Ik heb graag jullie mening: Mijn vriend en ik hebben eindelijk een naam gevonden die we allebei super vinden, alleen de 1e letter van deze naam is het zelfde als de 1e letter van de achternaam. Kan dit, of vinden jullie dit helemaal niks. Ow ja voor de achternaam komt nog wel van. Gr fleur
Licht eraan.. Piet piraat (ff stom voorbeeld) is dus niks dus ik denk met 1 lettergreep het niet zo kan.. Als Jan Jansen Maar florine Fransen kan dan wel weer makkelijk vind ik!
maakt niks uit.. ze zeggen vaak dat de laatste letter beter niet hetzelfde kan zijn als de eerste van de achternaam
Janneke/Janne/Janna/Jansen klinkt nergens naar en Dora van Doveren vind ik ook niet klinken, maar bij Annemieke van Almelo of Otto van Oosterhout vind ik het wel kunnen. Ligt gewoon aan de namen.
Ik hou er zelf niet van, vind het echt niet mooi klinken. Het voorbeeld 'Florine Fransen' vind ik niet mooi. (sorry als je echt zo heet) Ruud Roberts, Henk Haassen, nee ik vind het niet mooi! Maar als jullie het wel mooi vinden, gewoon doen toch!
Ik zal je eens iets sterkers vertellen, Mijn broer heer Maiko Maas en dat past gewoon!! Omdat je dat gewend bent dus je went er wel aan.. Misschien vinden jullie het nu niet mooi maar wij dus wel omdat we gewend zijn.. Je snapt wat ik hiermee bedoel
Vind het geen probleem, vooral omdat er nog "van" tussen komt, dus voorbeeldje wat me te binnen schiet: Kees van Kooten.
Als er geen "van" tussen had gestaan, kan ik het ergens begrijpen maar ik zie het probleem niet. Buiten dat vind ik dat als je het zo'n mooie naam vindt, het gewoon moet doen. Zo erg kan het toch niet zijn?
hoi dames, Bedankt voor jullie meningen. Ik zit gewoon zo erg te twijfelen. Ik denk dat het wel kan. Maar we hebben nog een naam die we leuk vinen en de ene dag vind ik de ene naam weer leuker als de andere. Ik weet t, t is echt erg mja. Gr fleur
Ik vind het wel kunnen. Hoeveel spreek je nou beide namen tegelijk uit? Vindt het erger als het rijmt: jos Bos of zo. Ligt eraan of het lekker klinkt. Vind persoonlijk wel als je dezelfde letter gebruikt het mooier als je een achternaam hebt met 1 lettergreep je dan een voornaam met 2 of meer lettergrepen neemt. Anders wordt het bijveerbeeld bas bos en dat vind ik minder lekker lopen zeg maar. Maar zoveel mensen zoveel meningen, doe gewoon wat jullie leuk vinden.
Wij hebben bewust een naam gekozen die allitereert (voorletter hetzelfde als eerste letter achternaam). Staat chique.
Ik zou het ook gewoon doen, is bij onze zoon ook het geval En idd, sommige combi's in de trant van Victor de Vos zou ik niet doen. Dit omdat mij doet denken aan een personage in een stripboek of tekenfilm (Op een dag liep Victor Vos door het woud... )
Mijn voornaam begint met de C (K klank) en mijn achternaam begint met de K, ik heb wel een tussenvoegsel ertussen, klinkt helemaal niet raar, heb er zelfs nooit over nagedacht. Enig minpuntje is dat mensen mijn achternaam standaar met de C schrijven (maar dat komt meer doordat het een ´bekende´ naam uit een film en computerspel is die met de C wordt geschreven). Maar qua klank is er niets mis mee denk ik, maar zoals al eerder genoemd dat ligt meer aan wat voor soort naam jullie hebben)
Ik denk dat het ook echt prima kan hoor! Maar het is een beetje afhankelijk welke naam... Ik had altijd gedacht als ik een zoon zo krijgen om hem Kai te noemen met met onze achternaam van K... is dat niet zo'n succes
bedankt voor jullie meningen hoor meiden. We zijn er nog niet over uit, maar we hebben ook nog wel even. Ik zal er nog eens goed over gaan nadenken. liefs fleur