hihih ik moest ook even 2x kijken.. als je de toeslagen kopieert van de site .. ook al heb je er maar 3 aangevikt kopieert ie ze allemaal.. dus ja dan staan huur en kindertoeslag eboven hihi.. Ik moest ook echt even lezen hoor.
klopt , hier ligt inderdaad het probleem. als je op 1/3 of rond de 1/3 zou zitten dat is rond de 700 (dus dan zo'n 600 hypotheek , +levensverz. +woonhuisverz) Nu is het 900 + die verz. scheelt zo'n 300 a 350 euro en daar zit de knijp. Maar goed ik snap erg goed dat je je huis wilt houden en daarbuiten is de verkooptijd ook niet al te gunstig..hihi, maar ik zou toch kijken naar het evntueel oversluiten van je hypotheek, rente is nu erg laag. kijk even rond of het boetebedrag uitkan.. als er wat veranderd is (overname bank, andere regels) zijn de boete bedragen vaak aangepast. en anders zou je inderdaad met je bijbaantje een beetje extra in kunnen brengen, dan hebben jullie iets meer ruimte.. En zeer zeker naar ouderschapsverlofkijken.. krijg je zo'n 4 euro per uur terug per uur opgenomen verlof en dat helpt toch weer mee.
Misschien heb je het al eerder genoemd, maar hoeveel minder ga je werken? Volgens mij las ik eerder dat jullie nu 600 euro minder te besteden gaan hebben, dan ga je wel heel veel minder werken of niet? Ik ben toendertijd van fulltime, naar 3 dagen gegaan en ben toen zo´n 400 euro minder gaan verdienen. Kun je niet 1 dag(deel) meer gaan werken?
hohoi wat vervelend, 200 euro is niet veel. Ik zou er niet van rond kunnen komen. Ik ben ook minder gaan werken en tja met 2 kids zijn de uitgave groter geworden. Daarbij komt er een behoorlijke lastenverzwaring aan. Mijn tips. Ik koop eten in de aanbieding en droge dingen koop ik in het voren. Soms gaat mam naar een andere winkel en neem ze voor mij daar de hele goede acties mee. Speelgoed koop ik vaak op een speelgoedbeurs die zijn bij ons regelmatig en heb je voor een prikkie vaak mooi speelgoed, je moet wel zorgen dat je er vroeg bij bent. Ik vind speelgoed vaak duur en ze zijn vaak snel mee uitgespeeld. Marktplaats is ook geweldig, laatst heel veel duplo gekocht. Ook zorg ik dat ik geld heb om aanbiedingen te kopen, zijn de luiers 2 halen een betalen dan sla ik groot in en leg ik het op zolder. Het komt toch wel op! Speelgoed precies het zelfde, onze zoon krijg duplo trein en een speelgoedwinkel had een actie 3 halen 2 betalen, dus ik heb mijn schoonzus en moeder gebeld of ze ook mee willen doen... delen we de korting. Kleding koop ik in het voren, ik wacht tot minimaal 70% en dan sla ik mijn slag........ dit doe ikook voor onze kleding! Ik hou van merkspul en mooie kleren, maar wil er niet teveel voor betalen. ik heb mijn favoriete winkels en die rij ik dan allemaal af. Ook heb ik een kennis die mij belt als de kleding van haar zoon te klein is, dan kan ik het overnemen voor een prikkie. altijd handig voor buitenspelen opvang enz. Ook koop ik kadootjes voor verjaardagen van andere en voor sinterklaas enz in de aanbieding, als een gave auto afgeprijst is, koop ik hem en laat ik het inpakken en gaat het naar zolder. heb ik altijd goedkope kadootjes. Eigelijk is het handig wat achter de hand te hebben. Mijn moeder zei altijd. Als je geld hebt om acties te kopen, bespaar je het meeste. tja daar moet ik gelijk in geven, ik leg geld apart, zodat ik met de uitverkoop mijn slag kan slaan. Maar ik ben minder gaan werken, maar ik krijg wel wat meer tegemoetkoming. Ik zou het laten berekenen, misschien valt het mee. En tja als je rook of drink, zijn dat de eerste verdienste om te stoppen. gr brenda
Hallo Brenda, Goede tips om te bezuinigen. Wel denk ik dat het voor TS nog moeilijker wordt dan voor jou. Je hebt het over geld achter de hand houden voor aanbiedingen, acties, uitverkoop op kleding, maar dat krijg je niet voor elkaar als je 100 euro per week te besteden hebt incl. benzine. Ze zegt dat ze 75 euro per maand tankt, dat is zo´n 20 euro per week. Voor 80 euro per week moet ze dan: - boodschappen doen (waaronder luiers, babyverzorgingsprodukten etc) - kleding voor kind, man en haarzelf kopen - cadeautjes voor vriendne/familie, wat natuurlijk niet duur hoeft te zijn maar het zijn wel uitgaven... Dan kun je, naar mijn idee, heel moeilijk geld opzij zetten voor bv. verjaardag van je kind, kleding etc. Petje af voor mensen die dat wel kunnen met dit bedrag!
