Help,we gaan in Januari zwaar tekort komen!

Discussion in 'De lounge' started by Mamatrees, Nov 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik denk dat er toch niet veel meer op zit dan meer inkomen genereren, ik heb je reactie erop gelezen, maar soms heb je geen keuze. Dat is natuurlijk het risico als je een huis koopt op 2 volle salarissen. Wij hadden daar al rekening mee gehouden toen wij ons huis kochten.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Dit bespaart zeker veel geld!
    Ik lees dit soort recepten hier wel vaker.
    Helaas houden wij dit hier thuis nog geen week vol, vrees ik..
    Komt ook doordat wij beiden uit andere culturen komen en onze keukens zijn niet de goedkoopste. bijv. altijd verse kruiden in het eten, lamsvlees, garnalen, tropisch fruit, etc..

Ik heb wel geleerd om veel te halen bij de Toko. En bij turkse groente- en vleeswinkels. Bespaart echt veel!!!
    vooral als je veel groenvoer eet :)
    bijv. bijde turkse groenteboer hier betaal ik voor een kilo paprika's 2 euro. Bij de supermarkt betaal ik voor 1 paprika al 1 euro :$
    Echt gekkenwerk ..

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,831
    4,203
    113
    Je huidige hypotheek kun je wellicht voor goedkoper omzetten , andere vorm of lagere rente(dus niet verhuizen)
    Is leuk bedacht Bvoeding, maar als dat ineens niet meer lukt oid?
    En je kindje zal straks toch bijvoeding moeten hebben.
    Je berekening van kinderopvang klopt niet denk ik.
    Je krijgt toch een maandelijkse teruggaaf (kinderopvang toeslag) dus dat moet je er weer af halen.
    Je weet toch wat je per maand gaat verdienen (daar is je berekening op gebasseerd neem ik aan) dus dan kun je ook een schatting maken van jullie jaarinkomen.
    Eerlijk is eerlijk, jullie hebben niet goed nagedacht toen het huis gekocht was ben ik bang en ik vind dat jullie adviseur e/o hypotheek verstrekker hierin ernstig tekort is geschoten in zijn/haar advies.
    Je kunt ook een VT aanvragen voor de combinatiekorting, die krijg je dan maandelijks (is ook weer zo'n 150 euro per maand)
    Meid, ik raad je echt aan om aan het rekenen te slaan en alle belastingopties te doorlopen, dan komt het vast goed!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Assi.. er is een topic goedkoop boodschappen halen en wat te eten en daar staan goede tips tussen!;)

Wij hoeven niet goedkoop te leven.. maar soms is het aan het eind van de maand wel eens " nodig" om een goedkope eetweek in te plannen.. En dat kan soms wel 20,00 per week schelen..

Tip : Eet eens per maand je vriezer/voorraad leeg.

Frituren is ook goedkoop, wel niet zo gezond maar met een salade er bij kan dit best.

5. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    dat van de weekmenu's maken zie ik wel zitten!bedankt voor de leuke en makkelijke tip!dinsdags ga ik bij mn schoomoeder eten.
    mn bruto jaarinkomen weet ik nog niet precies,ik heb mn nieuwe uren maal uurloon gedaan zlodat ik ongeveer weet wat ik in januari ga verdienen.wel heb ik dit ongeveer kunnen uitrekenen.
    met een beetje rekenen kom ik er wel uit.........
    we hebben dit huis al gekocht toen we nog niet over een kindje na hadden gedacht..
    Er zit trouwens eigen geld in het huis dus daarom konden een duurder huis kopen..

6. MamavEsmee

Mocht je hulp nodig hebben met weekmenu's!! Wil ik je best helpen.

7. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Nou ja GRAAG!Voor mij is alles nieuw...Ow jaa ik lust geen erwten en bruine/witte bonen...Mijn man lust geen kaas en eieren voor de rest lusten we alles!

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Beverwijk is wel de randstad. Randstad zijn niet alleen de grote steden.
    De gehele kustlijn, amsterdam, rotterdam en Almere worden tot de randstad berekend!
    Ja Amsterdam zal vast nog duurder zijn, Heemskerk ook..maar daar hadden we het niet over!

maar goed dat is een hele andere discussie.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Trea, begrijp ik het goed dat je wel een baan hebt en minder uren in die baan gaat werken. Zou je anders niet overwegen ouderschapsverlof op te nemen voor het aantal uur dat je minder wilt gaan werken?

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi
    Ik reken alles onder vaste laten net als jij! Alles wat elke maand verplicht terug komt. Dit is overigens wel Netto. Dus met maandelijkse rente aftrek en terug gave kinderopvangtoeslag.
    Onze hypotheek is ws gewoon niet zo hoog, en we hebben alles goed uitgepluist kwa verzekering.
    Ik bereken alles Netto omdat dat is wat we maandelijsk kwijt zijn.
    Hebben rekening gehouden met Bruto bedragen, dus mocht alles anders gaan en veranderen, ook dan is het nog te doen, geen vet pot maar te doen. Maar zolang alles Netto kan!

11. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Ja heb ik wel aan zitten denken maar dan hebben we in 2012 nog dat probleem want je mag maar een jaar voor de helft van je uren ouderschapverlof nemen.En wat als er iets gebeurd waarom je dat verlof hard nodig gaat hebben?

12. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Tja, wat als... ik neem aan dat je besloten hebt dat het nu ook al nodig is, anders zou je niet besluiten minder te gaan werken. En nu kan het... als je beslist nu minder te gaan werken, heb je in de toekomst sowieso minder uren waar je verlof voor op kan nemen. Ouderschapsverlof is toch niet bedoeld voor calamiteiten, maar juist voor hetgeen jij zelf wilt: er voor je kindje zijn in die eerste maanden van zijn/haar leven.

En...... met de ouderschapsverlofkorting van de Belastingdienst krijg je ook nog een mooi bedragje terug (in 2010 € 4,07 per uur ouderschapsverlof) tot maximaal het verschil in belastbaar inkomen tussen het jaar waarin je ouderschapsverlof opneemt en het voorliggende jaar.

13. MamavEsmee

Trea v/d oort.. zal eens het 1 en ander op papier zetten.. PB je dan nog even morgen.

14. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Oke mooi zo!tot morgen:)

15. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Ik vind dit wel iets om over na te denken want ik had er nog niet zo over nagedacht zoals jij het nu zegt met die uren...nu kan ik er nog het maximale uithalen!
    Bedankt voor de tip ik denk dat ik hier erg veel aan heb:)

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    En als je dan slim bent en je hebt nog een berg overuren/vakantieuren staan, dan laat je die nu nog in 2010 uitbetalen, zodat het verschil tussen je loon in 2010 en 2011 zo groot mogelijk is ;).

Beetje creatief denken hè? :D

Succes!

17. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Hoe bedoel je (dat je loon zo groot mogelijk is?)
    Heb ook al bedacht om verzekeringen na te gaan kijken vgz enz.

18. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    ik zeg maar zo.. als je wilt! kan dat!
    Klaar, wat je niet hebt kun je niet uitgeven.
    Wij deden het eerder altijd met de enveloppen! daar deed ik 60 euro in, daar deed ik heel veel van hoor!

19. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Randstad (gebied) - Wikipedia ;)

Een vriendin van mij heeft onlangs een leuk huisje gekocht in Beverwijk voor een prijs waar we hier in omgeving Utrecht net een appartement voor kunnen kopen...:)

Manlief verdient bovenmodaal, ik werk 16u p/w en komen daar riant mee rond, we kunnen een aardig bedrag aan hypotheek krijgen, waar we elders in het land echt een leuke woning mee hadden kunnen kopen, makkelijk een rijtjeshuis en zelfs wel een twee-onder-een-kap...hier kunnen we er misschien net een konijnenhok voor kopen, en nee, we willen er qua ruimte liever niet op achteruit gaan (zitten nu in een maisonette met 3 slaapkamers).

Als wij willen kopen en een beetje in een leuk huis willen wonen, dan zouden wij ook een hypotheek moeten nemen op 2 fulltime inkomens, maar dit willen we niet ivm de situatie waar bv TS nu in zit, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je daar in terecht komt.

De huurmarkt is ook niet gemakkelijk. Wij huren nu (manlief woont al 10 jaar in deze woning) en willen graag doorstromen naar een andere woning, we willen ook wel een duurdere huurwoning zodat mensen met een lager inkomen weer onze woning kunnen met lage huur, alleen zo jammer dat de wachttijden heel lang zijn en particulier huren ook weer duur is (en vaak ook weer konijnenhokken), maar met 6 jaar wachttijd en eigenlijk een te hoog inkomen voor deze huurwoning, mogen/kunnen wij nog steeds niet doorstromen, echt superfrustrerend!

Maar goed, on-topic, over besparen..

Waterbespaarders in je kranen en je douchekop (kan je kopen voor een paar euro en scheelt 50% in waterverbruik)

Niets op standby laten staan maar uit (je hebt van die stekkerdozen met zo'n knop dat alles in 1x uit is)

Verwarming graadje lager en bv een lekker vest aan of met een dekentje op de bank.

Voor de rest is alles wel zo'n beetje genoemd denk ik :). Ik zou niet alleen kijken naar wat je op korte termijn kan besparen met bv boodschappen, maar ook op de lange termijn, als je dan aan het einde van het jaar wat overhoudt omdat kosten lager zijn uitgevallen, heb je in iedergeval ook iets om te sparen.

20. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Ik ben vandaag bezig geweest met een aantal tips.
    Heb onze zorgverzekeringen lager gezet want we hebben de inhoud van luxe pakketten niet nodig.
    Alle abonnementen opgezegd zoals tijdschrift ouders van nu en kwebbels kinderboeken...
    Extra lot van de postcodeloterij opgezecht(durf het niet helemaal te doen je zal net zien dat het dan in onze straat valt).
    Nagekeken wat we allemaal aan belasting terug kijken en uitgerekend wat we nu echt per week te besteden hebben aan de kleine,boodschappen,tanken en luxe..
    Dan kom ik op ongeveer 100euro per week.Dus dat moet te doen zijn als we zuinig gaan doen en op "dure"boodschappen gaan letten.

Ook heb ik eens zitten kijken naar impuls aankopen en daar schrik je echt van.Je hebt al gauw 200 euro in de maand aan onnodige dingen uitgegeven.
    In Januari wil ik ook weer wat gaan Sonja bakkeren en ik denk dat je dan goedkoper uitkomt omdat je alleen de spullen voor het menu in huis haalt(en niet de merken van Sonja natuurlijk).

Ik ben ervan overtuigd dat we er uit gaan komen samen!

Share This Page