Dag dames, We weten ondertussen dat we een dochterje verwachten. We lopen al enkele jaren in onze gedachten met de naam Lio. Dus we hebben niet lang moeten nadenken over hoe onze meid gaat noemen. Wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening.
Mijn smaak is het ook niet, ik vind het door de "o" ook meer een jongensnaam (doet me denken aan Leo).
Nee, het is ook niet mijn smaak. Misschien vind je dit ook leuk: Lois Lia of Leah Lina Lin/Lynn/Lynne Lily/Lili/Lilly Liora/Liona Succes.
Vind het apart, maar wel leuk! Zelf zou ik dan Lione doen en het afkorten naar Lio in de roepnaam. Heb nog wel in het namenboek gekeken maar in die van mij staat deze er niet in. Gewoon doen wat je zelf mooi vind.
Apart, en nee niet mijn smaak. Doet mij idd ook denken aan een leraar in opleiding (lio staigiare). Maar als dit voor jullie DE naam is dan moet je het zeer zeker doen! En je zult zien dat de naam straks ook helemaal bij haar past!
Ik denk sowieso dat mensen in het algemeen zich wat minder aan moeten trekken van wat anderen vinden, en wat meer moeten doen wat ze zelf willen.
mwoh, gaat op zich wel. Ik zou er niet zo heel erg blij mee zijn als mijn ouders me zo hadden genoemd.
Als ik het hardop zeg, denk ik ook aan de naam Leo, op zijn engels uitgesproken, dus zou ook niet zo snel aan een meisje denken. En dacht ook eerst toen ik snel las, dat er Lilo stond, van Lilo & stitch. Maar de naam Lio is niet mijn smaak, zou als het ook eerder als roepnaam geven.