Bij ons is het al maanden zo gewoon. Ik werk slechts 30 uur per week, maar wat een verschil van loon t.o.v. 38u! Maar ik wil mijn kids niet op woensdagnamiddag in de opvang stoppen na school, dus heb ik het er wel voor over. Elke maand is moeilijk bij ons, maar januari gaat een hel worden vrees ik. Ik ga proberen met enveloppes, denk dat dit inderdaad wat overzichtelijker is. Hoop ik in ieder geval. Succes alvast!
Dingen zoals een lot van de postcodeloterij zijn ook luxe uitgaven. Je hebt ze niet nodig. Tuurlijk kan het gebeuren dat er een prijs valt in jouw straat, maar de kans daarop is heel klein en ondertussen betaal je maar door voor dat lot. Probeer ook zo min mogelijk de auto te gebruiken, en pak wat vaker de fiets. Misschien is reizen met het OV in sommige gevallen zelfs goedkoper dan met de auto (parkeerkosten erbij opgeteld). Je kan ook kijken op de website van Nibud. Daar staan ook veel bespaartips op. Trouwens, als je de kosten voor kinderopvang aftrekt van je loon, hoeveel hou je dan over? Is dat verschil het waard om door te blijven werken straks op je baan en voor het verminderde aantal uren?
ik ben het helemaal met je eens!!! Ik zit net boven het minimumloon en mijn vriend verdiend niet slecht maar we hebben maanden(net als deze) dat het iets moeilijker is..
Allereerst: Ik vind dat je goed bezig bent om te kijken waar je wat kunt besparen, al vind ik jullie vaste lasten idd heel erg hoog. 200 euro per maand vind ik heel erg weinig om van te leven. Dat is 6,66 euro per dag om boodschappen van te doen.En begrijp ik goed dat je daar dan ook kleding, cadeautje etc. van moet kopen? Ook al heeft het niet je voorkeur, ik zou écht meer gaan werken. Om zó krap te moeten leven lijkt me geen pretje.
openbaar vervoer kan niet,er komt geen bus die me op mn werk afzet...fietsen is langer als een uur dus ook geen optie... dan komen er weer meer opvangkosten bij. opvang kost 5,85 per uur en ik krijg ongeveer 2euro per uur terug dus 3,85 per uur..Ik ga dan voor ongeveer 7euro per uur werken X 16uur=112 euro per week dus dat is de moeite toch?!anders moeten we helemaal ons huis uit.... En het lot voor de postcodeloterij is 8,5per maand dus dat is nog te overzien...
Als je kind 10 weken is dan heb je toch 1 oktober je kinderbijslag gekregen? Dan weet je toch hoeveel die is? Die is niet inkomensafhankelijk hoor, maar een vast bedrag. Volgens mij iets van 195 euro.
ik heb gisteren nog eens een herberekening gedaan met alle tips van iedereen en als ik nu tel met alle belastingen die we terug krijgen houden we zo ongeveer 100 per week over...voor de kleine meid tanken,boodschappen en luxe... Gaat dan wel toch.
Dat hangt er natuurlijk vanaf voor hoeveel je tankt. Ik tank maar 1 x in de 3 weken voor 50 euro, mijn man tankt elke 3 (!) dagen voor 50 euro.....( maar krijgt een ruime km vergoeding van zijn werk) Je gaat het in januari gewoon proberen om zo te leven. Ik weet niet of jullie nog spaargeld achter de hand hebben om het heel even zo uit te zingen? Als jullie na een paar maanden écht merken dat het niet gaat lukken, dan zullen jullie toch keuzes moeten maken. Meer werken o.i.d. Mag ik vragen wat jullie per maand aan hypotheek betalen? Ik zou het iig heel erg knap vinden van je, ik zou het niet kunnen. Maar soms heb je niets te willen en moet je wel. Succes!
