HELP, we hebben een tuin!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    ...En wat voor 1! Manlief en ik hebben allebei totaal geen groene vingers en hebben ook nooit echt naar onze tuin omgekeken. Maar ja, dochterlief loopt nu een tijdje en het weer wordt steeds mooier...
    Dus willen we haar in de tuin laten spelen. Bijvoorbeeld met een glijbaantje, of een badje opzetten, of een watertafel etc etc.

Maar...onze tuin is echt een slagveld. Er groeit van alles tussen de tegels door, de tegels zelf zijn hartstikke zwart van al het vuil, het tuinmeubilair is van oud hout en hartstikke gesplinterd en verkleurd. En ga zo maar door. Echt een ravage dus. En tot overmaat van ramp doet onze buitenkraan het niet en past onze tuinslang en hogedrukspuit op geen enkele kraan in huis. En de verhoudingen met onze buren zijn niet perfect, ik wil hen dus niet lastigvallen door hun water af te tappen.

Hoe zouden jullie het bovenstaande aanpakken, om er toch nog voor te zorgen dat dochterlief binnen enkele weken een schone, veilige tuin heeft om in te spelen? Het geld groeit ons niet op de rug, dus de hele tuin vervangen zit er helaas niet in. :)
    Ben dus op zoek naar wat tips, om ons even op weg te helpen want we zien door het onkruid het bos niet meer (ha-ha).

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou toch het kraantje gaan maken en dan met de hoge druk spuit alle tegels schoon spuiten. Onkruid zou ik gaan wieden en hulp vragen aan vrienden/familie. En een andere tuinset kopen, desnoods 2ehands als je een nieuwe set niet kan betalen. Splinters zijn echt gevaarlijk...

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    onkruid tussen de tegels wegschrapen met een krabber... bij de action kan je voor 2 euro een geweldig spulletje kopen dat je op de tegels spuit.. en na dag schoonspuiten en tegels zijn schoon

paar leuke potten scoren met bloemen en planten erin..
    tuinmeubilair opschuren en lakken (kost weinig, is alleen veel werk).. of kijken op FB voor een groep in jouw buurt voor iemand die bv gratis tuinmeubels weggeeft.. op MP staan ze ook vaker..

een zwembadje koop je voor paar euro bij action en die vul je dan met emmers water :D

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Beginnen met snoeien en opruimen (o.a. je oude meubels weg doen). Dat scheelt vaak al een heleboel als je een oerwoud hebt ;). Verder zou ik het onkruid goed verwijderen en daarna de spleten en naadjes tussen de tegels behandelen met onkruidverdelger. Dan komt het ook niet meer zo erg terug en is het een kwestie van bijhouden. Voor bijv. plantenmest, groene aanslagreiniger e.d. kun je bij de Action kijken. Die hebben e.e.a. voor weinig staan. En verder zou het wel heel handig zijn om het kraantje te (laten) maken. Als het je zelf niet lukt, schakel dan familie of vrienden in. Lukt dat niet, kan je er altijd nog een marktplaatsklusje van maken. En voor nieuwe meubels evt. ook op marktplaats kijken. En wanneer jullie bijv. jarig zijn vragen om een bijdrage voor nieuwe tuinmeubels.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het zo aangepakt : mijn ouders erbij gehaald:D dat zijn tuinmensen en mijn vader heeft heel die klinkers zuivergemaakt.
    de tuin is nog niet mooi maar de klinkers zijn zuiver, geen onkruid meer en die 10kg zand wat zich er de laatste jaren op verzameld hadden zijn ook weg:D

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties, daar kunnen we zeker wat mee. :).

Zijn er hier ook mensen die hun tegels schoon hebben geschrobd?
    Dus met een emmer heet water en dan met zo'n harde bezem eroverheen...vreemd idee, maar wellicht werkt het. :D

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Meubilair wegdoen en kijken voor wat goedkoop nieuws.
    (Hier een bankje ideaal, set gebruiken we haast nooit ;))
    Volgens mij is alles al in de aanbieding. Vouwstoelen zijn ook handig kun je zo binnen zetten en niet duur bij action ofzo.

Verder, de kraan moet gemaakt. Hogedrukspuit erop, zijn de tegels snel schoner en los onkruid gaat dan ook weg. tIs nu heerlijk weer, mooi geschikt. Doodspuiten is niet goed voor je kleintje, doe dat zo min mogelijk. Kokend water wil ook wel veel doden trouwens. En zelf ff met een mesje erbij ;)

Deal, jij past een dag of twee op mijn kleintje en ik doe jouw tuin ;)

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou eerst op mn knietjes al het onkruid verwijderen. Zorgen dat de tuin (het aarde) ligt op de plekken waar het mag liggen.
    Dan de kraan maken, en de hogedruk spuit erop zetten om de tegels schoon te spuiten.
    Daarna eventueel plantjes in de tuin.

en absoluut het tuinsetje en alle afval weggooien.
    Vaak kun je voor een paar tientjes wel een net tuinsetje kopen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Misschien is de tuinset wel te schuren en te lakken/verven. Verf hoeft niet duur te zijn.

