Ja klopt, 180000 voor een appartement is niks, hebben wij ook betaald. En dan hebben we maar 2 slaapkamers. Wij verdienen allebei goed, maar met de hoge vaste lasten en een stukje schuld uit mijn vorige relatie blijft er niet zo gek veel meer over. Wij hebben overal potjes voor, boodschappen, tanken, zakgeld. We hebben niks te klagen hoor, maar als we ergens anders in Nederland hadden gewoond hadden we zoveel meer met ons geld kunnen doen...
Ik woon in uithoek Drenthe maar kan er echt geen fatsoenlijk huis met een grote tuin vinden voor 100.000 euro, zonder dat het een enorme opknapper is Al klopt het wel dat het idd nogal wat goedkoper is dan in de randstad. Voor het huis waar wij in wonen (hoekwoning, 4 slaapkamers) staat nu zo'n 145.000 terwijl m'n schoonzusje vlakbij Rotterdam woont in net zo'n huis, maar dan geen hoek en zelfs iets kleiner, die moet ongeveer 220.000 opbrengen.
Niet echt een vergelijking, onze hypotheek is al 1240 euro. Onze vaste lasten zijn dus nog eens flink hoger. Edit, ik zie dat hier ook al op gereageerd is. Iets te snel geweest.
Ik kan helaas niets meer zeggen dan mensen al hebben aangegeven. Wel wil ik de mensen die net teveel verdienen voor toeslagen aanbevelen om eens te laten uitrekenen of het niet goedkoper is minder te werken en dan wel in aanmerking te komen voor toeslagen (je kan bijvoorbeeld denken aan ouderschapsverlof). Voorbeeld: ik heb een contract van 36 uur ben 12 uur per week aan ouderschapsverlof gaan opnemen. Hierdoor hoeft mijn dochtertje 1 dag minder in de week naar de KDV (dit is wel een cruciaal punt in de berekening) en kom ik in aanmerking voor alle toeslagen. Dit betekent dat ik per saldo onder aan de streep meer ontvang per maand dan als ik 36 uur was blijven werken per week. Dubbel hé, maar wel waar!!! Voor degene die info hierover willen, laat het maar weten via pb misschien is het ook wat voor jullie?!
heb je voor die 1300 echt al je vaste lasten gecoverd? - huis - nuts - auto's (excl. benzine) - verzekeringen - gemeentebelasting - wegenbelasting - tv/internet/telefoon - evt anwb 7,50 - evt levensloopregeling - evt kinderopvang - GSM Wij hebben een hypotheek en 1 auto, anwb, levensloopregeling, kinderopvang en komen, als ik alles wat hierboven staat optel echt wel dik over de 1300 hoor, in de 1600. Alleen al met hypotheek, nuts en verzekeringen zit ik op 1364. Dus ik vraag me af wat je onder vaste lasten rekent.. en hoe je het doet, 2 auto's en een hypotheek + de rest van de vaste lasten in de randstad voor 1300..
jeetje 200 euro per maand... en moet je daar ook nog voor tanken (of ov kaartjes kopen?) en kadootjes voor verjaardagen kopen? en als je een keer naar de film wilt of iets dergelijks? En sparen voor als iets stuk gaat? Ik zou het er echt niet voor kunnen doen...
Soms kan je niet anders en als je in zo'n situatie zit pas je jezelf aan. Wij houden ook niet veel over per maand, maar we kunnen wel normaal boodschappen halen. Kijk als je het écht niet red voor zo'n bedrag zou ik zeggen als het mogelijk is toch meer uren gaan werken...
Bij ons zijn de huizen echt megaduur gewoon!Wij hebben een woning met 3 middelslaapkamers en badkamer boven. Beneden wc keuken en woonkamer(middelgroot).En daar betaal je hier gewoon 250.000 voor. Ik zal even uitleggen hoe we ervoor staan. We hebben een inkomen (vanaf Januari)totaal van 2100 euro. Vaste lasten verzekeringen(vgz en levensverzekering),hypotheek,auto(1 in bezit)tv en internet,gas water licht en kinderopvang in totaal van 1750 euro. Dan heb ik tanken en onze gsmrekeningen op 150euro geschat dus dan houden we 200 euro over van onze lonen. Dan heb ik de kinderbijslag niet geteld omdat ik niet weet hoeveel die is met onze lonen.Maar dat zal ook geen vetpot zijn. We willen eigenlijk de kinderbijslag gedeeltelijk sparen voor onze kleine meid maar dat zal wel niet gaan gebeuren... Het is even afwachten en in januari nog eens alles na gaan rekenen... Wel heb ik al een bijbaantje hier kan ik ongeveer 6uur per week gaan werken dus dat scheeld weer..