Dat heb je goed uitgerekend,zo ziet mijn berekening er ook ongeveer uit! Ben blij dat ik gestopt ben met roken toen ik zwanger was...
ben de helft minder gaan werken,van 32 naar 16 uur....Bij mijn baas overdag...dan heb ik nog een bijbaantje waar ik af en toe werk..
hihi.. tja woon vanaf mijn 17 de op mezelf en heb altijd moeteen, rekenen, regelen, besparen enz. dan leer je wel alles op een rijtje zetten. denk dat dat voor jou nu het belangrijkste is .. alles opschrijven en kijken waar je op kan verdienen.
gelukkig heb ik ook altijd voor mezelf moeten zorgen waardoor het wel iets makkelijker is om met geld om te gaan,en gelukkig geen gat in mn hand heb...
Je kunt aan ouderschapsverlof maximaal het bedrag krijgen van het verschil in salaris in 2010 en 2011. Dus stel dat je in 2010 nog 500 aan overuren uit laat betalen, dan heb je dus 500 extra verschil tussen 2010 en 2011. En dat kan je dan dus (kassa!) extra claimen bij de belastingdienst (als de terugval van je loon maar groot genoeg is). Groetjes, Josien
word het bedrag dat je in 2010 verdiend ook berekend met je teruggave(toeslagen) want dan is het weer niet gunstig. soms zit het een beetje ingewikkeld in elkaar..
Jeetje meid wat een vervelende situatie. Ik heb niet veel meer toe te voegen dan dat er al gezegd is. Ik zag allen wel staan dat je voor de opvang 6 uur rekent. Hier is het echter zo dat je dagen afneemt en geen uren en ik dacht dat dat op de meeste plekken zo was. Hier gaan ze om 7.30 open en sluiten ze om 18.30 tussen die tijden kan je je kind laten opvangen maar er word niet gekeken naar hoelang je kind er is. Je betaalt dus gewoon voor 11 uur. Dat scheelt 10 uur in de week met jou berekening.
Grappig, wilde precies hetzelfde schrijven! Hier betaal je ook 11 uur per dag, ongeacht hoe lang je kindje op het kdv is. Betekent ook wel dat je meer toeslag krijgt. Verder had je het over opvang via je moeder. Maar als je 16 uur werkt en voor 2 dgn kdv hebt kun je dat dan niet 'handiger' regelen? Bv 1 dag 8 uur werken en kdv, en 1 dag 8 uur werken en naar je moeder? Scheelt weer de kosten van 1 dag kdv...
hoi, nog ff een reactie. ik denk dat het oversluiten van de hypotheek toch een idee is. wij hebben het al een paar keer gedaan en de notaris kosten daarvoor krijg je weer terug van de belastingdienst. wij hadden eerst een hypotheek op 5,1% rente, toen de rente zo laag stond zijn wij weer overgestaps op variabele rente. de boete die we moesten betalen samen met de notariskosten waren ongeveer 3000 euro, een hoop geld maar dat bedrag hebben we weer verwerkt in de hypotheek, dus die werd wel 3000 euro hoger, maandelijks merken we daar niets van. onze maandlast is toen van 666 euro gedaald naar nu 240 euro. ( rente staat nu op 1.9%) misschien is dit een optie voor jullie. er is wel een grote maar, als de rente gaat stijgen, stijgen ook je maandlasten mee. je moet wel een soort buffer hebben. wij hebben ons voorgenomen als de rente weer op ongeveer 3 procent staat wij de hypotheek weer vastzetten. misschien een slecht idee voor jullie, maar ik dacht ik meld het toch! groetjes en veel succes.
Ik betaal dus per uur omdat ik naar een gastouder ga dit maakt dus niks uit... Verder werk ik in een lunchrestaurant dus andere tijden kan ook niet.Anders zou ik idd 2 dagen van 8 uur hebben willen werken helaas..