Kraantje repareren of vervangen en/of verloopstukje voor de tuinslang en hogedrukreiniger kopen. Daarna kan je de tegels schoonmaken en onkruid weg halen.

Succes!

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Melrose ja dat kan, is wel hard boenen maar de goedkoopste en beste oplossing ja.

Heb je een foto? ;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons past de tuinslang en de slang van de hogedrukreiniger ook niet op onze kraan, maar daar hebben we bij een doe-het-zelf-zaak een koppeling voor gekocht voor een paar euro en nu past het wel.

Dat zou ik dus kopen en dan je tuin helemaal schoonspuiten, onkruid kan je wegkrijgen door er azijn overheen te spuiten/gooien. Tuinset kan je misschien opschuren of anders tweedehands een nieuwe kopen. En dan inderdaad voor een paar euro een badje bij de action halen.

12. minon

minon Niet meer actief

Heel simpel:
    Beginnen om je buitenkraan te laten maken. (hoeft niet perse)
    Voor een paar euro koop je een gieter die vul je met warm (liefst heet) water met flinke scheut onverdunde chloor.
    Dan even laten intrekken en met een bezem schrobben over de tegels. Onkruid gaat dan na een paar dagen dood en kun je er makkelijk uithalen. Je kunt het er ook eerst uithalen met een soort haak die je tussen de tegels kan doen, dan trek je het er zo uit.
    Als je tegels erg zwart zijn moet je het chloor waarschijnlijk een keertje herhalen. Als je klaar bent met schrobben emmers met water vullen en over je tegels kletsen dat de rommel wegspoelt.
    Beetje op de ouderwetse manier maar kost je het minste geld (wel meeste werk waarschijnlijk)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk dat dat niet te doen is, kan wel maar extreem vermoeiend en heel veel werk

beter het kraantje maken of laten maken door iemand die handig is en de hogedrukspuit

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Je kan verloop stukken kopen voor je kraan!

Heb je evt een foto dan kunnen wij tips geven.

Tuin meubels kan je ook bij de action kopen:D

Onkruid uit de tuin en op de markt een paar goeie bodembedekkers kopen?

Oude tuintafeltje schuren en verfen, heb ik gisteren nog gedaan met verf van de action.

Wij zijn denkk voor de hele tuin met schuttingen, zandbak, tegels, gras, zand, planten, droogmolen, stoelen, tafels, parasol en hout 200,- euro kwijt geweest....

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De goedkoopste oplossing is onkruid verwijderen met een aardappelschilmesje. Dan een emmer met warm water en sop en die over de tegels gooien en schrobben met een bezem of borstel. De tuinset zou je kunnen schuren en opnieuw verven, maar als dat hem niet meer wordt zou ik kijken of je op marktplaats een andere kunt vinden.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Anica sooo dat is niet veel! Tweedehands?

Wij moeten de tuin nog aanpakken maar dat gaat ons niet lukken! Wel een sport he ;)

TS op marktplaats zag ik best veel goedkope setjes! Picknickbank is ook leuk!
    Maarre.. eerst werken natuurlijk ;) Succes!

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Veel via MP en voor de rest goedkope adresjes:D
    Zal vanmiddag even een lijstje maken.

Ik maak er een sport van om alles zo goedkoop mogelijk te doen:D

18. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Haha ja er is eerst werk aan de winkel. :)
    Ben niet zo van het klussen, meer van het organiseren van de klus! Maar dat komt wel goed.

Schoonschrobben met water en chloor of azijn moet hoop ik wel lukken. Wel jammer dat het van die kleine ruwe tegeltjes zijn, kost denk ik een hoop schrobwerk. En is dit niet schadelijk voor de overstekende dieren? De katten (en soms zelfs honden) van de buren gebruiken onze tuin regelmatig als zebrapad.

Ik heb wat foto's van het slagveld bijgevoegd, om het onkruid en het meubilair te laten zien. Ook kun je zien hoe erg de tegels vervuild zijn. We hebben al jaaaaren dezelfde mat in de tuin liggen, die heb ik voor de foto even opzij geschoven. Zie het verschil tussen de oorspronkelijke tegelkleur en de huidige kleur. :p

Bijgevoegde bestanden:

19. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    En hier nog wat foto's:

Bijgevoegde bestanden:

20. Melrose

Melrose Fanatiek lid