HELP, we hebben een tuin!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

:D haha onkruid valt toch mee:D

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tafel schuren en lakken!

en idd azijn... zeker nu met dit warme weer gaat onkruid kapot en kan je het gewoon wegvegen straks

zijn dat van die grindtegels? of gewone ruwe stoeptegels?

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wil je trouwens de hele tuin betegeld houden? want anders zou ik deel van de tegels eruit halen... bij de action een doos graszaad halen.. kost 4 euro en is geweldig gras... boel even egaal maken, zakje tuinaarde erover.. even door elkaar mengen en dan gras zaaien... na 2 maanden heb je een dicht grasveldje... heerlijk voor de kids om op te spelen

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Inderdaad...wat je zegt.. een slagveld:$ Mijn handen gaan er zelfs van jeuken;) Ik zou niet beginnen met schrobben hoor, ik denk dat je naar 3 vierkante meter het voor gezien houdt. Je kraantje laten maken/evtueel een koppelstuk zodat je hogedrukspuit er op past (had je die?) en anders even lenen, dan spuit je ze zo schoon. Eerst van te voren zou ik wel even het heel lange onkruid eruit trekken. Als je stoepje schoon is, even via marktplaats glijbaantje scoren, zandbakje ofzo. Eventueel een tuinsetje, mocht je geen energie meer overhebben om je oude op te knappen.
    En dan het onkruid bijhouden;)

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hmm...OF...we huren een goedkoop maar vakkundig iemand in om het slagveld op orde te brengen. Is dat niet goedkoper dan de leiding van de buitenkraan laten fixen? (het water stroomt namelijk wel, maar komt niet in de tuin uit dus waarschijnlijk is er een leiding stuk o.i.d.)
    Wellicht kent iemand een betrouwbare vakman die een goed tarief rekent? :) Wil er best voor betalen, maar niet teveel. Het belangrijkste is dat het slagveld spoedig wordt omgetoverd tot leuke speelplek voor een kind. En dan kunnen we eindelijk weer in de tuin zitten, heb er al langer dan 2 jaar niet ingezeten vanwege de zooi haha.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wij hadden hardnekkig gras/onkruid/rommel en we konden er niet vanaf komen.
    Dus heb ik een waterkoker goed gevuld, kokend water over al het groen en 2 dagen later was alles dood! (werkt ook goed tegen mieren!)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

kVind het wel meevallen eerlijk gezegd.. Ikbedoel dan, het lijkt denk ik meer werk dan het is. Die tafel zou ik evne laten, gooi er een zeiltje over!

eerst het lange onkruid eruit trekken, met dit droge weer een makkelijke klus.

Daarna de tegels schrobben ik denken dat het best meevalt! Hoeft niet brandschoon he en alles wat buiten staat is snel weer vies/oud..

hebben hier heel veel bomen, en na een jaar de schutting al groen. vreselijk. Maar ja dat is de natuur.

Ik woon niet in de buurt, jammer!

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    TIp:
    als je geen hogedrukreiniger hebt of wilt lenen:
    heet water met flink wat soda en groene zeep. heb je voor bijna niks bij de supermarkt. Mengsel flink kloppen met een klopper dan krijg je dikke schuim. Hiermee je tegels schrobben en even laten inweken. Daarna schoonspoelen met wat emmers water. Vantevoren he onkruid verwijderen tussen de tegels met een oud mesje is nog beter.

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

oeps, mijn tuin ziet er ook zo uit. maar durf er niets aan te doen omdat de tuin vol zit met muizen:$:(.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Muizen? haha die zitten niet zomaar onder het onkruid hoor, kun je echt wel wat aan doen zonder er één te zien. In deze hitte zie je ze overdag niet lopen denk ik ;)

Aan de slag dames, weg met ZP :D

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het niet zo hopeloos is als dat het lijkt. :) Want voor mijn gevoel is er echt geen beginnen aan, maar ja ik heb er dan ook geen verstand van.

Is er iets dat niet schadelijk is voor dieren maar wel het onkruid in 1 keer kan doden? Het zijn namelijk van die kleine rottegeltjes van 15 bij 15 cm of zo, dat gaat volgens mij jaren duren voor ik alles stuk voor stuk eruit heb getrokken....

En kan ik ervoor zorgen dat het onkruid wegblijft? Of moet dat voor altijd worden bijgehouden?

@ 2jees, woon je zo ver weg dan? Ik besteed het liever uit dan dat ik het zelf doe haha.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

eerst het ergste onkruid uittrekken, dit gaat meestal snel en gemakkelijk, na een kwartier zie je al resultaat.
    dit is wel het minste werk maar omdat je al resultaat ziet krijg je meer zin om alles te gaan doen.
    muziekje op en 2 uurtjes klommelen, morgen het grote werk

13. mamazeyad

nou helaas rennen ze hier gewoon door de tuin;). ook de reden dat ik niet in me tuin zit en me tuin ook verwaarloosd is. ik krijg al de rilling over me lijf als ik de tuin inloop dus de deuren blijven hier dicht! de muizen hier komen trouwens allemaal af op de voedsel van mijn konijn:x.

14. mamazeyad

oproepje op marktplaats plaatsen? ik denk dat er een hoop mensen dat wel willen doen voor een extra zak centje;).

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zorgen dat je kraantje het weer doet
    Of even naar de winkel en kijken f ze iets hebben zodat je toch je hogedruk kan aansluiten...

De hoge druk werkt sneller en t word veel schoner als met een bezem

Het onkruid, gekookt water overheen gooien volgende dag is t dood

En dat tuinset weggooien

16. 2jees

2jees Niet meer actief

een uurtje toch zeker wel!

Inderaad dat hoge onkruid heb je zo weg en dat lijkt al veel beter. De beste remedie is BEGINNEN!

En dan nog ff een foto plaatsen :p

17. 2jees

2jees Niet meer actief

och... Maar dat is toch geen leven in de zomer?? Hier rende laatst ook een muis, maar goed als die niet op me zit ben ikniet bang. Vervelend! Voedel in een luchtdichte trommel!?

18. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Een before-after fotoshoot :D goed idee.

Okay, gekookt water op het onkruid dus, eventueel met soda.
    Moet ik daarna alsnog het onkruid 1 voor 1 uit de grond trekken of kan ik het dan gewoon bijeen vegen?

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan moet je het juist opruimen.. Hoe meer oerwoud, hoe lekkerder voor de muis, hoe meer muizen er komen ;)

20. mamazeyad

ik heb helaas van alles geprobeerd, vorig jaar ook een topic geplaatst en heel veel tips geprobeerd maar helaas werkt het niet. ik doe maar net alsof ik geen tuin heb en ga veel naar speeltuintjes met me kids :)

Deel Deze Pagina