Een man, ja dat kan ook nog. Kon ik er ook maar een dan was de keus snel gemaakt, ha ha. Leuk om jullie reacties te lezen, je hoopt dat de keus er makkelijker op word, al weet ik dat het niet zo is, wij zijn uiteindelijk toch degene die moeten kiezen. Maar wel leuk dat mensen er op reageren!
Haha hier word je dus ook niet veel wijzer van denk ik... Ik vind Indy dan weer de mooiste naam! En vind je man Amy te netjes???!! Ik vind dat niet echt een nette naam. Zo zie je maar, iedereen heef zo z'n eigen associaties met namen en moet je echt je gevoel volgen. Wel lastig als je gevoel iedere dag wisselt. Misschien kun je de namen naast elkaar zetten en iedere dag turven waar je het meeste gevoel bij hebt. Succes ermee.
Oja, dat is misschien ook nog een idee Lotti! Ja mijn vriend vind Amy wel een leuke naam, maar wat netter vergeleken bij Indy, hij vind Indy wat stoerder.... Goed, waar zal ik vandaag het streepje zetten, ha ha.
Amy met stip op nummer 1! Indy vind ik leuk voor een klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw.
daar moet je niet naar kijken want ze groeit geleidelijk op en dus past die naam dan ook perfect als ze ouder is
Ik vind beide namen mooi. Dus het maakt niet uit wat je kiest. Indy hoor je nog niet zoheel veel. Indy in 2009 317 meisjes gegeven. Amy in 2009 402 meisjes. De betekenis van Amy is wel mooi Geliefde. Succes ermee
Ik VIND het een kinderlijke naam dus niet voor een volwassen vrouw! Nou zal het best zo zijn dat er over een 20 jaar veel volwassen vrouwen zijn die Indy heten (zie post hierboven, 317 per jaar...) maar dat betekent nog niet dat ik het dan een naam voor een volwassene vind
100% Indy, supermooie stoere meidennaam. Amy vind ik persoonlijk wat te zoetsappig.... Moet altijd denken aan de reclame van de man die in een leeg huis komt na zijn werk en dan naar boven roept met zo'n zeikstem; Amy, ben je booooooven????
Is ook zo hoor "wonderbaby" de tijd is tegenwoordig anders, kinderen zullen nu eenmaal als ze 80 zijn, geen Truus, Piet of Klaas meer heten, misschien overdreven gezegd. Toch merk ik dat ik meer naar Amy neig, al vind ik Indy nog steeds een super naam, een stoere orginele naam, maar toch meer voor als het kindje wat jonger is. Wanneer ik me indenk dat ik mijn dochter van 18 roep met de naam Indy, klinkt dat voor mij toch wat kinderlijker.... Ik zal mn motto maar weer is gebruiken: Komt tijd, komt raad! Ha ha. Maar zoals eerder is gezegd, elke keus is uiteindelijk goed, denk ik....
Dat was ook mijn 1e gedachte..... Ik ken overigens een 20ger met de naam Indy. Ze is een stoere meid en de de naam past bij haar. Ik vind het helemaal niet kinderlijk.
Ik vind Amy leuker (of Emi, Evi) Zie bij Indy inderdaad ook geen volwassen vrouw voor me. (zo vind ik bijvoorbeeld Jip ook een kindernaam, terwijl ik toch ook een volwassen man ken die zo heet. dus het is niet altijd zo dat een naam meegroeit.) Maar Amy en Indy zijn allebei mooie namen. en verkeerde keuzes zijn er eigenlijk niet met namen kiezen. het is zo persoonlijk. succes met kiezen!
Oww wat herken ik je gevoel!! Ik heb hier ook zo'n onderwerp over geplaatst!! Wij kwamen er ook maar niet uit!! Idd wat jij ook zegt de ene dag meer die naam en de andere dag weer die naam!! Had precies hetzelfde!!! En zit ook erg met de gedachte van is het wel .... naam.. zeg maar een amy of indy... het kindje zelf!! En wij hadden ook nog het leuke dat mijn zus lisa heet en wij dus de namen Isa of Noa hadden!! Manlief vind Isa mooier maar ik zat weer met de gedachte naar m'n zus... lijkt het er niet te veel op!! hahaha.... Waar wij vrouwen ons allemaal druk om kunnen maken he! Nou gister hebben we de knoop door gehakt.. het word Isa... Maar ik snap je gevoel echt zo erg!! Maar vind het wel een mooie wat hier gezegd werd.. de verkeerde keuze kun je niet maken! Liefss....
Passen beide namen goed bij de achernaam? Bijv. Indy Boer --> In die boer. Ik vind Amy mooier. Succes met de keuze!