas is gewoon mooi meegenomen.

Share This Page