Kinderbijslag is voor iedereen gelijk gaat niet naar inkomen. Maar jullie hebben echt een dure woning als je kijkt naar je inkomen ik wil je alvast heel veel suc6 wensen en hopelijk komt er weer een tijd dat je wat ruimer zit.
ja bedankt, het zal allemaal best wel goed gaan komen,het is even schrikken als je zit te rekenen,vooral omdat wij een beetje luxe geleeft hebben met skivakantie's en zomervakantie,veel op stap. maar nu gaat er toch 600euro per maand minder binnenkomen.En een duur kindje erbij(waar ik trouwens alles voor over heb dus daar ligt het niet aan). Toen we dit huis kochten hadden we alle 2 een 40 urige werkweek.En mijn man werkte er bijna 60 per week (overuren erbij)maar dit gaat volgend jaar niet meer gebeuren.
suc6 meid en het gaat vast goed komen.. goed kijken waar je op kan bezuinigen en anders eventueel iets bijwerken in de avonden..
ok dan is mijn tip zorgen voor mijn inkomen... zoek een baan (erbij), ga een krantenwijk lopen, start een webshop etc... alles om inkomen te genereren...
ook wij komen per maand geld te kort ligt eraan hoeveel uur ik werk,in de zorg we moeten deze maand nog beginne maar hebben nu nog maar 150euro met 2kids en 2volwassenen we hebben momenteel 2 huizen want komen t oude huis niet kwijt gelukkig helpen schoonouders ons wel als nodig is ook heb ik gister weer gesoliciteerd by me oude werk om erby te gaan poetsen
ja ik snap best dat mensen denken dat je er een baan bij moet zoeken maar goed ik ga niet de hele avond weg en de kleine maar overal heen brengen daar ben ik geen moeder voor geworden en mijn man werkt rgelmatig in de overuren.het is allemaal leuk en aardig maar er moet ook nog een leven overblijven...
heel herkenbaar. Ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijfje, en werk daarnaast partime maar het hakt erin hoor!
ja maar zonder geld geen leven. Wellicht kun je iets vanuit huis doen oid. De pijn zit absoluut in jullie huis. Jullie hebben waarschijnlijk een hypotheek gebasseerd op 2 inkomens waarvan er nu een deel wegvalt. Kinderbijslag is trouwens 195 per kwartaal. Heb je al berekend of je in aanmerking komt voor kind gebondenbudget?(Belastingdienst/Toeslagen) En je zult ook recht hebben op combinatiekorting. Hoeveel kinderopvang ga je betalen per maand? Dat kan nooit veel zijn. Even heel grof berekend, 1 pak pampers per week en 1 bus nutrilon is al 20 euro per week. Dan heb ik het niet over speentjes, flesjes, doekjes, neusspray, andere medicijntjes etc. Naast deze kosten moeten jullie ook nog leven. Wellicht kun je eens kijken of je een goedkopere hypotheek kunt sluiten,goedkopere (zorg) verzekering etc
Goedkopere hypotheek gaat niet lukken...en we gaan toch niet weg uit ons mooie huisje,hier is verder ook niks meer te vinden. Voorlopig geef ik nog Bvoeding. Ik kan nog even niks berekenen omdat ik mijn jaarinkomen nog niet duidelijk weet,moet even leren hoe ik het allemaal in ga vullen en uitrekenen.Als ik zo de verhalen lees dan valt er nog best veel van de bealsting terug te krijgen.. Kinderopvang word 2 dagen van 6 uurX 6 euro =36 euro per week dus ongeveer 150 euro per maand,gelukkig vangt mijn moeder een deel van mijn werkweek op anders was het nog meer.
Tips? Spulletjes/kleding die je niet meer gebruikt verkopen op marktplaats. Weekmenu's maken. En dan zo goedkoop mogelijke avondmaaltijden. Bijv: Ma: aardappels ( 1,00) Zak sperziebonen( 0.49) vissticks ( 10 stuks 0.99) Di: stampot zuurkool ( aardappels en zuurkool 2.00) met rookworst ( 0.99) Wo: Groentesoep/ tomatengroentesoep met brood ( mix voor soep 0.59) Blik ballen ( 0.49) zak soepgroenten ( 0.79) Do: aardappelschijfjes ( 1 kg voor 0.69) met wortels ( 1 kg voor 0.69) en koolvis ( 4 stuks voor 1.19) Vrij: Macaroni ( 0.19) met spek ( 200 rgam 0.79), prei/ champignons ( 2,00) en tomatensaus.( 0.49) Zat: Pannenkoeken met evt restjes groenten en vlees. (0.89) Zo: Rijst ( 0.49) met blikje goulash/ ragout ( 1.29) en doperwten (0.49) Bij elkaar nog geen 20,00 Dan alleen nog brood/ ranja oid/ broodbeleg/ fruit/ schoonmaakmiddelen/ thee/koffie/ chips oid. Maar dit kun je zo duur maken als je zelf wilt. Huggies inslaan als ze 2 voor 8.00 zijn. Bij de action hebben ze goedkoop schoonmaakmiddelen etc. Ipv een " duur " cadeau kun je eenvoudig met bijv een pak koffie, 2 kopjes ( action) doosje chocolaatjes ( action) pakje koffie melk een leuk cadeautje maken. Of een douche pakketje met douchegel, puf en chocolaatjes en inpakken in cellofaan ( allemaal action) Vergelijk de prijzen in de supermarkt goed. Bij de Lidl is de groente en fruit goed en goedkoop.. Vlees etc is er prima te eten en ook de vleeswaren/kaas is er relatief goedkoop. Misschien kun je 1-2 keer per week bij familie eten?