Ja, klopt je hebt gelijk. Ik maakte een denkfout. Ze gaan uit van ´volle´ kwartalen. Is je kind voor 1 juli geboren, dan krijg je 1 oktober voor het eerst kinderbijslag, is je kind voor 1 oktober geboren dan krijg je 1 juli kbs enz.
als jij per uur zooo weinig terugkrijgt van de belasting voor kinderopvang dan moet er toch een behoorlijk bedrag binnenkomen??? manlief en ik hebben jaarlijks brutto 45000, en betalen nog geen 2,- zelf per uur aan opvang.... gr Jose
misschien straks kleertjes en speelgoed op de speel en kledinbeurs kopen? wij hebben hier in de regio 2 keer per jaar een beurs, altijd als de kinderbijslag binnen is, veel mensen zijn hier echt afhankelijk van. wij zoeken altijd al het speelgoed uit en de kleding, die verkopen we zelf en we kopen dan ook weer wat nieuwe speelgoedjes en nieuwe kleding voor het komende seizoen. afgelopen jaar voor 75 euro 30 kledingstukken, veel WE, H&M, Hema, en dan nog veel speelgoed, boekjes etc. gekocht en we hadden voor 53 euro verkocht. voor 22 euro kunnen we dus lekker vooruit met de kleren. ( geen verwassen kleding, echt nog goed spul) maar misschien is dat iets voor je, wij hoefden dit financieel niet te doen, vanaf volgend jaar wel aangezien manlief 300 euro minder gaan verdienen, maar waarom niet? verder, als je een tuin hebt kan je evt ook een moestuintje maken. hoeft niet eens heel groot te zijn, 10 kroppen sla kan je toch niet in een keer opeten. maar wat tomaatjes, radijsjes, worteltjes noem maar op, maar het scheelt je wel weer in je boodschappen. een grote vriezer, zijn de spruitjes in de reclame, dan koop je een paar zakken en leg maar in de vriezer, hetzelfde als met brood etc. veel succes, joyce
Ik tank voor ongeveer 75 euro per maand........ maar dat verschild weleens. Onze hyphotheek is 900euro..
Dat het ik uitgerekend terwijl we voorheen(2010 dus) op 48000 zaten en nu op 40000.. Moet je dan je gezamelijke loon van 2010 tellen of je loon al van 2011?
2100 inkomsten netto p.m. = 3021 bruto per maand x 12x 1.08= 39152 per jaar bruto. Vgz zorg = 205 per maand (basis) Hypotheek= 900,- p.m. Tv, internet, tel=ong 65 euro per maand. Gas, water, licht= ong 200, - per maand Huisverz= ong. 30 euro per maand?? Mobiel + tanken = 150,- per maand Kinderopvang= 286,65 per maand ----------------------------------- 1835,65 per maand + 100 a 150 euro = 1935 a 1985 vaste lasten per maand. Leversverz. = alles samen ong. 100 a 150 euro Auto= Gemeentelijke bel.ong.= Toeslagen 2 dagen opvang van 6 uur = 12 uur per week x5,85= 70,20 per week x 49 weken (52-gem. 3 weken vakantie)= 3439,80 per jaar : 12= 286,65 per maand. 12 uur per week x 49 weken= 588 uur per jaar : 12= 49 uur per maand. voor berekening jouw op 8000 inkomsten per jaar gezet (bruto) en je man op 31152 (bruto) dus het kan net iets anders zijn maar zal niet veel schelen. jij kan meer zorgtoeslag krijgen als je minder verdient. Samenvatting U krijgt de volgende toeslagen: huurtoeslag 0 per maand kindertoeslag 0 per maand maar 195 per 3 maanden kindgebonden budget 19 per maand kinderopvangtoeslag 231 per maand zorgtoeslag 47 per maand Totaal 297 per maand 2100 + 297 toeslagen= 2397 euro per maand.. - 1985 vaste lasten --------------------------- 412,- over voor boodschappen e.d. + de kinderbijslag van 4 x 195 per 3 maanden Dus dat moet opzich lukken zeker als je er ook nog 6 uur in de week naast werkt los.. Maar ik zou zeker naar optie ouderschapsverlof kijken.
hoe kan het dat jij hier met deze bruto salarissen op 0 euro uitkomt voor de zorg en kindgebonden budget. mijn man heeft 30.000 bruto en ik heb 13.500 bruto en wij krijgen bij elkaar 55.- euro toeslag. sorry....ik heb het helemaal verkeerd gelezen, dat zag ik pas toen ik het de tweede keer las. (had me bril niet op jhihi)
Bij die 900 euro hypotheek wrikt toch echt de schoen, dat is veel te hoog voor jullie inkomen. Stelregel is dat je 1/3 deel van je netto inkomen mag ´verwonen´. Dus 1/3 deel gaat op aan je hypotheek en de vaste lasten rondom het wonen. Bij jullie is dat de helft.